Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Motormanagement lampje V6 Vectra 1999
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2011 om 10:58 #17243090
Hallo allemaal,
Mijn naam is René de Jonge en ik heb een probleempje met mijn V6 vectra uit 1999.
Motor management lampje brand zo nu en dan, meestal als de auto een dag buiten heeft gestaan en ik start ‘m dan brand het lampje en na een poosje rijden ca 15min gaat het lampje uit om vervolgens te pas en te onpas weer aan en uit te gaan.
Vlak voor het lampje aan gaat verneem ik een verlies van motorvermogen en vlak voordat het lampje weer uit gaat komt het vermogen weer terug.De uitlees code is 0330 en nog 1, in elk geval beide klop sensoren geven een storing.
Gisteren heb ik wat WD over de bougiekabels gespoten en vanmorgen de storing laten verwijderen en heb sindsdien 50 km gereden zonder dat het lampje aan ging.
Kan dit een vocht/bougiekabel probleem zijn? de auto heeft ca 1 jaar stil gestaan.
En zijn dit duren kabels?
Groeten,
René10 november 2011 om 13:33 #17939498Doet de motor overslaan????
zo ja, dan kan het wel worden veroorzaakt door de bougiekabels..
en anders Vrees ik het ergste….
Willem
10 november 2011 om 13:45 #17939499Hallo Willem,
Bedankt voor je snelle recatie!
Wat bedoel jij met “dan vrees ik het ergste”?
Als het lampje brand dan loopt hij ook beroerd en stoterig, en onregelmatig, stationair wel goed overigens.
10 november 2011 om 13:52 #17939500Mocht het niet liggen aan de Bougiekabels (en met verrotte kabels / Bobine had ik zelfs deze storing niet (ben met een verrotte bobine uit duitsland komen rijden) kan het zijn dat door slijtage de zuigers sneller kantelen, wat metaalklop doorgeeft aan deze klopsensoren…
maar als je bougiekabels doorslaan naar elkaar kan er een Backfire / verkeede ontsteking plaatsvinden waardoor ook zuigerkanteling ontstaat, alleen wel toevallig dat het op 2 cilinderbanken tegelijk plaatsvind.
Ik heb deze storing ook wel een keer 1 malig op 1 bank gehad, dat was kort na het tanken bij Shell..
nu had ik hier weer een V6 met deze storing, ook kort na tanken bij Shell..
Willem
10 november 2011 om 14:49 #17939501Ik ga het in de gaten houden, en anders eerst beginnen met bougies en kabels vervangen.
Het blok loopt perfect en ik tank BP ultimate 98.
De Vectra heeft orgineel nog maar 170000 gelopen en rookt of pluimt ook niet.
In elk geval bedankt voor je tijd Willem!
12 november 2011 om 08:37 #17939497ik had me mijn oude vectra v6 ook motormanagment ging branden als het regende was de lambosensor
12 november 2011 om 22:31 #17939502Sensor klopsignaal storing is wel wat anders dan lambda storingen, maar uiteindelijk moet er wel weer uitgelezen en gewist worden na elke reparatie.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.