Motormanagement lampje + Toerenteller

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Motormanagement lampje + Toerenteller

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17710214
    Vinci
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Ok, ontsteking is gebaseerd op de krukas sensor… Nou twijfel ik er aan of daar iets mee mis is, maar wellicht kun je die met iemand in de buurt eens wisselen… Anders nu nog eens testen wat je toerenteller doet met de DDV ECU er op?

      #17710215
      DdV
        Lid sinds:
        30 June 2004

        OOk meten wisselspanning voltage zegt vaak al veel over staat van sensor ;)

        te laag… vervangen… en neem dan origineel Bosch ;)

        Grtz,

        DdV

        #17710216
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          origineel gepost door DdV
          OOk meten wisselspanning voltage zegt vaak al veel over staat van sensor ;)

          te laag… vervangen… en neem dan origineel Bosch ;)

          Grtz,

          DdV

          :thumbup

          Maar wel handig voor iemand die geen autodata heeft welke spanning je kunt verwachten….:vertag

          #17710217
          Nick-C20XE
            Lid sinds:
            6 August 2010

            origineel gepost door DdV
            OOk meten wisselspanning voltage zegt vaak al veel over staat van sensor ;)

            te laag… vervangen… en neem dan origineel Bosch ;)

            Grtz,

            DdV

            Sorry welke sensor heb je het over ?

            Ik had ook een post gemaakt op problemcar en daar zeggen ze op basis van het filmpje dat de kabel die ik getrokken heb waarschijnlijk een spanning van iets anders op vangt, kan dit ook het geval zijn ?

            zo ja hoe verhelp ik dit ?

            #17710218
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              De krukassensor….

              Die kabel zou niet heel gevoelig moeten zijn voor het oppikken van andere geleiders. Als dat het geval was zou hij wel afgeschermd zijn, zoals vele andere draden. In veel kabelbomen wordt hij door de hele motor ruimte heen getrokken zonder problemen…

              Maar goed, als je 100% zeker wilt zijn kun je een afgeschermde kabel gebruiken en de mantel aan massa aansluiten (aan één kant!!)

              Ik ben alleen erg bang dat dat het niet is….

              Maar goed, je had hem toch aan de gang gekregen met een andere ontstekings unit? Dan kan die alsnog niet 100% zijn, anders je ECU, anders je krukassensor. Veel meer kan het niet zijn….

              Wel is je bedrading van je krukassensor meen ik een afgeschermde draad, dus dat DIE wat oppikt acht ik waarschijnlijker!

              #17710219
              Nick-C20XE
                Lid sinds:
                6 August 2010

                En weet je zeker dat die kabel van de ontstekings unit direct op de toerenteller zit ?
                niet dat hij door een of ander iets gaat want hij had bij doormeten een redelijke weerstand en nu weet ik niet of dat dan een kabelbreuk of iets dergelijks is of iets waar het signaal eerst doorheen gaat voor het een accuraat signaal afgeeft aan de toerenteller.

                Want toen ik de kabel vervangen had kreeg ik alsnog geen beweging in de naald en met nieuwe ontstekings unit wel, dus misschien was het de kabel wel niet op de eerste plaats.

                Corrigeer me maar gewoon als ik gruwelijk fout zit, dit zijn gewoon wat hersenspinsels van mij :P

                #17710220
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Ik heb hem in mijn auto direct daar vandaan lopen en hij geeft een keurig stabiele waarde….

                  En dat niet alleen, ik heb ook het volledige stroomkringschema van die auto met aanduiding van draadkleuren. :vertag Daar staat overduidelijk een groene draad uit de ontstekingsmodule met ee getalletje die direct verwijst naar de toerenteller…. Geen twijfel over mogelijk!:vertag

                  #17710221
                  Nick-C20XE
                    Lid sinds:
                    6 August 2010

                    Heb je toevallig dat schemaatje voor mij ?
                    Altijd handig om te hebben ^^

                    Die andere dingen controleer ik volgende week wel als mijn bedrijf weer open is.
                    De auto rijd nu goed en toeren doe ik maar een beetje op de gok.

                    Heeft de C20XE standaard een toerenbegrenzer en zo ja hoe hoog ligt die dan ? dan probeer ik hem misschien wel een keer in de toerenbegrenzer te jagen om te zien of de teller accuraat is.
                    Of zou je dit afraden ?

                    #17710222
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Schemaatje?! Dat zijn iets van 8 pagina’s verlengd A4… Ik kan een detailtje posten, geen probleem, maar dat wordt op z’n vroegst vanavond…

                      Ik kan je van harte aanraden om een vraagbaak te kopen, staan ze allemaal in… Of Autodata downloaden….

                      #17710223
                      Nick-C20XE
                        Lid sinds:
                        6 August 2010

                        En wat ik vroeg over de toerenbegrenzer ?

                        #17710224
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Volgens mij zit er een toeren begrenzer op, maar weet het niet 100% zeker, deze zou dan in de ECU ondergebracht moeten zijn gok ik…

                          Hier nog even dus een stukje schema:

                          Die getalletjes verwijzen dus rechtstreeks naar mekaar, dus het groene draadje gaat echt direkt vanaf de ontstekings module naar de tellerbak….

                        11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.