Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Motormanagement lampje + Toerenteller
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 augustus 2010 om 20:19 #17710214
Ok, ontsteking is gebaseerd op de krukas sensor… Nou twijfel ik er aan of daar iets mee mis is, maar wellicht kun je die met iemand in de buurt eens wisselen… Anders nu nog eens testen wat je toerenteller doet met de DDV ECU er op?
18 augustus 2010 om 20:43 #17710215OOk meten wisselspanning voltage zegt vaak al veel over staat van sensor ;)
te laag… vervangen… en neem dan origineel Bosch ;)
Grtz,
DdV
18 augustus 2010 om 21:11 #17710216origineel gepost door DdV
OOk meten wisselspanning voltage zegt vaak al veel over staat van sensor ;)te laag… vervangen… en neem dan origineel Bosch ;)
Grtz,
DdV
:thumbup
Maar wel handig voor iemand die geen autodata heeft welke spanning je kunt verwachten….:vertag
18 augustus 2010 om 21:16 #17710217origineel gepost door DdV
OOk meten wisselspanning voltage zegt vaak al veel over staat van sensor ;)te laag… vervangen… en neem dan origineel Bosch ;)
Grtz,
DdV
Sorry welke sensor heb je het over ?
Ik had ook een post gemaakt op problemcar en daar zeggen ze op basis van het filmpje dat de kabel die ik getrokken heb waarschijnlijk een spanning van iets anders op vangt, kan dit ook het geval zijn ?
zo ja hoe verhelp ik dit ?
18 augustus 2010 om 21:56 #17710218De krukassensor….
Die kabel zou niet heel gevoelig moeten zijn voor het oppikken van andere geleiders. Als dat het geval was zou hij wel afgeschermd zijn, zoals vele andere draden. In veel kabelbomen wordt hij door de hele motor ruimte heen getrokken zonder problemen…
Maar goed, als je 100% zeker wilt zijn kun je een afgeschermde kabel gebruiken en de mantel aan massa aansluiten (aan één kant!!)
Ik ben alleen erg bang dat dat het niet is….
Maar goed, je had hem toch aan de gang gekregen met een andere ontstekings unit? Dan kan die alsnog niet 100% zijn, anders je ECU, anders je krukassensor. Veel meer kan het niet zijn….
Wel is je bedrading van je krukassensor meen ik een afgeschermde draad, dus dat DIE wat oppikt acht ik waarschijnlijker!
18 augustus 2010 om 22:31 #17710219En weet je zeker dat die kabel van de ontstekings unit direct op de toerenteller zit ?
niet dat hij door een of ander iets gaat want hij had bij doormeten een redelijke weerstand en nu weet ik niet of dat dan een kabelbreuk of iets dergelijks is of iets waar het signaal eerst doorheen gaat voor het een accuraat signaal afgeeft aan de toerenteller.Want toen ik de kabel vervangen had kreeg ik alsnog geen beweging in de naald en met nieuwe ontstekings unit wel, dus misschien was het de kabel wel niet op de eerste plaats.
Corrigeer me maar gewoon als ik gruwelijk fout zit, dit zijn gewoon wat hersenspinsels van mij :P
19 augustus 2010 om 05:42 #17710220Ik heb hem in mijn auto direct daar vandaan lopen en hij geeft een keurig stabiele waarde….
En dat niet alleen, ik heb ook het volledige stroomkringschema van die auto met aanduiding van draadkleuren. :vertag Daar staat overduidelijk een groene draad uit de ontstekingsmodule met ee getalletje die direct verwijst naar de toerenteller…. Geen twijfel over mogelijk!:vertag
19 augustus 2010 om 10:25 #17710221Heb je toevallig dat schemaatje voor mij ?
Altijd handig om te hebben ^^Die andere dingen controleer ik volgende week wel als mijn bedrijf weer open is.
De auto rijd nu goed en toeren doe ik maar een beetje op de gok.Heeft de C20XE standaard een toerenbegrenzer en zo ja hoe hoog ligt die dan ? dan probeer ik hem misschien wel een keer in de toerenbegrenzer te jagen om te zien of de teller accuraat is.
Of zou je dit afraden ?19 augustus 2010 om 11:07 #17710222Schemaatje?! Dat zijn iets van 8 pagina’s verlengd A4… Ik kan een detailtje posten, geen probleem, maar dat wordt op z’n vroegst vanavond…
Ik kan je van harte aanraden om een vraagbaak te kopen, staan ze allemaal in… Of Autodata downloaden….
20 augustus 2010 om 11:43 #17710223En wat ik vroeg over de toerenbegrenzer ?
20 augustus 2010 om 12:59 #17710224Volgens mij zit er een toeren begrenzer op, maar weet het niet 100% zeker, deze zou dan in de ECU ondergebracht moeten zijn gok ik…
Hier nog even dus een stukje schema:
Die getalletjes verwijzen dus rechtstreeks naar mekaar, dus het groene draadje gaat echt direkt vanaf de ontstekings module naar de tellerbak….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.