Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Motormanagement lampje Opel Corsa GSi—- Haperen en stoten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2013 om 10:53 #17262372
Beste medeforummers,
Ik ben sinds 2 maanden in het bezit van een Opel Corsa gsi (1.8 16v ). Bj 2001.
Sinds begin af aan zit ik al met het probleem.Bijna elke rit krijg ik na een paar honderd meter al het motormanagement lampje. Dus niet altijd. Maar wel bijna elke keer.
Soms krijg ik ook het motorlampje op het display, dan krijg ik niet het motormanagement lampje tegelijkertijd. Het is dus 1 van beide die begint te branden.Ik ben het een beetje beu.
De auto stotterert en hapert bij weinig toeren. lager dan 1200 rpm +-. Dus bij overschakelen krijg je een schok effect, omdat de motor even inhoud zegmaar.Het volgende is gedaan.
Uitgelezen —-> Storing brandstofmengsel
Andere EGR klep.
Nieuwe bougie’s
Losse verbindingen, valse lucht etc.De garage om de hoek heeft ook geen idee.
Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en mij er mee kan helpen!
Alle nuttige informatie welkom!Alvast bedankt.
5 december 2013 om 11:01 #18197181Brandstoffilter vervangen, luchtmassameter controleren. Tevens andere garage zoeken want die om de hoek heeft dus geen ervaring met autos!.
Oja alvorens je begint met klooien uitlezen.
Al uitgelezen?5 december 2013 om 16:33 #18197182Auto is uitgelezen, storing brandstofmengsel komt eruit.
Lmm is goed.
Waar moet ik nu gaan zoeken.
Of mensen die het zelf gehad hebben?5 december 2013 om 16:47 #18197183storing brandstofmengsel…. das niet echt een duidelijke.
arm? rijk?
en even live uitlezen zal meer uitsluitsel geven denk ik.
dus even rijden met de computer eraan.
lambdasonde ook al nagekeken/schoongemaakt/vervangen?
12 december 2013 om 22:05 #18197184Lambdasonde is dat een kwetsbaar onderdeel?
Hoe en met wat zou ik deze het beste schoon kunnen maken?
Zou met ander uitlees apparatuur de storing duidelijker worden aangegeven?13 december 2013 om 16:41 #18197185Hallo?
13 december 2013 om 16:43 #18197186er zijn ook mensen die werken
zou vanavond even afwachten13 december 2013 om 17:30 #18197187Lambdasondes gaan idd nog wel eens stuk deze zijn te controleren d.m.v een uitlees computer (waardes aflezen) of zelf meten met je multimeter.
Mocht er één stuk gaan alleen origineel halen(dealer) imitatie is vaak troep.
Hoe te meten(Bron: Wim-V6)
lambda sonde meten Z18XE..
lambda sonde 1 (voor de kat dus)
meten tussen pin 2 en 4 voor lambda waarde.
deze moet bij STATIONAIR toerental tussen de 0,1 en 0,9 volt
bij koude draaiende motor meten tussen pin 1 en 3 om de verwarming te controleren
tussen pin 1 en 3 bij losgekoppelde stekker weerstand meten moet 9 ohm zijn.Lambda sonde 2: (na de kat dus)
lambda waarde meten tussen pin 2 en 4
Waarde moet bij STATIONAIR draaiende motor constant op 0,6 volt blijven staan.
om verwarming van de lambda te controleren geld hetzelfde als lambda 113 december 2013 om 21:19 #18197188Bedankt! Ga er begin volgende week naar kijken.
18 januari 2014 om 21:50 #18197189Lambdasonde meten is niet gelukt.. Ben niet heel handig met multimeters..
Wel nog een keer uitgelezen ( aan de computer ) en nu is er een duidelijke storing. Storing P0130 storing in circuit Bank 1 – sensor 1
En ook eerder al uitgelezen en toen was er storing met de lambda verwarming… zit deze in de sensor? Heb geen idee.Alle info welkom :thumb
23 januari 2014 om 23:14 #18197190Ik,heb 3 storingen met de lambda.
P0130
P0030
P0135Ik dacht dus dat de lambda kapot was. Na lang zoeken een originele lambdasonde gevonden op de sloop.
Storingen geresetaar komen daarna weer terug..Auto rijd erg beroerd, vooral bij koude start. Heel erg stotteren. Normaal weg rijden is onmogelijk. Alleen bij volgas loopt die door. Bij minder gas hakkelt en stottert die en totaal geen vermogen.
I NEED HELP
24 januari 2014 om 14:33 #18197191P0130 – O2 Sensor Circuit Malfunction Bank 1 Sensor 1
Possible causes
– Faulty Front Heated Oxygen Sensor Bank 1
– Front Heated Oxygen Sensor Bank 1 harness is open or shorted
– Front Heated Oxygen Sensor Bank 1 circuit poor electrical connection
– Inappropriate fuel pressure
– Faulty fuel injectors
– Intake air leaks may be faulty
– Exhaust gas leaksP0130 Description
The front heated oxygen sensor (or O2 sensor 1) is placed into the exhaust manifold. It detects the amount of oxygen in the exhaust gas compared to the outside air. The heated oxygen sensor 1 has a closed-end tube made of ceramic zirconia. The zirconia generates voltage from approximately 1V in richer conditions to 0V in leaner conditions. The heated oxygen sensor 1 signal is sent to the Engine Control Module (ECM). The ECM adjusts the injection pulse duration to achieve the ideal air-fuel ratio. The ideal air-fuel ratio occurs near the radical change from 1V to 0V.
Read more: http://engine-codes.com/p0130.html#ixzz2rKJpS1Yw” onclick=”window.open(this.href);return false;deze code is echt verschrikkelijk, het kan namelijk een helehoop zijn. vanaf lambda tot en met een lekkage in de uitlaat (valse lucht)
als het goed is kan je met opcom de lamba door meten, anders toch ff multimeter doen.
rookt de auto ook?24 januari 2014 om 17:40 #18197192Wat een drama.
24 januari 2014 om 18:11 #18197193CorsaGSI zei:
Lmm is goed.
Weet je dat wel zeker..?!
Gr,
The Duke24 januari 2014 om 18:22 #18197194BDP of nokkenas positie sensor al bekeken?
Willen ook wel eens nare storingen geven. :thumb10 februari 2014 om 20:07 #18197195Hoi,
Zo te lezen is je bobine defect. heb hetzelfde meegemaakt met mijn Zafira en koste bijna 400 euro.
10 februari 2014 om 20:21 #18197196Het probleem is eindelijk opgelost, het bleek toch de lmm te zijn! Bedankt voor alle reacties.
;)
10 februari 2014 om 20:21 #18197197Slotje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.