Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › motormanagement lampje gaat branden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2013 om 20:31 #17257147
Beste liefhebbers,
Ik ben van plan de Opel Corsa B (X 1.2XE uit 1999) van mijn buurman over te nemen. De proefrit is mij goed bevallen echter bij snel optrekken of hogere snelheid (110 km/uur) gaat het motormanagement lampje branden. De motor houdt dan ook in. Zodra ik gas terug neem gaat het lampje ook weer uit en rijdt de auto weer normaal. Wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe kom ik er achter wat het is.
Ik kijk uit naar jullie massale reacties,
Peter
17 april 2013 om 21:44 #18127347ik zou eerst de olie peil nakijken klinkt alsof er te weinig in zit
17 april 2013 om 22:13 #1812734817 april 2013 om 22:18 #18127349uitlezen ken altijd nog .. ik heb het ook eens gehad toen moest er gewoon een litertje olie in maar dat was wel een opel tigra… als ik snel optrok (jaja met een tigra) dan kwam al de olie aan een kant
17 april 2013 om 22:20 #18127350maar wel mee eens uitlezen ken nooit geen kwaad
18 april 2013 om 03:32 #18127351Maar als het oliepeil het probleem was ging niet het management lampje branden, maar het olielampje.
Als het management lampje gaat branden bij dit soort snelheden, zou ik eerder denken aan probleem met de Nokkenas / Krukassensor, bobine of bougies of iets met de lamda sensor. Dus wat de beste optie is uitlezen.18 april 2013 om 08:22 #18127352uitlezen idd, maar ik denk LMM, zkr omdat die inhoud bij een bepaald toerental/snelheid! komt veel voor bij deze motoren
18 april 2013 om 11:34 #18127353@richardschaeks wrote:
uitlezen idd, maar ik denk LMM, zkr omdat die inhoud bij een bepaald toerental/snelheid! komt veel voor bij deze motoren
Beste Richard, Dank voor je reactie maar wat bedoel je met LMM?
18 april 2013 om 11:56 #18127354@diepp07 wrote:
@richardschaeks wrote:
uitlezen idd, maar ik denk LMM, zkr omdat die inhoud bij een bepaald toerental/snelheid! komt veel voor bij deze motoren
LuchtMassaMeter, bekend kwaaltje bij deze motoren, zelf ook gehad, motor hield in bij tussen de 110/120 km en lampje ging dan aan,
nieuwe besteld op ebay origineel bosch voor 106 euro en probleem was opgelost! zeer belangrijk geen imitatie erop zetten!!! maar laat hem eerst maar eens uitlezen! kost je de kop niet!
18 april 2013 om 12:03 #18127355@richardschaeks wrote:
@diepp07 wrote:
@richardschaeks wrote:
LuchtMassaMeter, bekend kwaaltje bij deze motoren, zelf ook gehad, motor hield in bij tussen de 110/120 km en lampje ging dan aan,
nieuwe besteld op ebay origineel bosch voor 106 euro en probleem was opgelost! zeer belangrijk geen imitatie erop zetten!!! maar laat hem eerst maar eens uitlezen! kost je de kop niet!
Dankjewel. Inderdaad LuchtMassaMeter ik had het kunnen bedenken ben echter nog niet thuis in de afkortingen. Maar dankzij dit forum kom ik al snel wat te weten. Kan ik dit ook zelf uitlezen en weet je toevallig ook hoe ik dit kan doen (ik las ergens iets van de paparclipmethode…) waar ik de codes kan vinden?
18 april 2013 om 12:42 #18127356@diepp07 wrote:
@richardschaeks wrote:
@diepp07 wrote:
@richardschaeks wrote:
Dankjewel. Inderdaad LuchtMassaMeter ik had het kunnen bedenken ben echter nog niet thuis in de afkortingen. Maar dankzij dit forum kom ik al snel wat te weten. Kan ik dit ook zelf uitlezen en weet je toevallig ook hoe ik dit kan doen (ik las ergens iets van de paparclipmethode…) waar ik de codes kan vinden?
uitlezen via paperclip methode gaat niet bij dit type, tis een tech2000 systeem, deze mist pin 5 uit me hoofd… ik laat dit gewoon bij de opel dealer doen, kost me 2 tientjes zwart omdat ik daar wat mensen ken!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.