Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Motormanagement lampje ECU
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 november 2012 om 03:51 #17252784
hallo,
Ik heb een probleempje.
Ik heb een Opel astra H OPC , nu gaat ineens me motormanagement lampje branden.
Ik naar de garage uitgelezen gereset en het lampje was weer uit.
Ze zijden bij de dealer dat het kwam door een hoge inlaat temperatuur.
Na 10 minuten rijden springt het lampje weer aan.
Volgende dag weer naar de dealer temp. sensor vervangen en draden doorgemeten waarna ze niks hebben kunnen vinden.
Volgens de dealer moet ik een nieuwe ECU kopen. Kosten: 1500 euroHeeft iemand dit probleem eerder gehad of weet iemand er meer over?
Hoor graag wat als iemand een idee of oplossing heeft.Alvast bedankt
13 november 2012 om 09:26 #18074089Nieuw ecu lijkt me onzin. Is je wagen gechipt? Welke foutcode krijg je? Loopt de auto ook raar als lampje brand?
13 november 2012 om 11:23 #18074090Beter ff op UK ebay andere ECU voor zeg 150pond kopen. MITS t ook ECU is, en dat is t vrijwel nooit ;)
13 november 2012 om 14:35 #18074091@kelderbier , mijn auto is gewoon origineel alleen geimporteert uit duitsland.
De foutcode weet ik niet maar ze zeiden dat het aan de inlaat temperatuur lag.
De auto houd een beetje in en mijn koelven springt steeds aan voor niks en koelt tot 73 graden.
Als de motor onder de 73 graden komt gaat de ven weer uit.De inlaat temp.sensor hadden ze vervangen en de draden zijn ook doorgemeten.
Maar het probleem is er nog steeds.zal het mischien toch aan de ECU liggen?
13 november 2012 om 22:19 #18074092Gianluca,
heb je geen foutcode nummer? Anders even navragen bij de dealer (staat normaal altijd op de werkorder, als je er een goeie monteur aan werkt)
Ik denk als ik het zo lees de combinatie met aanslaan koelfan, dat je een probleem met de koelvloeistoftemp heb en niet met de inlaatlucht.
Of ik moet het verkeerd lezen.Gr Esox
PS gaat er maar vanuit dat het stuurapp. gewoon goed is zoals Baas J al schrijft (tenzij de bekende gevallen Z16SE,X18XE1 e.d.)
14 november 2012 om 12:46 #18074093Okee, kan ik hier verder niks aan doen dan? of zou het toch een sensor zijn.
Ik zal vandaag nog eens langs de dealer rijden om hem uit te lezen en dan vraag ik de foutcode er wel bij.
Mischien dat iemand me dan wel kan helpen als ze de foutcode zien.
Het rare is dat mijn ven aangaat terwijl mijn boordcomputer 73 graden aangeeft.
En soms gaat hij zelfs niet meer uit totdat ik de auto uitzet en opnieuw start, dan doet hij het weer normaal en springt me koelvloeistof temp. Naar 78 gaden.Als iemand een idee heft hoor ik het graag.
Ik zal later vandaag de foutcode nog plaatsen.Alvast bedankt!!!
14 november 2012 om 13:26 #18074094ik had ook zoiets met mijn OPC
Was bij mij een sensor van de airco.
Mijn fan draaide soms ook zomaar en ging niet meer uit.Nieuwe sensor erin (120 Euro dacht ik) en klaar.
Weet niet of je er wat aan hebt.
14 november 2012 om 18:03 #18074095Eerst foutcodes weten daarna pas actie. Vaak is het inderdaad een sensor waarvan je niet zou verwachten dat die zulke symptomen kan veroorzaken.
Lijkt mij zoals essox zegt eerder een defecte voeler in de cilinderkop. Die veroorzaakt zulke symptomen. Deze sensor is niet extreem duur trouwens. Dacht 25e ofzo.
Laat ze ook es de fouten uit je koelmodule lezen en niet alleen motor ecu.
14 november 2012 om 21:20 #18074096Als ik goede info heb gehad (bind me er niet op vast), had je foutcode’s 110 en 115 ,dus 110 = inlaatluchttemp fout >> MAF sensor en
115 = koelvloeistof sensor foutMaar vraag het even voor de zekerheid na , het is wel zo dat de aansturing naar je koelfan vanuit de UEC (elek. module motorruimte) komt en het signaal hiervoor komt vanuit je ecu (motorstuurapp.)
We wachten even af.PS Baas hier zit geen motorkoelmodule meer op, hier zit weer het nieuwer type motorman Motronic 7.6.1 systeem op hierbij is het motorkoelingsmodule vervallen zit nu in de UEC
(niet zoals bij jouw met z20leh motorblok en met z20let motorman. Toch??)Gr Esox
29 november 2012 om 12:16 #18074097@ esox lucius
ja dat klopt , net diagnose laten doen bij de dealer. was inderdaad de maf sensor en koelvloeistof sensor.
Bij elkaar reparatie kosten 500 + euro bij opel dealer van de kooij hoogvliet.Iemand een idee waar ik dit voor minder kan laten repareren of de sensors kan kopen?
als ik naar baas j en predator luister zijn de kosten niet zo hoog als de dealer beweert.
Alvast bedankt.
Bedankt.
19 februari 2013 om 01:16 #18074098het probleem is eindelijk opgelost.
Het bleek de paarse draad en stekker van de oplaadsensor te zijn is mij bij de dealer verteld.
Ik heb geen idee wat dit is maar het motormanagement lampje is eindelijk uit.Bedankt iedereen voor het meehelpen!
gr.
19 februari 2013 om 01:17 #18074099Vooral esox lucius!
Thanks
1 maart 2014 om 19:23 #18074100heey gianluca,
Ik heb sinds vanmiddag laat ook dit zelfde probleem met mijn vectra opc.
Wat was het precies bij jou? De luchtmassameter zelf of het stekkertje met bedrading er naartoe?
Ik hoor t graag van je.
grtz victor :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.