Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Motormanagement lampje brandt+auto begrenst tot max 90km/u??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 13:16 #17259152
Hallo,
Sinds gisteren ben ik wederom in het bezit van een opel corsa, ditmaal een 1.2 16V eco. Nu merkte ik echter dat tijdens het rijden het motormanagement lampje begon te branden en de auto niet harder wilde dan 90 km per uur. Dit verontrustte mij en ik heb langs de kant van de snelweg bij een tankstation de ANWB gebeld. De man die er toen aankwam kon niet 1,2,3 zien wat er precies aan de hand was. Hij zei wel dat bij Opels de EGR klep vaak tegenwerkt en dat deze dus een storing zou kunnen veroorzaken. Hij kon mijn auto ook niet uitlezen omdat het model wat ik bezit net voor het jaar 2000 is gemaakt en die uitleesmeter had hij niet mee. Waarschijnlijk geeft er een sensor verkeerde informatie aan de board computer en die begrenst de hele boel dan. Nadat hij een andere kabel in de motor had losgemaakt om de storing te vergroten, reed de auto weer zoals hij hoort te doen. Hij zei dat als je de storing groter maakt dat de auto dan het gemiddelde neemt en weer normaal rijdt?!
Kan iemand mij aub helpen en mij vertellen of hier ervaring mee is bij de opel bezitters??? Wat moet ik doen om dit te verhelpen? Is dit een opel kwaaltje?#
Ik hoor het graag!
Groet,
10 juli 2013 om 17:29 #18158688Welkom op het forum.
Wat had je nog meer voor symptomen? Of echt alleen een lampje en max 90 km/u?
Anwb trok een sensor los en toen reed hij weer normaal?Ik maak uit je verhaal op dat je een ecotec 1,2 16v hebt uit 2000 of ouder? Dus een x12xe?
10 juli 2013 om 21:44 #18158689@Heks wrote:
Welkom op het forum.
Wat had je nog meer voor symptomen? Of echt alleen een lampje en max 90 km/u?
Anwb trok een sensor los en toen reed hij weer normaal?Ik maak uit je verhaal op dat je een ecotec 1,2 16v hebt uit 2000 of ouder? Dus een x12xe?
Hallo,
De auto had alleen de symptomen van het brandende lampje en de begrenzing tot 90 km per uur in de 5.
Anwb trok inderdaad een sensor los waardoor het motormanagement terug ging naar standaard waarden. Daarna reed de auto weer normaal. Het was een sensor aan het luchtfilter.
Ik heb inderdaad een 1.2 16V ecotec uit 1999.Groet,
10 juli 2013 om 22:01 #18158690Luchtmassameter, Vaak kapot bij deze, als je m gaat vervangen, vervang m voor een originele Bosch, let op onderdeel nummer.
Willem
11 juli 2013 om 07:44 #18158691@wim-v6 wrote:
Luchtmassameter, Vaak kapot bij deze, als je m gaat vervangen, vervang m voor een originele Bosch, let op onderdeel nummer.
Willem
Maar de Wegenwacht trok hem alleen maar los om het motormanagement in de noodstand te krijgen, niet omdat hij kapot was. Het motormanagement constateert dan een defect en dan gaat alles terug op de standaardwaarden. Wat betekent dat de werkelijke fout schijnbaar niet erg genoeg is om dit te bewerkstelligen.
11 juli 2013 om 07:55 #18158692Als je luchtmassameter defect is en je trekt hem los zal hij enkel hiervoor veilige waarden nemen.
De overige sensoren worden nogsteeds gebruikt. Loopt die dan beter is die stuk. loopt die slechter is er iets anders of nog wat anders defect.11 juli 2013 om 08:25 #18158693@Haasje17 wrote:
Als je luchtmassameter defect is en je trekt hem los zal hij enkel hiervoor veilige waarden nemen.
De overige sensoren worden nog steeds gebruikt. Loopt die dan beter is die stuk. loopt die slechter is er iets anders of nog wat anders defect.Aha, dat wist ik niet.
12 juli 2013 om 08:03 #18158694@Haasje17 wrote:
Als je luchtmassameter defect is en je trekt hem los zal hij enkel hiervoor veilige waarden nemen.
De overige sensoren worden nogsteeds gebruikt. Loopt die dan beter is die stuk. loopt die slechter is er iets anders of nog wat anders defect.Dus eigenlijk heeft de wegenwacht per ongeluk de boosdoener gevonden?
12 juli 2013 om 08:07 #18158695Die gast wist vermoed ik wat het probleem was heeft het alleen wazig omschreven naar de klant toe.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.