Motormanagement lampje

Forumindex Forums Techniek Ecotec Motormanagement lampje

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Ton 5-56

Hallo
      Ik heb een Opel G Y2.0 DTH van 2000, waarvan het lampje van het motormanagement brand als er bijna geen vermogen gevraagd wordt.
      Met bijna geen vermogen bedoel ik bv. 3e versnelling ± 2000 toeren constant.
      Als dit lampje brand valt ook en deel van het vermogen weg, bij het optrekken naar ±2500 toeren 2e versnelling gaat het lampje uit en is het vermogen weer terug.
      Er is bij het uitlezen geen fout gevonden, sommige zeggen dat de EGR niet goed werkt. Nu heb ik de beschermplaat waar ECOTECH op staat verwijderd en de klep die daar onder op de inlaat gemonteerd zit, de vacuum slang afgedopt, dit heeft geen resultaat wat het lampje betreft en vermogen. Is dit wel de EGR?
      Op de snelweg heeft de auto, bij 100-120 km/h, geen probleem en is het lampje uit.
      Weten jullie experts hier een oplossing voor dit probleem.
      Ik hoor graag van jullie.

Ton

bart-gsi
      Deelnemer

motorlampje = uitlezen… dan heeft je ECU een fout gevonden en opgeslagen en wordt het makkelijker zoeken voor je..
        zoek iemand met opcom of ga naar de dealer om je ECU uit te lezen…

crunch81
        Deelnemer

Volgens mij heeft hij dat al gedaan…

Ton 5-56

De auto is uitgelezen, maar er is niets gevonden.
            Ik vind het raar dat als er vermogen gevraagd wordt het lampje uit gaat

wim-v6
            Deelnemer

EGR afdoppen is 100% noodloop

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Ton 5-56

Er is niets veranderd in de situatie, na het afdoppen van de EGR.
                We kunnen er van uitgaan dat de EGR niet het probleem is

bart-gsi
                Deelnemer

viewtopic.php?f=5&t=150381

Lees dit topic maar eens door… Gaat over de zelfde motor.. Wim-v6 heeft gelijk…

Ton 5-56

Ik heb de topic (viewtopic.php?f=5&t=150381) bekeken en een vergeleken met mijn auto.
                    De EGR op mijn inlaat is helemaal anders, deze is gedemonteerd geweest voor controle.
                    Het vacuum is getest door aan de aansluiting te zuigen, de klep van de EGR werkt soepel, denken we !
                    Binnen in de inlaat was alles schoon, dus de klep terug gezet.
                    Kan het zijn dat de noodloop veroorzaakt wordt door een te koude motor?
                    En verder nog een vraag; Is het nadelig voor de motor als in de lagere toeren de noodloop ingeschakeld wordt?

Bedankt zover voor jullie hulp

Ton

bart-gsi
                    Deelnemer

niet alle opel motoren kunnen zonder EGR lopen… deze diesel is er 1 van.. zo nog een paar motoren… als je de egr afdopt gaat hij in noodloop zoals wim-v6 zegt… probeer eens de blinde pakking weg te halen en de egr weer gewoon als vanouds aan te sluiten.. kijken of de MML weg gaat as deze weg gaat zit het in het afdoppen van de egr.. dat mag dan wel duidelijk zijn…

en antwoord op je vraag.. ja dat is nadelig… je zult niet in hogere toeren kunnen rijden en je zult beperkt vermogen hebben ook zal volgens mij je verbruik omhoog gaan omdat je motor niet optimaal meer loopt

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.