Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motorlampje en koelsysteem lampje brandt, wat nu?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2013 om 11:35 #17259406
goeiemiddag luitjes,
Helluuup
vannacht vanuit het werk naar huis gereden, na ongeveer 10 minuten sprong mijn 2001 2.0 DTL Astra Automaat in het zgn noodprogramma en dat lampje met die steeksleutel/motorblokje ging branden.
Ik ben doorgereden naar huis (15 min)want ik wilde ‘m niet ‘s nachts op de vluchtstrook stilzetten met de angst dat hij niet meer zou starten.
Thuis uitgezet en hij starte gewoon weer zonder problemen.
Maar wel het volgende valt me nu op:
Als ik het contact aanzet (maar niet start) blijft dst lampje met de afbeelding van een radiator met propellertje branden. Zodra ik start gaat die wel gewoon uit.
pfff heel verhaal maar hopelijk weet iemand van jullie wat het is of kan zijn.
ik ga natuurlijk morgen vroeg naar de opel dealer om ‘m uit te laten lezen maar wil het voor die tijd eigenlijk gewoon al iets weten voordat ze mij iets op de mouw spelden. plus dat ik bang ben dat ik er vanacht zoiezo van wakker lig.21 juli 2013 om 11:50 #18161124uitlezen
21 juli 2013 om 12:09 #18161125een van de ventilatoren kan stuk zijn, koelmodule of weerstand van de ventilator.
21 juli 2013 om 17:39 #18161126UPDATE!! oh oh…
zojuist gestart en een stuk gereden maar hij rijd met een heel onregelmatig toerental. vooral met optrekken. als je een beetje op snelheid bent en bijvoorbeeld 50 km/h blijft rijden dan draait ie aardig regelmatig. maar geef je gas dan gaat ie weer onregelmatig.
:wtf :wtf :wtf :wtf snel maar weer omgedraaid en thuis neergezet.21 juli 2013 om 17:47 #18161127heb ooit wel eens wat opgevangen over koelwaterslang egr?
21 juli 2013 om 17:56 #18161128Zoals hierboven al vermeld uitlezen kunnen meerdere dingen zijn zoals haasje ook al aangaf.
21 juli 2013 om 18:34 #18161129Gaat dat veel kosten .. Die dingen die haasje noemt? Kan ik daar op wachten ? Kan ik morgenochtend veilig naar de garage rijden(een rit van ong. 25km)? Pffff oude auto’s en jonge vrouwen… Hoofdpijn. Hahaha
21 juli 2013 om 18:51 #18161130Ventilator en koelmodule kosten wel aardig wat centen exacte prijs durf ik zo niet te zeggen.
Waar woon je misschien dat een forum lid hem voor je kan uitlezen?
Zou het er niet op wagen je zegt zelf dat hij ook niet regelmatig draait en daarbij het is morgen ook niet bepaald koud je kan het dus wel proberen maar met de kans dat hij over verhit raakt.
21 juli 2013 om 19:12 #18161131Dank je voor de snelle antwoorden steeds ..
Ik woon in Brielle … Dus.. Wie weet. Zou mooi zijn.
Ik dacht er aan om te zorgen om vóór 8 uur ( nog niet zo warm misschien?)bij de Opel dealer in hoogvliet te staan. Ben ik misschien meteen aan de beurt. Maar wil absoluut voorkomen dat ik daardoor meer schade aanricht?21 juli 2013 om 19:17 #18161132Bedenk me opeens dat er een Opel dealer nog dichterbij zit namelijk in Hellevoetsluis. Dat is max 6 km. dat is misschien wel te doen??
21 juli 2013 om 19:50 #18161133Dat zou ik wel proberen ja en als hij te warm wordt even langs de kant.
21 juli 2013 om 20:12 #18161134@Opeltje17 wrote:
Dat zou ik wel proberen ja en als hij te warm wordt even langs de kant.
:thumb Oke ik houd het in de gaten.. thanks! :wors ik laat morgen meteen ff weten hoe het afloopt
22 juli 2013 om 06:15 #18161135Nou… Ze zijn aan t kijken. Tot nu toe foutcode P 1125. Ik weet nog niet wat dat is. Stay tuned
22 juli 2013 om 06:50 #18161136Zo, klaar.
Slang vanaf de turbo naar de inlaat/ EGR was losgeschoten. Nieuwe slang en slangklem erop. Incl. half uurtje arbeidsloon 70 euro afgerekend.
Pffff ben weer blij.
Iedereen bedankt voor het meedenken.22 juli 2013 om 20:10 #18161137Nou mooi dat het weer voor mekaar is, valt het toch weer mee :thumb
27 juli 2013 om 16:41 #18161139Nou Opel minded, ik kom ook uit Brielle en heb ook wel eens wat uit laten lezen bij die dealer in Hellevoetsluis na het branden van het motorlampje en heb toch wel een andere ervaring met deze dealer.
De code gaf aan dat de katalysator kapot was (foute waarde), kosten zo rond de 2000 eur. Heb dit natuurlijk niet gedaan en na thuis even op het forum gespit te hebben en wat PBtjes met Wim v6 erachter gekomen dat het ook weleens aan de LLM of de EGR klep kon liggen.
Uiteindelijk de LLM vernieuwd en het lampje heeft nooit meer gebrand. Vreemd dat de dealer mij dat niet kon vertellen en dan zijn die codes ook niet waterdicht.27 juli 2013 om 17:06 #18161140Ok dat is inderdaad klote.. Maar in mijn geval ( gelukkig) stond ik er bij te kijken en was gelukkig echt die slangklem los.
Vertrouwen is goed, Controlle is beter27 juli 2013 om 17:37 #18161141Opel Mnded
Dat bedoel ik,
nou had ik dat in jou geval ook wel laten doen hoor, maar 2000 eur dan ga ik toch wel even het forum op, want daar zit zoveel kennis en ervaring en samen met je eigen logisch denken kom je er altijd wel uit, je moet er alleen wel tegen kunnen om een hele dag achter de computer te zitten, ik was nu voor 150eur. klaar.
Ik ga alleen nog naar de dealer nadat iemand mij op het forum dat adviseert.Leuk trouwens dat je ook uit Brielle komt, zie je niet veel
27 juli 2013 om 17:46 #18161142Ja ik raakte een beetje in paniek want ik moest maandagochtend vóór 11 uur in Turnhout staan met die auto dus vandaar dat ik om kwart voor acht in hellevoet stond. anders had ik zeker wel geduld gehad en er op een andere (goedkopere) manier uitgekomen.
Ja inderdaad leuk een briellenaar:-)27 juli 2013 om 18:05 #18161138Ja, soms kan het nie anders he.
Maar ik zat op je topic omdat ik probleem heb met mn ventilatoren en na intikken “ventilatoren weerstand” kwam ik in het rijtje waar jij ook bijstond en dacht: he! watergeus kijk nou!. Toeval.Morgen Bluesfestival?
28 juli 2013 om 03:49 #18161143Ja, ben bang van wel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.