Motorkap Signum uitrusten met gasveren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motorkap Signum uitrusten met gasveren

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237364
    marcooh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 March 2011

      Vandaag de Sig ff gewassen en bij het openen van de motorkap bedacht ik waarom deze niet is uitgerust met gasveren iplv een
      stang om m omhoog te houden. Zijn er forummers die dit al eens uitgevoerd hebben?
      Ben benieuwd of je er gaten voor moet gaan boren ofdat er een kant en klaar setje gasveren te bestellen is die zo te monteren zijn?
      Groet, M@rco

      #17875567
      SigNumberOne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2011

        :hmmz kennelijk zitten die er dan niet standaard in, bij mij namelijk wel.
        wat ik nog weet van mijn vorige auto’s (corsa+astra) hoefde er nooit te worden geboord.

        #17875568
        Erwin1987
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 September 2009

          bij mijn corsa moest ik toendertijd, een bout uit het spatbord vervangen voor een met een bolletje erop van de set, en eentje van het scharnier van de klep niks geboord. mijn b-vectra heeft dit standaard trouwens.

          Erwin

          #17875569
          SiggieTigra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 October 2009

            @SigNumberOne wrote:

            :hmmz kennelijk zitten die er dan niet standaard in, bij mij namelijk wel.

            nope, de signum was volgens mij te duur en hebben ze op zulke kleine l#llige zaken geld bespaard…
            :swear
            Net als de dakrails, die waren dan weer een optie. :argue

            #17875570
            marcooh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 March 2011

              Had het bij de vorige Opel ook (Omega 2000), had het eigenlijk ook wel verwacht op de Signum.
              Ik zal eens googlen wat het behelst.

              Groet, M@rco

              #17875571
              GTS Power
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 May 2008

                de Vectra C1 heeft dit ook standaard.
                toen de facelift kwam is dit vervallen.

                #17875572
                peter600rr
                  Lid sinds:
                  25 May 2011

                  @marcooh wrote:

                  Vandaag de Sig ff gewassen en bij het openen van de motorkap bedacht ik waarom deze niet is uitgerust met gasveren iplv een
                  stang om m omhoog te houden. Zijn er forummers die dit al eens uitgevoerd hebben?
                  Ben benieuwd of je er gaten voor moet gaan boren ofdat er een kant en klaar setje gasveren te bestellen is die zo te monteren zijn?
                  Groet, M@rco

                  bij mijn Signum is het af fabriek.
                  als die van jou het niet heeft zal het wel met de uitvoering te maken hebben.
                  maar goed wat er niet op zit kan er altijd op gezet worden.
                  succes met klussen.

                  gr peter

                  #17875573
                  Dietrich Concept
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2004

                    ja bij de mijne zit het ook niet op

                    ik wil er ook een paar opzetten

                    want dit is wel lastig

                    ik was de vectra gewend die had het wel
                    en als ik nu de kap open denk ik altijd waarom gaat hij niet omhoog haha

                    staan ze niet gewoon op ebay te kope powerlift

                    #17875565
                    DennisD
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 June 2007

                      Ik meen ergens gelezen te hebben dat de gasveren geschrapt zijn omdat opel klachten had binnen gekregen had over het feit dat de veren bulten op de motorkap creëerde doordat de motorkap van aluminium is. Ik heb n.l ook zitten zoeken naar gasveren maar na het lezen van dit ben ik daarmee gestopt. De motorkap weegt geen drol dus zo nodig vond ik het ook niet.

                      Als opel dit echt had weg bezuinigd zou dit zeer waarschijnlijk wel als optie gestaan in de optielijst van de C2!

                      #17875566
                      marcooh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 March 2011

                        Zou goed kunnen Dennis, dat het de reden is dat het niet toegepast wordt.
                        Ik laat het dan ook maar zo; die ene keer dat ie los moet….
                        Bedankt voor de reactie’s allen!
                        Groet, M@rco

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.