Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motorkap lifters van GM Tuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2012 om 01:33 #17875245
Ik krijg woensdag dan waarschijnlijk die van JOM, aangezien ik ze bij GM Tuningparts heb besteld. Dank voor de tip, ik zal ze flink inspuiten voor ik ze monteer. Dan houden ze het hopelijk langer uit ;).
15 juli 2012 om 08:26 #17875246@RickR91 wrote:
Die van mij zitten er al meer dan een jaar op. en geen enkel roestplekje?
De mijne komen wel van Bonrathdat is ook een heel goed merk.
zoals Terry al zegt, dubbel verzinkt.
maar ik heb dat setje ook maar in de blanke lak gezet, omdat de set van Autostyle na een half jaar was verroest.
better safe then sorry. ;)en als je de gasveren inspuit met blanke lak, doe niet TE veel. dan kan het gebeuren dat je ze niet meer dicht krijgt.
had 1 laagje gedaan, en op het gedeelte dat in de gasveer schuift, is het er al weer afgeschraapt, omdat dat deel strak is.dit deel verroest ook niet, omdat dat heel zelden aan het weer wordt blootgesteld. ;)
maar je kan idd zonder doen. kan zijn dat JOM ondertussen ook dubbel verzinkt, en dat ze dus niet roesten. ;)
maar als je zeker wil weten dat ze niet verroesten, kan je beter even 1 laagje blanke lak spuiten.
tenzij ze dus dubbel verzinkt zijn. :thumbup15 juli 2012 om 08:36 #17875247Woensdag ga ik ze afhalen, dan zal ik het vragen aan de verkoper ;). Als de lifters van JOM tegenwoordig dubbel verzinkt zijn, is dat top. Zo niet, dan maar even naar de Brezan voor een busje blanke lak. Geen probleem.
15 juli 2012 om 16:37 #17875248Misschien een beetje een rare of omslachtige vraag, maar ik zal ‘m zo goed mogelijk proberen te formuleren: tijdens het monteren van het bevestigingspunt dat aan de motorkap zelf vastzit (zie foto), zorgt het dan niet voor problemen als ik de bovenste moer+bout (zie foto) losdraai om het bevestigingspunt te monteren? Dat wil zeggen: houdt de andere moer+bout (die niet verwijderd hoeft te worden om het bevestigingspunt van de lifter te monteren,) de motorkap goed op z’n plaats?
15 juli 2012 om 17:11 #17875249@TheViper wrote:
Misschien een beetje een rare of omslachtige vraag, maar ik zal ‘m zo goed mogelijk proberen te formuleren: tijdens het monteren van het bevestigingspunt dat aan de motorkap zelf vastzit (zie foto), zorgt het dan niet voor problemen als ik de bovenste moer+bout (zie foto) losdraai om het bevestigingspunt te monteren? Dat wil zeggen: houdt de andere moer+bout (die niet verwijderd hoeft te worden om het bevestigingspunt van de lifter te monteren,) de motorkap goed op z’n plaats?
De motorkap blijft gewoon op zijn plek! Het is echt zo simpel als het eruit ziet!
15 juli 2012 om 17:25 #17875250Oke, dank je Terry. Het was maar een vraag ;). Was gewoon benieuwd of de motorkap dat kon hebben. Als het om een Astra gaat, kun je niet voorzichtig genoeg zijn :angel.
15 juli 2012 om 21:09 #17875251Wel de motorkap op het stokje laten staan tot je beide gasveren gemonteerd hebt!
Monteurs in de garage’s zijn er ook dol op, geen stok die in de weg zit bij het sleutelen :worsAls je geen isolatie onder de kap hebt, kan de motorkap nogal hard opveren!
15 juli 2012 om 21:23 #17875252@RickR91 wrote:
Wel de motorkap op het stokje laten staan tot je beide gasveren gemonteerd hebt!
Monteurs in de garage’s zijn er ook dol op, geen stok die in de weg zit bij het sleutelen :worsAls je geen isolatie onder de kap hebt, kan de motorkap nogal hard opveren!
Dat van dat stokje had ik in de How-To al gelezen, maar bedankt voor de reminder, Rick. ;) Ik hoop de lifters donderdag in de lak te zetten en vrijdag te monteren. Met een beetje geluk staan de foto’s die dag ook online.
15 juli 2012 om 21:45 #17875253Ze staan dus ook verkeerd om op de site zie ik :P
15 juli 2012 om 21:57 #17875254welke site Peter?
15 juli 2012 om 22:08 #17875255OPCdriver reageerde op de montage van Atteman dat zijn veren verkeerd om zaten.
Ik zat even te kijken op http://www.GM-tuningparts.nl en daar viel mij op dat de veren op hun foto’s hetzelfde zaten als bij Atteman.:P
15 juli 2012 om 22:11 #17875256Die van GM-Tuningparts zijn van JOM.
Die ik heb komen van Bonrath.
Misschien dat daar verschil in zit hoe ze gemonteerd moeten worden?
Of de voorbeeldauto had ze fout erop zitten? :jerry15 juli 2012 om 22:19 #17875257dit heeft met een goede
afdichting en smering v/d geleiders te maken heb ik begrepen.Werking lijkt me hetzelfde voor beide merken :jerry
16 juli 2012 om 18:19 #17875258werking is hetzelfde voor beiden…. :jerry
maakt volgens mij geen fuck uit hoe je ze monteert.
ze zeggen dat je het dikke deel aan de bovenkant moet hebben, omdat je anders het gas dat in de veer zit, “weg” kan lopen….. ;)
maar ik heb ze een jaar verkeerd om gehad, en ze werkten net zo goed op het eind, als in het begin.
de nieuwe set andersom gemonteerd, en tot nu toe werken ze net zo goed. :P16 juli 2012 om 18:21 #17875259Valentijn,
Bij mij zat er garantie bij blijkbaar.
Om daarop aanspraak te kunnen maken, moet je ze wel op de goede manier monteren.
Ik heb gewoon de handleiding gevolgdNiet dat die garantie nodig is :jerry
16 juli 2012 om 18:52 #17875260@RickR91 wrote:
Valentijn,
Bij mij zat er garantie bij blijkbaar.
Om daarop aanspraak te kunnen maken, moet je ze wel op de goede manier monteren.
Ik heb gewoon de handleiding gevolgdNiet dat die garantie nodig is :jerry
garantie? ik gebruik dat nooit.
ben toch altijd net te laat als ik het nodig ben. :P16 juli 2012 om 21:22 #17875261Als het met garantie te maken heeft vind ik het helemaal gek dat dat zo op die site staat :P
17 juli 2012 om 10:52 #17875262Peter, ik heb het over de Bonrath versie.
Geen idee hoe dat bij JOM zit.
Maar op google zie ik dat ze vrijwel overal hetzelfde zitten als bij mij.20 juli 2012 om 11:39 #17875263Heb woensdag de motorkaplifters opgehaald bij GM-Tuningparts. Echter, mij is aangeraden deze te voorzien van 1 of 2 laagjes blanke lak. Is deze lak daar volgens jullie geschikt voor?
21 juli 2012 om 13:16 #17875264Heb de blanke lak inmiddels in huis en heb de lifters ingespoten. Echter, toen ik voor het spuiten de gasveren uit de doos haalde en deze in probeerde te drukken, viel het me op dat dit met geen mogelijkheid lukte. Nu ben ik zelf geen zwakkeling, maar is het normaal dat de gasveren (bijna) niet in te drukken lijken?
21 juli 2012 om 23:30 #17875265@TheViper wrote:
Heb de blanke lak inmiddels in huis en heb de lifters ingespoten. Echter, toen ik voor het spuiten de gasveren uit de doos haalde en deze in probeerde te drukken, viel het me op dat dit met geen mogelijkheid lukte. Nu ben ik zelf geen zwakkeling, maar is het normaal dat de gasveren (bijna) niet in te drukken lijken?
Dat klopt idd! En dat is maar goed ook, andere zouden ze die 10 kg zware motorkap niet houden! Als je ze gemonteerd hebt maak je een hefboom waardoor ze wel makkelijk naar beneden drukken! Om op je eerdere vraag te antwoorden, die was heb ik ook gebruikt, werkt perfect!
22 juli 2012 om 12:44 #17875266Volgens mij heb je genoeg aan 1 veer toch? Zo zwaar is de kap ook weer niet.
22 juli 2012 om 16:59 #17875267@Terry: Dank voor je antwoord!
@Astra_DLS Lijkt me niet: ze worden per paar van 2 geleverd en daarnaast staat er in de How-To op dit forum dat één lifter niet voldoende is om het gewicht van de motorkap te dragen.22 juli 2012 om 19:17 #178752682 veren is idd wel verstandig. zeker als je er ook wel eens onder klust.
heb je er 1 van Lumma of Rieger (en dus van Polyster of ABS) dan is 2 te veel.
dan MOET je er zelfs maar 1 plaatsen.22 juli 2012 om 19:46 #17875269Ah, hangt dus af van het merk. Vaak bij fabrieksaf veren merk je dat er maar 1 onderzit ipv 2.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.