Zoals titel al zegt heb ik wat problemen met mijn frontera 2.0CE uit 1993.
Vanmorgen heb ik zo’n 2 km gereden om mijn paardentrailer te gaan halen. Ik had de auto bijna goed voor de trailer staan totdat de auto ineens ongeveer 2000 toeren ging draaien. Er was nog niks aangesloten of wat, gaf geen gas/koppeling enz. hij deed dit uit z’n eigen.
Vaak wil het helpen om even het gas aan te tikken zodat ie weer stationiar draait (ervaring eerdere auto’s) Maar hij reageerde daar niet op. Dus ik zet hem even uit.
Tja, toen kreeg ik hem niet meer gestart. Op gegeven moment was ik bijna halve minuut aan het doorstarten tot ie dus haperend begon te lopen, maar zodra ik wat gas gaf viel die gelijk terug in toeren en kon ik het weer opnieuw proberen. Na vele pogingen en wat spelen met doorstarten/hoeveelheid gas geven starten die weer.
Maar ook weer in hoge toeren. 1500 deze keer. Als ik de auto dan in 1e versnelling zet en de koppeling nog ingedrukt heb gaat ie naar de 2000 toeren weer, tenzij ik dus de koppeling op laat komen (hierbij blijf ik op de rem staan) dan gaat ie terug naar 1000 toeren net voordat ie gaat kruipen.
Dus…. wat is het probleem? Heb al heel wat gegoogled, maar kon niet echt wat vergelijkends vinden. Temperatuur liep ook hoog op (koelvloeistof ging ook hard inees), maar dat komt waarschijnlijk door die hoge toeren.
Wie kan mij helpen?