Motorische problemen corsa b gsi x16xe

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorische problemen corsa b gsi x16xe

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    justundress

Hallo opel liefhebbers!

Ik zal me eens even kort voorstellen aangezien ik nieuw ben.
      Mijn naam is Robin Eggink. Ik kom uit Doetinchem en rij een opel corsa b gsi.

Sinds een aantal weken heb ik problemen met mijn kleine rode corsa.
      het begon allemaal met een stotterende motor. bij starten stotterde die en na een poosje rijden werd het minder. Dit werd met de week erger.
      Uiteindelijk kreeg de auto moeite met het vooruitkomen ook maakte die een knappend geluid de uitlaat was net bij de katalysator rood gloeiend. Toen zijn we gaan kijken wat het was. De uitlaat was niet verstopt of iets. Uiteindelijk kwamen we bij de bougies en kwamen zo tot de conclusie dat de auto maar op 2 cilinders liep. Niet gek dus dat die zo slecht liep en verklaarde ook de uitlaat. De bobine leek kapot. Deze hebben we vervangen samen met kabels en de bougies, Ja hoor de auto liep weer netjes. Dit heeft echt exact 2 weken geduurd en nu begon die weer slecht te lopen. Nu loopt de auto op 3 cilinders. bobine vervangen maar dit mocht niks uitmaken.

Als ik niet duidelijk ben vraag het gerust.. Ik hoop dat jullie me goed kunnen helpen voor de kleine rode corsa..
      Heeft 1 van jullie misschien de oplossing??

wim-v6
      Deelnemer

Bougies al nagekeken

Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

justundress

nieuwe bougies + kabels en bobine. daarna weer perfect als een zonnetje.. 2 weken later weer problemen

justundress

dus ik ben een beetje einde raad en hoop dat jullie me kunnen helpen

joop1970
            Deelnemer

Maar heb je de nieuwe bougies al nagekeken? Bij een maat van mij zorgde olie verbuik ervoor dat de bougies aankoekte waardoor de auto op 3 cilinders ging lopen.

justundress

ik heb de bougies nagekeken en 1 van de 4 cilinders ik geloof 3 liep niet mee. de bougie was inderdaad wat vet. Deze schoongemaakt maar het mocht niet baten.

Haasje17
                Moderator

Heb je imitatie, orginele of 2e hans bobine?

Dr.Ed

Maar eens compressiemeten dan.

Looney
                    Deelnemer

Brandt het MM-lampje? Ik zou hem sowieso even uit laten lezen. Het kan aan een hoop liggen. Is het luchtfilter of benzinefilter bijv. niet goed verstopt?

Je kan ook eens een viergasmeting uit laten voeren bij de garage. Daar kan ook vaak een hoop informatie uit worden afgelezen.

justundress

Bedankt voor alle reactie’s

ik begin boven aan de bobine is een origineel nieuwe bobine.
                        de compressie gemeten en is goed. En er brand geen MM-lampje

We zijn nu tot de conclusie dat 1 van de 4 bougie kabels niet werkt. Nieuw setje besteld.

Is het goed om een viergasmeting te doen or gewoon het mm uitlezen?

justundress

Bese mensen.

De auto liwp op 3 cilinders. Nu heb ik wat ontsteking betreft alles vervangen. De compressie is gemeten. En hij liep even weer goed! Maar nu loopt er een andere cilinder niet mee. Dus bijvoorbeel eerst liep cilinder 2 niet mee. Bougiekabel vervangen en ja hij liep weer mee. En nu is het cilinder 4 die niet mee loopt. Wat kan dit zijn? Krukas sensor? Lambdasonde?

fernando93

Misschien een niet goede bombine ? Hier ook wel is gehad. dat motor na vervangen van bombine en bougies het goed deed.

justundress

Nogmaals het complete verhaal.

corsa b x16xe 1.6 gsi liep slecht en stotterde heel erg. De uitlaat werd roodgloeiend net bij de katalysator. Wisten niet wat was. Tot de conclusie gekomen dat de auto op dat moment maar op 2 cilinders liep. Een andere bobine gekocht. (Nieuwe) origineel! Het probleem leek opgelost. Nu ondertussen 4 weken verder en de auto begon met ligt stotteren. En in de loop van de dagen werd stotteren steeds erger. compressie gemeten van de auto, dit was goed! andere bobine geprobeerd, probleem was niet opgelost (bobine was werkend) bougie kabels omgewisseld want cilinder 3 liep niet mee en ja hoor na een andere bougie kabel liep cilinder 3 mee. dus een kapotte kabel leek het op. Nieuw kabelsetje er op gezet maar eerst alleen kabel van cilinder 3 vervangen. alles liep weer! een goed uurtje later problemen een andere cilinder loopt niet mee.. bougie kabels vervangen en nog steeds problemen!! Er brand geen MM lampje, hij rookt ook niet..

Verder weet ik niet wat het kan zijn. Ik hoor en lees zo het 1 en ander en kom zo op de volgende punten:

-lambdasonde
                              -krukassensor
                              -verdelerkap+rotor

Ik heb zelf geen idee…. Misschien kunnen jullie me helpen?

Of moet ik de auto laten uitlezen?? zo ja wat kan ik daarmee uitsluiten.. het lijkt mijn namelijk een ontsteking probleem..

Alvast bedankt mensen!!

johanhummer9
                              Deelnemer

Injectors misschien niet lekker

Corsa_GSi
                                Deelnemer

Verdelerkap en rotor zowieso niet, want dat zit er niet op.

robert_corsa

Ik zou hem uitlezen.
                                    hoe is het verdere onderhoud aan je gsi?
                                    olie, lekkages, olie verbruik, is je koelvloeistof nog in orde.
                                    benzine filter kan je uitsluiten door rechtstrees in je luchtslang remmenreiniger of deodorant te sputen terwijl hij loopt.
                                    Loopt hij dan op 4 cilinders en netjes, dan is je filter verstopt.

je kan ook je bougie kabels voorzichtig nat spuiten met een plantenspuit. Doe dit s.avonds wanneer hij stationair draai.
                                    Als het vonkt is er een bougie kabel ergens niet lekker.

misschien is je gasklep heel erg vies, of je erg klep.
                                    Of toch een sensor.

deze motoren doen het meestal prima. Alleen worden ze nu wat ouder waardoor storingen echt in de meest stomme dongen kunnen zitten.

justundress

Het onderhoud van de gsi is goed.
                                      hij heeft bij aankoop een jaar geleden een beurtje gehad. distributie riem vervangen en nu dan de bougies, kabel en bobine vervangen.
                                      Olie verbruik is netjes volgens de garage kvs is inorde en zover ik weet geen lekkages..

Tis lastig maar uitlezen horen jullie van me. ik ga hier morgen voor informeren

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.