Motorgeluid corsa z14xep

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorgeluid corsa z14xep

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    jeffbundy
    Deelnemer

https://youtu.be/4ogjnVtuOgc

goedenavond allemaal,

ik heb een corsa d uit 2007 met een z14xep blok. Deze maakt een opvallend motorgeluid te horen bij de multiriem. Te horen na de koude start wanneer de motor licht is opgewarmd. Het geluid veranderd een beetje met de airco aan. Klik de link om het geluid te kunnen horen, het is een licht snerpend geluid. de onderdelen die zijn vervangen is de dynamo en de riemspanner plus rol.
      ik vraag me voorral af of dit iets met de ketting of waterpomp te maken heeft.

graag zie ik jullie reacties of dit hoort of als het is op te lossen.

groeten

Jeff smit

Motormuis
      Deelnemer

spuit er eens wat silicone op als het dan weg gaat slipt de mulrieriem dus dan strakker zetten als je de riem een kwart slag kunt draaien is hij op de goede spanning

jeffbundy
        Deelnemer

Bedankt voor de snelle reactie!Kan je de riem wel meer op spanning zetten? Ik dacht dat dat automatisch ging.

Opeltje17
          Deelnemer

Laten draaien zonder multiriem kijken hoe die dan klinkt, blijft het geluid zeg ik distributieketting.

jeffbundy
            Deelnemer

Ketting als het goed is al buitengesloten. De opel dealer zei dat het een niet abnormaal geluid was, wat van de multieriem rollen komen. En trouwens het geluid veranderd als de airco aan word gezet en de ketting heeft niks met de airco te maken als het goed is?

Opeltje17
              Deelnemer

Daarom laten draaien zonder multiriem, is het geluid dan weg weet je dat het in één van de componenten zit die de multiriem aandrijft.

jeffbundy
                Deelnemer

Heb jij ervaring met zoon riem er af halen is dat veel moeite?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.