Motorflush zafira A 2.2 benzine.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Motorflush zafira A 2.2 benzine.

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277272
    Peter30
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 February 2011

      Hallo allemaal.

      Onze zafira gaat binnenkort voor onderhoud naar de dealer. Daarbij overweeg ik een motor flush te laten uitvoeren. Km stand 177000.

      Helpt dit tegen het olieverbruik?

      Wat is jullie ervaring met een motorflush?

      Mvg Peter

      #18322573
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Je kunt het proberen. Maar ben bang dat het olie verbruik hierdoor niet word opgelost. Ben bang dat je het zelfde hebt als bij mijn Z22se blok.

        De compressie test was perfect. Heb de carterventilatie nagekeken tussen clinder 2/3. Heb zelfs met Cliff hier op het forum een by-pass uitgevoerd. Verschillende soorten en merken olie.
        Maar helaas bij mijn blok heeft niks geholpen. De garage vermoed dat mijn zuigerveren zijn versleten. Maar de reparatie wat het me gaat kosten zijn voor mij te duur zou rond de 750 euro gaan kosten. Als ik zelf het blok uit elkaar haal.

        #18322574
        Peter30
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 February 2011

          Hoe is de betrouwbaarheid van de 2.2 benzine motor in de zafira B? Staan deze ook bekend om hun olieverbruik?

          Omdat ik per 1 januari geen prive meer rijd met de auto van de zaak ben ik nu aan het twijfelen om of onze zafira A op te lappen tot betrouwbare gezinsauto en caravantrekker.

          Of tegen minimale kosten door te rijden en volgend jaar voor de vakantie in te ruilen voor een zafira B?

          #18322575
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            De zafira 2.2 16V is de Z22YH motor die schijnt bijna het zelfde te zijn als onze Z22se. Alleen heeft de Z22YH een direct ingespoten injectie met meer toeters en bellen erop. Maar qua ketting en olie verbruik zijn ze volgens mij het zelfde.

            Mijn persoonlijke mening zou zijn als je voor een B gaat neem dan de 1.8 16V met 140PK. Die hebben in iedergeval niet het olie verbruik en ketting probleem zo ver ik zelf weet. :thumb

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.