Je kunt het proberen. Maar ben bang dat het olie verbruik hierdoor niet word opgelost. Ben bang dat je het zelfde hebt als bij mijn Z22se blok.
De compressie test was perfect. Heb de carterventilatie nagekeken tussen clinder 2/3. Heb zelfs met Cliff hier op het forum een by-pass uitgevoerd. Verschillende soorten en merken olie.
Maar helaas bij mijn blok heeft niks geholpen. De garage vermoed dat mijn zuigerveren zijn versleten. Maar de reparatie wat het me gaat kosten zijn voor mij te duur zou rond de 750 euro gaan kosten. Als ik zelf het blok uit elkaar haal.
Hoe is de betrouwbaarheid van de 2.2 benzine motor in de zafira B? Staan deze ook bekend om hun olieverbruik?
Omdat ik per 1 januari geen prive meer rijd met de auto van de zaak ben ik nu aan het twijfelen om of onze zafira A op te lappen tot betrouwbare gezinsauto en caravantrekker.
Of tegen minimale kosten door te rijden en volgend jaar voor de vakantie in te ruilen voor een zafira B?
De zafira 2.2 16V is de Z22YH motor die schijnt bijna het zelfde te zijn als onze Z22se. Alleen heeft de Z22YH een direct ingespoten injectie met meer toeters en bellen erop. Maar qua ketting en olie verbruik zijn ze volgens mij het zelfde.
Mijn persoonlijke mening zou zijn als je voor een B gaat neem dan de 1.8 16V met 140PK. Die hebben in iedergeval niet het olie verbruik en ketting probleem zo ver ik zelf weet. :thumb
Auteur
Berichten
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.