motorelektronica verklikkerlicht na stotteren/motor

Forumindex Forums Modellen Astra motorelektronica verklikkerlicht na stotteren/motor

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246013
    RobertKlaassen
      Lid sinds:
      30 October 2012

      Goedemorgen allemaal,

      Ik heb het volgende probleem met mijn Opel Astra-G-CC; X1.6SZR:

      Het motorelektronica verklikkerlicht gaat aan na de volgende acties/handelingen:

      Na het starten van de motor tot aan dat de motor op temperatuur raakt, merk ik tijdens het rijden dat de auto stottert en hapert. Als de motortemperatuur de +/- 90°C bereikt springt de motorelektronica verklikker aan en is het probleem met de haperingen verdwenen en rijdt mijn Opel merkbaar beter.

      Ik zie tevens aan het benzineverbruik dat dit met 30% is toegenomen. Wat op het moment met de huidige benzineprijzen niet echt aantrekkelijk is.

      De temperatuursensor is inmiddels vervangen en dit lost het probleem niet op. Ook zijn de bougies en bougiekabels vervangen wat geen resultaat geeft.

      Ook bij het uitlezen van de auto zijn er geen vreemde meldingen te zien.

      Heeft er iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik hoor graag of iemand dergelijk probleem al eens eerder heeft meegemaakt.

      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,

      Robert Klaassen

      #17986346
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Waarom die dan beter rijd komt omdat die overgaat in een soort van noodloop.
        Als het motorstoringslampje heeft gebrand, slaat die een storingscode op.
        Die kunnen ze dan uitlezen met een opcom of een tech2 welke code of dat is.

        Dus bij het uitlezen moet er een code te zien zijn. :hmmz
        Heel vaak komt het door een vervuild gasklephuis , vooral onder de gasklep zelf zit veel vuil.
        Hier is op het forum genoeg over te vinden. ;)

        #17986347
        RobertKlaassen
          Lid sinds:
          30 October 2012

          Ik heb gecontroleerd of het een vervuild gasklephuis was, deze was echter super schoon. Heb alles voor de zekerheid toch schoon laten maken, maar geen verandering. Morgen laat ik hem opnieuw uitlezen.

          Het haperen/stotteren komt trouwens gedurende de motor op warmt, in 1e instantie met een koude motor merk ik nog niets. Ook zie ik dat uit mijn uitlaat iets of wat zwarte rook komt. De verbranding is dus niet goed (Dit is als het motorstoringslampje uit staat, maar ook aan staat).

          Heeft iemand nog een idee?

          #17986348
          bobbie1001
            Lid sinds:
            21 April 2012

            Hoi

            Ik heb soortgelijk een keer met een Fiat gehad (wel een diesel). Hiervan was de turboslang plotseling lek. Vervolgens kwam er ook zwarte rook uit de uitlaat en liep de druk terug, dus weinig vermogen. Zou dus misschien de turboslang kunnen zijn.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.