Motordiagnoselampje Zafira -A 2002

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Motordiagnoselampje Zafira -A 2002

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264172
    jeroegro
      Lid sinds:
      4 March 2012

      Best Forum,
      van mijn A-Zafira uit 2002 gaat het gele lampje weer branden. Het brand direct en ook na zo’n 30 starts blijft het aan. precies 2 jaar geleden is de LHM vervangen door de dealer, een dure grap (€ 320,00) maar het was wel verdwenen. Wat opvalt is dat de motor nu wat meer brandstof verbruikt, het gas vaak na loopt bij 2000 rpm, en dat de motor feller loopt dan voorheen. Uitlezen met gas en rem ingetrapt contact aan, werkt bij mij niet, althans er komen geen codes op het display.

      Wie weet waar ik voor een redelijke prijs kan laten uitlezen (dus geen 45 euro!) in de omgeving van Groningen. Staat er ook ergens hoe je zelf met een laptop de codes van deze auto kunt uitlezen en wat er voor nodig is?

      #18218535
      StinG
        Lid sinds:
        27 May 2011

        Foutcodes zijn via dit forum te vinden, maar ook via internet
        Maar je zult ze wel eerst moeten weten natuurlijk ;)

        Er zal vast wel iemand in de buurt van jou zijn die je zafira wilt uitlezen.
        Anders zelf een op-com (clone) aanschaffen, altijd wel handig

        #18218536
        StinG
          Lid sinds:
          27 May 2011

          owja, er komen met pedalen test ook geen codes op je display
          echter het service lampje gaan knipperen bij je teller

          zie:
          [youtube:dwum3ch6]http://www.youtube.com/watch?v=zyCanc7BheU[/youtube:dwum3ch6]

          #18218537
          jeroegro
            Lid sinds:
            4 March 2012

            Heb inmiddels een OBDII bt aangesloten gehad. Eerst de lampjes flikkeringen gepoogd te tellen kwam uit op 0170 en daarna 1140 maar die laatste klopt volgens mij niet. Daarna met de OBDII uitgelezen. Er stond alleen de 0170 in! Weet iemand wat dit betekent bij een Zafira A Z 1.8 XE en wat de oorzaak van deze melding kan zijn? IK heb m gereset en t lampje blijft vooralsnog uit. Ik heb m in dit forum gezocht maar zie verschillende uitkomsten, waarschijnlijk door verschillende modellen?

            #18218538
            pieterrademakers
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2011

              Volgens mij kunnen er meerdere oorzaken zijn voor deze storing, je zult hiervoor de waardes moeten uitlezen. het zou de lamda kunnen zijn of de lmm bijvoorbeeld.

              #18218539
              jeroegro
                Lid sinds:
                4 March 2012

                Beste Pieter,
                dank voor je reactie. welke waardes denk jij aan? Ik zie er wel heel wat en het valt me bijv op dat de inlaattemperatuur zo n 7 graden afwijkt van de buitentemperatuur die ook op t display staat. Is het WAARSCHIJNLIJK dat de EGR gereinigd moet worden of heeft dat er niks mee te maken?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.