motorcontrolelampje

Forumindex Forums Modellen Corsa motorcontrolelampje

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    yellowcorsa74
    Deelnemer

Hallo, Ik ben vorige week met mijn Corsa x12zs door een poel water gereden waarna hij afsloeg maar wel weer startte. Ik heb daarna nog een keer iets gemerkt. Hij viel helemaal uit geen reactie op het gaspedaal meer. Even gewacht Radio uit licht uit en toen deed hij het weer. En vandaag ging onder het rijden opeens het motorcontrolelampje branden en bleef branden maar geen problemen gehad met rijden. Ik heb hem daarna weer gestart en het lampje ging meteen uit. Iemand hetzelfde probleem gehad of iemand een suggestie? Groet yellowcorsa74

wim-v6
      Deelnemer

Zullen er zat zijn die wel eens een brandend motorlampje hebben gehad.

het kan ook 101 dingen betekenen, van dingen die VEEL eof dingen die WEINIG kwaad kunnen.

Uitlezen is het enige antwoord hierop.

als ie nu uitblijft is er dus niks aan de hand..

Willem

yellowcorsa74
        Deelnemer

Het probleem met het controlelampje is er nog steeds. Hij stotterde even onder het rijden en opeens ging het motorcontrolelampje branden en bleef branden maar geen problemen gehad met rijden. Kan dit de egr-
          klep zijn? Ik heb geen problemen met koudstarten en rijden. Ik rij 20 km op bezoek geen probleem alleen op de terugweg na drie uur (bezoek) heeft hij dan bovengenoemd probleem. Vriendelijke Groet Yellowcorsa74

wim-v6
          Deelnemer

ja, leuk, stottert een keer onder het rijden, kan dit de EGR zijn:

Ja kan, maar kan ook, de klopsensor zijn, de mapsensor zijn, de toerental sensor zijn, de nokkenassensor zijn, de Lambda sonde zijn, de gasklep positiesensor zijn, inlaat lucht temperatuursensor zijn etc etc.

uitlezen via paperclip methote is te vinden in het how to gedeelte van het Vectra deel, kan je zelf de code lezen.

uitlees stekker zit in de zekering kast.

Willem

yellowcorsa74
            Deelnemer

Probleem opgelost .Het was de EGR-klep. bedankt voor de tip. Groet Yellowcorsa74 :thumb :wors :thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.