Motorblok vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Motorblok vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Navy
    Deelnemer

Uh, de aircoboer kan dat toch bevestigen?

Stefan662
      Deelnemer

Is het vervangen van de distributie snaar/riem zo simpel dan Willem, dat je het als hobby sleutelaar zo voor elkaar krijgt ?
        Opel Vectra B 1998 2.0.

wim-v6
        Deelnemer

Alleen goed blijven opletten, liever de timing goed controleren, liever de motor 3x met de hand rondraaien voor de riemspanning en timing dan 1x ernaast zitten.

Het mooiste is een keertje meekijken met iemand die er van afweet.

Let op, bij de 2.0 16v word de spanner vaak verkeer gemonteerd, ook door garages!!

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

Master

@djsparky wrote:

@gwriemersma wrote:

Hetgeen mij verbaasd is dat de dealer niet de boel getest heeft ik bedoel als ik een distributie riem vervangen ik niet zeker van mijn zaak ben test ik eerst of het blok wel compleet vrijloopt voor dat ik hem start

Maar er lagen ook nog onderdelen bij de garage, dus wellicht kon de dealer hem niet eens testen, omdat er onderdelen niet in zaten?

Wat ik niet begrijp is waarom ze het niet kunnen testen. Wat er nog niet in lag was het luchfilter bak en wat kunstof kappen meer niet. Als een auto kan starten met openlucht filter dan kan dat ook zonder lucht filter. Als ik het maar om te kijken of hij lekker draait.

Master

@usbstick wrote:

dit is niet te winnen, het is niet meer te bewijzen dat de auto goed rijdend/lopend naar de garge is gegaan, als e vies willen spelen zullen ze het daarop gooien helaas..

dat denk ik ook eerlijk gezegd. Maar ik heb nog hoop. Ik heb een verklaring van de airco boer dat die heeft gezien dat ze grof om gingen met poelie.

Master

@Navy wrote:

Uh, de aircoboer kan dat toch bevestigen?

Yep en die heb ik eindelijk gevonden omdat die ergens anders ging werken. Ik heb een verklaring van hem op papier gekregen dat mijn auto prima in orde was. Ik heb nog een beetje hoop.
                Omdat het een civiele procedure is duurt en ontzettend lang voordat het voorkomt.

wim-v6
                Deelnemer

@Master wrote:

@djsparky wrote:

gwriemersma wrote:
                  Hetgeen mij verbaasd is dat de dealer niet de boel getest heeft ik bedoel als ik een distributie riem vervangen ik niet zeker van mijn zaak ben test ik eerst of het blok wel compleet vrijloopt voor dat ik hem start

Maar er lagen ook nog onderdelen bij de garage, dus wellicht kon de dealer hem niet eens testen, omdat er onderdelen niet in zaten?

Wat ik niet begrijp is waarom ze het niet kunnen testen. Wat er nog niet in lag was het luchfilter bak en wat kunstof kappen meer niet. Als een auto kan starten met openlucht filter dan kan dat ook zonder lucht filter. Als ik het maar om te kijken of hij lekker draait.

Luchtmassameter ontbrak waarschijnlijk ook, die zal wel aan de filterbak gehangen hebben.

Willem

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.