Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motorblok vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2014 om 09:25 #17263704
Beste vrienden,
na lange tijd afwezig te zijn geweest ben ik er weer. Maar helaas met minder leuke nieuws. Mijn B2 v6 is dood. Dankzij de garage en de opel dealer. De garage heeft de distributieriem laten vallen en de dealer heeft deze gemonteerd en op tijd gezet. Terug bij de garage alles in elkaar gezet en geprobeerd te starten. 2x schudden het was over.
Allebei de partijen wezen naar elkaar als boosdoener waarop ik naar de rechter ben gestapt. De rechter heeft hun in het gelijk gesteld omdat ik het zogenaamd niet genoeg aannemelijk heb gemaakt.
Schade: motorblok naar de klote. Ik ben opzoek naar een ander blok. Ik kan dezelfde nemen uit 99 of 2000. Maar ik kan er ook 1 uit een omega overnemen van 2001 met 90.000 op de teller.De vraag is past de x25xe uit een omega in de Vectra b2? Of moet ik veel aanpassen. Ik heb er eerlijk gezegd geen tijd voor. Dus wil niet kabelboom of ECu vervangen. Het blok ziet er wel anders uit. Ik heb een ecotec X25XE
Ik hoor het graag.
30 januari 2014 om 09:32 #18211427@Master wrote:
Beste vrienden,
na lange tijd afwezig te zijn geweest ben ik er weer. Maar helaas met minder leuke nieuws. Mijn B2 v6 is dood. Dankzij de garage en de opel dealer. De garage heeft de distributieriem laten vallen en de dealer heeft deze gemonteerd en op tijd gezet. Terug bij de garage alles in elkaar gezet en geprobeerd te starten. 2x schudden het was over.
Allebei de partijen wezen naar elkaar als boosdoener waarop ik naar de rechter ben gestapt. De rechter heeft hun in het gelijk gesteld omdat ik het zogenaamd niet genoeg aannemelijk heb gemaakt.
Schade: motorblok naar de klote. Ik ben opzoek naar een ander blok. Ik kan dezelfde nemen uit 99 of 2000. Maar ik kan er ook 1 uit een omega overnemen van 2001 met 90.000 op de teller.De vraag is past de x25xe uit een omega in de Vectra b2? Of moet ik veel aanpassen. Ik heb er eerlijk gezegd geen tijd voor. Dus wil niet kabelboom of ECu vervangen. Het blok ziet er wel anders uit. Ik heb een ecotec X25XE
Ik hoor het graag.
Van de riem laten vallen gaat die echt niet stuk.
30 januari 2014 om 09:36 #18211428@Haasje17 wrote:
@Master wrote:
Beste vrienden,
na lange tijd afwezig te zijn geweest ben ik er weer. Maar helaas met minder leuke nieuws. Mijn B2 v6 is dood. Dankzij de garage en de opel dealer. De garage heeft de distributieriem laten vallen en de dealer heeft deze gemonteerd en op tijd gezet. Terug bij de garage alles in elkaar gezet en geprobeerd te starten. 2x schudden het was over.
Allebei de partijen wezen naar elkaar als boosdoener waarop ik naar de rechter ben gestapt. De rechter heeft hun in het gelijk gesteld omdat ik het zogenaamd niet genoeg aannemelijk heb gemaakt.
Schade: motorblok naar de klote. Ik ben opzoek naar een ander blok. Ik kan dezelfde nemen uit 99 of 2000. Maar ik kan er ook 1 uit een omega overnemen van 2001 met 90.000 op de teller.De vraag is past de x25xe uit een omega in de Vectra b2? Of moet ik veel aanpassen. Ik heb er eerlijk gezegd geen tijd voor. Dus wil niet kabelboom of ECu vervangen. Het blok ziet er wel anders uit. Ik heb een ecotec X25XE
Ik hoor het graag.
Van de riem laten vallen gaat die echt niet stuk.
Dat dacht ik ook , maar je hebt door de garage de riem laten vervangen en nu doet ie het niet meer?
Ik zou nog maar eens wat meer maatregelen treffen als ik jou was
30 januari 2014 om 09:40 #18211429@Haasje17 wrote:
@Master wrote:
Beste vrienden,
na lange tijd afwezig te zijn geweest ben ik er weer. Maar helaas met minder leuke nieuws. Mijn B2 v6 is dood. Dankzij de garage en de opel dealer. De garage heeft de distributieriem laten vallen en de dealer heeft deze gemonteerd en op tijd gezet. Terug bij de garage alles in elkaar gezet en geprobeerd te starten. 2x schudden het was over.
Allebei de partijen wezen naar elkaar als boosdoener waarop ik naar de rechter ben gestapt. De rechter heeft hun in het gelijk gesteld omdat ik het zogenaamd niet genoeg aannemelijk heb gemaakt.
Schade: motorblok naar de klote. Ik ben opzoek naar een ander blok. Ik kan dezelfde nemen uit 99 of 2000. Maar ik kan er ook 1 uit een omega overnemen van 2001 met 90.000 op de teller.De vraag is past de x25xe uit een omega in de Vectra b2? Of moet ik veel aanpassen. Ik heb er eerlijk gezegd geen tijd voor. Dus wil niet kabelboom of ECu vervangen. Het blok ziet er wel anders uit. Ik heb een ecotec X25XE
Ik hoor het graag.
Van de riem laten vallen gaat die echt niet stuk.
Dat snap ik.
De garage heeft de poelie er niet uitgekregen dus hebben ze ( heb ik achteraf gehoord) een koevoet tussen poelie en tandwiel gezet. Hierbij is de tandwiel, poelie en distributieriem naar beneden gekomen.
Hij had geen gereedschap om de distributieriem op tijd te zetten waarop de auto naar de dealer heeft gebracht. Die heeft hem op tijd gezet. Daarna heeft de garage luchtfilterhuis en overige kappen gemonteerd.
Garage zegt is niet op tijd gezet door de dealer en dealer zegt garage heeft wat fout gedaan. Ik ben niks opgeschoten. Ik baal er vreselijk van omdat er niks mis was met de auto. En ik vindt het zonde om hem op de sloop achter te laten.30 januari 2014 om 09:43 #18211430Maar dan is het toch heel duidelijk, dat een van deze een fout heeft gemaakt.
Blok van een omega past ook als je de aanbouwdelen en luchtinlaat overzet.30 januari 2014 om 09:50 #18211431@johanhummer9 wrote:
Dat dacht ik ook , maar je hebt door de garage de riem laten vervangen en nu doet ie het niet meer?
Ik zou nog maar eens wat meer maatregelen treffen als ik jou was
Ik laat het er niet bij. Ik ga in hoger beroep.
Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat er is gebeurd.
De airco van mij auto deed het niet. Na meten is de airco boer erachter gekomen dat de aircopomp het niet meer doet. Omdat het lastig was om erbij te komen heeft hij de auto naar de garage ernaast gelegen gereden. Deze heeft wat losgehaald en vervolgens de nieuwe pomp gemonteerd. Mooi opgelost en afgevuld.
De garage zei dat hij wat anders gezien heeft en dat het verstandig is om de poelie te vervangen. Wat voor functie die heeft mag joost weten. Ik heb er geen verstand van.
Dat onderdeel kwam er moeilijk uit waardoor ze wat kracht hebben gezet om hem er toch af te krijgen. De poelie kwam er uit maar de tandwiel en distributieriem is ook meegekomen. Alles gemonteerd maar riem moest op tijd gezet worden en dat kon hij niet want had het gereedschap er niet voor. Dus ik de Vectra naar de dealer gebracht en volgende dag weer opgehaald. Omdat een aantal onderdelen nog bij de gargage lagen is de auto daar weer naar toe gegaan. Hier hebben ze de rest gemonteerd. Toen werd het tijd om te starten. De auto heeft 2x geschud en daarna weer uit gezet. Garage zegt riem staat niet op tijd. Dus heeft hij de auto weer naar de dealer gestuurd.
Na onderzoek van de dealer bleken er kleppen kapot te zijn. Dus de auto weer naar de garage. Maar die zegt dat het niet zijn fout is en de dealer zegt is niet ons fout. Maar in tussen tijd zit ik met een dood auto.
Ben ik naar de rechter gestapt. Hele verhaal uitgelegd. 4 weken later krijg ik van de advocaat te horen dat de garage gelijk heeft gekregen.30 januari 2014 om 09:51 #18211432@Haasje17 wrote:
Maar dan is het toch heel duidelijk, dat een van deze een fout heeft gemaakt.
Blok van een omega past ook als je de aanbouwdelen en luchtinlaat overzet.Klopt maar daar dacht meneer de rechter anders over. Ok dat is mooi om te horen
30 januari 2014 om 10:06 #18211433Maakt dat niet uit dat een Omega een achterwielaandrijving is en de Vectra een voorwielaandrijving? :hmmz
30 januari 2014 om 10:07 #18211434oja vergeten, karterpan moet je ook wisselen.
30 januari 2014 om 10:15 #18211435Zoals ik het begrijp:
1. Airco doet het niet, dus je brengt hem bij de aircoboer om het te laten repareren.
2. Garage wordt door aircoboer ingeschakeld om de pomp te vervangen. Deze ziet dat er iets niet goed (poelie) is en adviseert om dat te vervangen. Gaat vervolgens aan het werk om die te vervangen. En dat gaat fout.
3. Garage brengt de auto naar de Opeldealer om de zaak op tijd te zetten.
4. Blijkt niet op tijd te zijn gezet, dus motorschade.Terugwerkend is de Opeldealer aansprakelijk ten opzichte van de garage: de Opeldealer heeft immers de opdracht van de garage niet goed uitgevoerd waardoor de schade is ontstaan.
De garage is aansprakelijk omdat deze de opdracht heeft gekregen voor de reparatie van de poelie.
Vraagje: wie gaf de garage opdracht om de poelie te vervangen? Jij, of de aircoboer?Dat een rechter jou voor de ontstane schade laat opdraaien en niet de garage (of de Opeldealer) is idioot. Als ik namelijk een auto ter reparatie aanbied bij een garage en hij wordt met grote schade afgeleverd is de garage namelijk aansprakelijk. In dit geval is het lastig, maar als je het rijtje afloopt dan is uiteindelijk de schade veroorzaakt door de Opeldealer die de nokkenassen niet goed op tijd heeft gezet.
Als jij dus de garage de opdracht hebt gegeven om de poelie te vervangen en je krijgt de auto zo terug dan moet de garage jou schadeloos stellen. En de Opeldealer (waar jij geen zaken mee had) moet de garage dat bedrag terug betalen.
Heeft de aircoboer die opdracht gegeven dan is de aircoboer degene die jou schadeloos moet stellen, en hij moet dat dan weer verhalen op de garage, die het dan weer verhaalt bij de Opeldealer.
Sommige rechters!! :puke
Nog even gelezen, maar je hebt de auto zelf naar de Opeldealer gebracht, die had hem op tijd moeten zetten maar heeft dat verknald dus?
Dan is die gewoon aansprakelijk. Je zou via de BOVAG een klacht kunnen indienen, met schadeclaim.30 januari 2014 om 10:21 #18211436@Navy wrote:
Zoals ik het begrijp:
1. Airco doet het niet, dus je brengt hem bij de aircoboer om het te laten repareren.
2. Garage wordt door aircoboer ingeschakeld om de pomp te vervangen. Deze ziet dat er iets niet goed (poelie) is en adviseert om dat te vervangen. Gaat vervolgens aan het werk om die te vervangen. En dat gaat fout.
3. Garage brengt de auto naar de Opeldealer om de zaak op tijd te zetten.
4. Blijkt niet op tijd te zijn gezet, dus motorschade.Terugwerkend is de Opeldealer aansprakelijk ten opzichte van de garage: de Opeldealer heeft immers de opdracht van de garage niet goed uitgevoerd waardoor de schade is ontstaan.
De garage is aansprakelijk omdat deze de opdracht heeft gekregen voor de reparatie van de poelie.
Vraagje: wie gaf de garage opdracht om de poelie te vervangen? Jij, of de aircoboer?Dat een rechter jou voor de ontstane schade laat opdraaien en niet de garage (of de Opeldealer) is idioot. Als ik namelijk een auto ter reparatie aanbied bij een garage en hij wordt met grote schade afgeleverd is de garage namelijk aansprakelijk. In dit geval is het lastig, maar als je het rijtje afloopt dan is uiteindelijk de schade veroorzaakt door de Opeldealer die de nokkenassen niet goed op tijd heeft gezet.
Als jij dus de garage de opdracht hebt gegeven om de poelie te vervangen en je krijgt de auto zo terug dan moet de garage jou schadeloos stellen. En de Opeldealer (waar jij geen zaken mee had) moet de garage dat bedrag terug betalen.
Heeft de aircoboer die opdracht gegeven dan is de aircoboer degene die jou schadeloos moet stellen, en hij moet dat dan weer verhalen op de garage, die het dan weer verhaalt bij de Opeldealer.
Sommige rechters!! :puke
alle punten kloppen. Bij punt 2 komt de poelie later in zicht. Dus na de pomp gemonteerd te hebben zag de garage het ander probleempje. Ik heb vervolgens gezegd als dat zo is vervang hem maar. Klopt ik heb hem zelf gebracht anders duurde het te lang.
We gaan in hoger beroep. Als die rechter er net zo over denkt. Dan leg ik me er bij neer.30 januari 2014 om 10:35 #18211437Had er nog iets aan toegevoegd:
Nog even gelezen, maar je hebt de auto zelf naar de Opeldealer gebracht, die had hem op tijd moeten zetten maar heeft dat verknald dus?
Dan is die gewoon aansprakelijk. Je zou via de BOVAG een klacht kunnen indienen, met schadeclaim.Jij gaf namelijk de Opeldealer opdracht om de zaak op tijd te zetten. En dat is dus duidelijk niet gebeurd. Daardoor is de Opeldealer aansprakelijk voor de ontstane schade.
30 januari 2014 om 11:08 #18211438@Navy wrote:
Had er nog iets aan toegevoegd:
Nog even gelezen, maar je hebt de auto zelf naar de Opeldealer gebracht, die had hem op tijd moeten zetten maar heeft dat verknald dus?
Dan is die gewoon aansprakelijk. Je zou via de BOVAG een klacht kunnen indienen, met schadeclaim.Jij gaf namelijk de Opeldealer opdracht om de zaak op tijd te zetten. En dat is dus duidelijk niet gebeurd. Daardoor is de Opeldealer aansprakelijk voor de ontstane schade.
de garage is de opdrachtgever geweest niet ik. Hij heeft de afspraak met de dealer gemaakt en ik heb de auto er naar toe gebracht.
30 januari 2014 om 11:50 #18211439Heb je een PM gestuurd
30 januari 2014 om 13:03 #18211440En hoe heb je de auto bij de dealer gekregen? Heb je er zelf mee gereden (terwijl hij niet op tijd stond), of heb je hem op een aanhanger/ambulance gezet?
30 januari 2014 om 13:15 #18211441@djsparky wrote:
En hoe heb je de auto bij de dealer gekregen? Heb je er zelf mee gereden (terwijl hij niet op tijd stond), of heb je hem op een aanhanger/ambulance gezet?
ik denk dat dit niet zoon handige actie was.
had 1 van de 2 hem gehaald of gebracht dan hadden ze samen het probleem moeten oplossen.nu ben jij sjakie in het midden geworden en krijg jij de schuld
30 januari 2014 om 13:20 #18211442@djsparky wrote:
En hoe heb je de auto bij de dealer gekregen? Heb je er zelf mee gereden (terwijl hij niet op tijd stond), of heb je hem op een aanhanger/ambulance gezet?
De auto is gesleept. Niet gereden, niet gestart. Alleen in zijn vrij gezet.
Achteraf dome actie van mij natuurlijk had hem moeten laten staan en beide partijen het moeten laten oplossen.30 januari 2014 om 13:21 #18211443@theunm wrote:
@djsparky wrote:
En hoe heb je de auto bij de dealer gekregen? Heb je er zelf mee gereden (terwijl hij niet op tijd stond), of heb je hem op een aanhanger/ambulance gezet?
ik denk dat dit niet zoon handige actie was.
had 1 van de 2 hem gehaald of gebracht dan hadden ze samen het probleem moeten oplossen.nu ben jij sjakie in het midden geworden en krijg jij de schuld
Helemaal mee eens. Dom van me.
30 januari 2014 om 14:15 #18211444Blijft een feit dat hij zonder jou schuld en pas na tussen komst van Garage en Dealer kapot is gegaan
Wie van deze partijen daar schuld aan heeft is voor van ondergeschikt belang
De garage heeft de eerste fout gemaakt door iets te gaan vervangen waarvoor ze niet de juiste gereedschappen hebben
Daarna geprobeerd om dit door de dealer te laten oplossen
Hetgeen mij verbaasd is dat de dealer niet de boel getest heeft ik bedoel als ik een distributie riem vervangen ik niet zeker van mijn zaak ben test ik eerst of het blok wel compleet vrijloopt voor dat ik hem startIk denk dat het zaakje bij de garage de vernieling in is gedraaid
De dealer zal zijn zaakjes wel in orde hebben hoop ik voor hun en dus het zaakje netjes op tijd hebben gezet en dusdanig afgeleverd
Blijft dus garage overTot slot is het zo dat de reparateur aansprakelijk is voor hetgeen zij repareren als daar iets fout gaat moeten zij dat met de opdrachtgever oplossen (de garage met jou en de dealer met de garage)
30 januari 2014 om 14:19 #18211445@gwriemersma wrote:
Hetgeen mij verbaasd is dat de dealer niet de boel getest heeft ik bedoel als ik een distributie riem vervangen ik niet zeker van mijn zaak ben test ik eerst of het blok wel compleet vrijloopt voor dat ik hem start
Maar er lagen ook nog onderdelen bij de garage, dus wellicht kon de dealer hem niet eens testen, omdat er onderdelen niet in zaten?
30 januari 2014 om 14:22 #18211446Dan zullen ze daar ook niet aan beginnen ivm garantie en om juist dit soort gekloot te voorkomen
30 januari 2014 om 14:34 #18211447@Master wrote:
de garage is de opdrachtgever geweest niet ik. Hij heeft de afspraak met de dealer gemaakt en ik heb de auto er naar toe gebracht.
OK, duidelijk. Dat maakt de garage degene die aansprakelijk is naar jou toe. De Opeldealer is dan aansprakelijk naar de garage toe.
30 januari 2014 om 17:42 #18211448@Master wrote:
De poelie kwam er uit maar de tandwiel en distributieriem is ook meegekomen. Alles gemonteerd maar riem moest op tijd gezet worden en dat kon hij niet want had het gereedschap er niet voor.
Dat is het mooie, dit gaat echt prima en eenvoudig zonder speciaal gereedschap bij deze motoren..
Als ik als hobby sleutelaar dit zo voor elkaar fiets zonder speciaal gereedschap, hoe makkelijk moet dit voor een garage zijn..
Willem
30 januari 2014 om 18:34 #18211449@wim-v6 wrote:
@Master wrote:
Als ik als hobby sleutelaar dit zo voor elkaar fiets zonder speciaal gereedschap, hoe makkelijk moet dit voor een garage zijn..
Willem
Komt helaas meer dan vaak voor dat garages veel steken laten vallen ;). Distributie van de X25Xe van mijn broer(8000 km geleden vervangen door een jongen vd plaatselijke opeldealer) stond 1 tand verkeerd bij de nokkenas, maar trok echt voor geen meter.
30 januari 2014 om 20:12 #18211450dit is niet te winnen, het is niet meer te bewijzen dat de auto goed rijdend/lopend naar de garge is gegaan, als e vies willen spelen zullen ze het daarop gooien helaas..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.