Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › motorblok overzetten?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2010 om 16:35 #17216345
mede forumers,
ik zou in me b`tje een ander blok willen laten zakke.
nou is dus de vraag.!!
moet er veel aangepast worden om van een:
C14SE naar een X14XE.
greetz
Corsageak18 januari 2010 om 18:18 #17595724Van een C14SE naar een X14XE, euhm…
De brandstofpomp moet het wel kunnen doen.
De aandrijf assen passen ook gewoon.
De draadboom en ECU moet je wel over zetten.
Ik zou er gelijk een 1600 in zetten, maar ik ben geen lief-hebber van ecotec motoren :angel
18 januari 2010 om 18:34 #17595725ja indd,
als ik tog aan moet gaan passen met ophangingen dan kan ik er indd beter gelijk een GSI blokkie in hangen:D
als er maar pit in zit:wors
18 januari 2010 om 20:46 #17595726denk dat je de motorsteun van de se kunt gebruiken, maar weet ik ook niet zeker… Maar die se motoren doen het toch ook niet slecht tov van de xe motoren… en ze zijn beter:P
18 januari 2010 om 20:54 #17595727klopt dat Se blok loop nog prima aangezien de 202000 km,
lekker fel blokje maar wil iets dat net een tikje sneller weg schiet voor t stoplicht, of op de snelweg voor inhalen.en onder me motorkap mag t wel ietsiepietsie voller liggen:agent
18 januari 2010 om 21:30 #17595728onderblokken zijn gelijk van alle corsa B’s
althans de aansluitingen op het onderblok en bak.je kunt dus rustig een x16xe of x14xe erin hangen…
no worries…
ik ging destijds van c16xe naar c16sei
aangezien de c16xe toewas aan 16 nieuwe kleppen…Dus no worries.
gewoon erin planten dat ding18 januari 2010 om 21:57 #17595729ik zou beter de SE erin laten..
krijg je in ieder geval geen problemen mee.
de c/x16/14xe blokken zijn nogal probleemgevalletjes.
nu zullen er wel tig reacties komen dat die er helemala geen problemen mee hebben, maar ze staan erom bekend.
En van 14SE naar 14xe merk je niet.
en voor et stoplichtsprintje kun je beter bij de 8klepper blijven.
de 1400 en 1600 16klpeppers moeten het echt van de toeren hebben, anders komen ze niet echt van de plek.
19 januari 2010 om 07:48 #17595730Waarom niet ombouwen naar een 1600 8v, die vindt je in overvloed…..
De swap naar 1400 16v zou ik niet doen, levert je niets tov 1400 SE 8v….
19 januari 2010 om 10:50 #17595731zoek uit een astra F maar een c16se,heeft 100 pk,en gaat veel langer mee,en hangt er zo in en veel hoef je ook niet aan te passen,de motor en de ecu overzetten.
Vriend van mij heeft het ooit ns gedaan met een combo,lache joh,dat kreng ging best hard toen,zeker bij t stoplicht heel wat verbaasde gezichten gezien!:)19 januari 2010 om 14:22 #17595732ik zou zeggen kijk voor een C20ne die gaan ook heel goed en krijg niet veel gezeik met apk of dergelijk ,omdat het ook een 8v is .
ik ben toen ook van 1.2 8v naar 1.6 8v gsi gegaan
19 januari 2010 om 15:27 #17595733Originally posted by SRLandgraaf
ik zou zeggen kijk voor een C20ne die gaan ook heel goed en krijg niet veel gezeik met apk of dergelijk ,omdat het ook een 8v is .ik ben toen ook van 1.2 8v naar 1.6 8v gsi gegaan
Omkeuren kost tegenwoordig 50 euro en dan is alles legaal.
19 januari 2010 om 17:16 #17595734oke thanx voor de tips.
misschien dat ik het dan voorlopig wel ff bij me 14SE blokkie houd.
heb met dit blok ook wel is wat verbaasde gezichten gezien. vooral toen ik afgelope zomer een clio sport 1800 16V schijt reed :D :wors
hij had niet egt door dat hij wat zwaarder woog dan mij haha:P:hmmzgreetz
corsageakking: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.