Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Motorblok kadett e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 januari 2010 om 18:54 #17216747
Welke motorblokken passen er allemaal in een
kadett E van 1985:hmmz
heb er nu een 1.6 met cab. inliggen maar wil graag een
ander blok :agentwelke past er in zonder al te veel aan te hoeven passen
mag van mijn part ook van een ander model opelAlvast bedankt.
Patrick
27 januari 2010 om 19:11 #17600566past alles in als je een terug loop leiding hebt voor de benzine is ombouw op injectie niet echt moeilijk gaat goed heb ik middels ook al eens gedaan met een corsa 1.2s hebben we een 2.0 gsi hart in geplaatst
27 januari 2010 om 19:30 #17600567Alles wat er orgineel in geleverd is past er makkelijk in.
En aangezien jij waarschijnlijk een 16SH motor hebt, is dat al een big block.
Dat blok is in de basis hetzelfde als een 2.0 16V (20XE).
Bak, aandrijfassen, steunen, e.d. passen allemaal.Het belangrijkste wat je aan moet passen als je ‘m op gaat voeren zijn natuurlijk de remmen. Een setje 236mm of 256 mm geventileerd (van bijv een E-kadett GSI, dikkere C-Ascona, Astra, Vectra enz.) past er zo op. Makkelijk te doen, en wel zo veilig.
Als je ‘m om wil bouwen naar een injectiemotor moet je inderdaad wel een retourleiding voor de brandstof hebben. Uiteraard moet je dan ook een elektrische brandstofpomp onder de auto bouwen.
Het makkelijkst is een (bijv. totaal verrotte of gecrashte) donorauto, dan kan je alles over bouwen.
Hou wel in de gaten dat je brandstoftank misschien nog het model heeft wat eigenlijk onder de D-Kadett zat. Nieuwere (v.a. 2e helft 1986) E-Kadett’s hebben een ander model, dit is niet uitwisselbaar.
Bij het oude model loopt de uitlaat recht onder de tank door, bij het nieuwe model schuin.28 januari 2010 om 07:41 #17600568thnx.
maar zijn er ook blokjes van een corsa of asta enz. in te leggen zonder al te veel moeite.
het gaat mij niet er niet zo om om er een gsi blok in te leggen wil gewoon een leuk blokje
(wel minimaal een 1.6 :P)ik weet dat de 1.6 16v sport van een corsa ook wel leuk is.
28 januari 2010 om 08:39 #17600569denk dat het voor jou nog het makkelijkst en meest lonend is om er een c20ne met 115 pk in te leggen.
Minder heeft niet zoveel zin want jouw 1600 heeft al 90 pk en is dus zeker niet traag te noemen.
Beste is inderdaad een donorwagen.
Dan kan je de tank,de leidingen en de complete kabelboom zo overbouwen,je bak en veerpoten kan je dan behouden,hoef je alleen maar je schijven en blokken voor (en je remklauwen) aan te passen.28 januari 2010 om 09:39 #17600570Als je een wat nieuwere motor wil, kan je ook een X18XE of een X20XEV pakken.
Nog steeds hetzelfde onderblok, dus het past ook makkelijk.28 januari 2010 om 15:59 #17600571V6 past ook maar zijn wel wat aanpassingen voor nodig :P
2 februari 2010 om 18:55 #17600572ja oke.
maar aangezien ik mijn blok moet vervangen en in de buurt niet echt een kadett
is voor een leuk prijsje wil ik mijn zoek gebied wat uitbreiden op type auto
zo heb ik in het weekend de hoofdrem cilinder en rembekrachtiger vervangen
(de nieuwe kwam uit een dewea nexia).dus nog een keer dezelfde vraag.
welke blokken passen allemaal in een kadett zonder al te veel poespas
(corsa astra combo vectra nexia)alvast bedankt
3 februari 2010 om 18:26 #17600573Ik denk dat je antwoordt toch al hierboven staat. Maar als je het niet al te moeilijk wil doen, zou ik er iig een 2.0 8v in zetten. Blokken zijn voor weinig geld te koop en zijn heel betrouwbaar. Zorg wel dat je een compleet blok koopt met computer, radiateur enz… Beter nog, kun je een sloper erbij kopen want je bent vaak nog wel meer onderdelen nodig zoals slangen, remmerij en als je een complete auto erbij hebt kun je het daar zo vanaf halen. Een sloper met zo’n blok koop je wel voor een paar 100. De rest breng je naar de sloop..
Succes, en hoop dat je antwoordt hiermee beantwoordt is..?:thumbup
3 februari 2010 om 18:34 #17600574Succes, en hoop dat je antwoordt hiermee beantwoordt is..?:thumbup
Om jouw vraag te beantwoorden.. Nee! Zijn vraag is niet beantwoord..
Hij vraagt gewoon welke blokjes er in die kadett passen.
Niet welk blok jullie er allemaal in zouden doen of gedaan hebben :D
Of welke remmen of brandstoftank ie zou moeten hebben… :PIk denk dat ie gewoon erg graag een lijstje met passende motor codes ziet zodat ie zelf wel kan kijken welke auto met dat blok in zn omgeving te krijgen is.
;)
:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
Succes!5 februari 2010 om 17:04 #17600575Motorcodes ben je nog niet eens klaar mee, je hebt nog jaargangen, bij 16V ook nog opletten welke kop (KS of CW!!) dan nog veranderingen in connectoren op de draadbomen en alle sensoren. Het lijkt een eenvoudige vraag, maar is toch heel complex, er is vaak niet zomaar een drop-in vervanging. Je moet toch met een hoop dingen crea-bea en met experimenteren aan de slag en inderdaad is dan een sloper waarbij alles past en klopt veel makkelijker.
Uiteraard kun je al een heel eind komen met de motorcodes en is aanpassen meestal goed te doen en betaalbaar. Kan je er alleen ook niet zo een twee drie aan helpen.
5 februari 2010 om 17:48 #17600576als ik kijk in de buurt of er 2.0 8v zijn is het antwoord nee
de eerst in de buurt is voor mij 1,5 uur rijden ENKELE REIS!!
vandaar dat ik wat verder zoek der zijn ders wel in de buurt maar dat zijn 1300cctjes
dus dat schiet ook niet opmaar is er dan niemand die mij kan zeggen of die van een corsa a/b of astra passen:wtf
anders word het een lange zoektocht:(
IIG Bedankt voor alle reacties
5 februari 2010 om 18:40 #17600577Ik heb over een tijdje een 1.8 8V motor over. Ga C20Xe inbouwen, heb ik al liggen…
Blok is 84PK en komt uit een ’87-er 1.8S GT Kadettje…
7 februari 2010 om 10:01 #17600578motoren van een astra passen uiteraard ook, alleen iets meer werk met de kabelboom. Calibra, vectra motoren ook.
13 februari 2010 om 11:13 #17600579kijk daar kan ik wat mee
heb ik gelijk de volgende vraag de ophanging en motor steunen en aandrijf assen enz.
zijn wel allemaal hetzelfde? kabel boom maak ik me het minst zorgen om.13 februari 2010 om 12:36 #17600580origineel gepost door Patrick86
heb ik gelijk de volgende vraag de ophanging en motor steunen en aandrijf assen enz.
zijn wel allemaal hetzelfde? kabel boom maak ik me het minst zorgen om.orgineel gepost door CommoCruizer
Alles wat er orgineel in geleverd is past er makkelijk in.
En aangezien jij waarschijnlijk een 16SH motor hebt, is dat al een big block.
Dat blok is in de basis hetzelfde als een 2.0 16V (20XE).
Bak, aandrijfassen, steunen, e.d. passen allemaal.Je hoeft niet per se te zoeken naar een Kadett. De motoren uit een kadett E zijn ook geleverd in andere modellen uit die tijd. Ga op zoek naar een voor jou geschikte motorcode. Zoals al aangegeven, een c20ne is een goede keuze. (De c20ne is o.a. geleverd in een Kadett E, Vectra A, Astra F, Omega A, Ascona C.) Donorwagen op de kop tikken is zeer zeker verstandig!
p.s. 2 x anderhalf uur rijden is toch geen probleem als het een motorswap project aangaat? Hoeveel tijd denk je daar aan kwijt te zijn als je het netjes wilt doen…
Succes!:thumbup
13 februari 2010 om 18:08 #17600581Daar sluit ik me helemaal bij aan..:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.