Motorblok gezocht voor corsa met C14NZ

Forumindex Forums Modellen Corsa Motorblok gezocht voor corsa met C14NZ

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18235181
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Laat hem even bij de rdw omkeuren. kost je iets van 35 euro. Anders is die in princiepe niet straat legaal en ben je strafbaar bij ongeval of dergelijke.

      #18235182
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        55euro

        Door WIM-V6, vanaf de teledinges
        let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

        #18235183
        Aftertouch
          Lid sinds:
          21 May 2014

          Mannen, toch nog even een vraagje.

          Als de ik motor start dan blijft hij een paar tellen stationair lopen, en daarna schiet hij omhoog nar de 5000 toeren.
          Als ik dan zelf gas even intrap valt hij weer terug naar stationair, om vervolgens weer omhoog te vliegen

          Nu moet ik alles nog laten uitlezen enzo, maar iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??

          #18235184
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Ik zou verwachten een vaccum lek of lekke pakking.

            #18235185
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              @Aftertouch wrote:

              Mannen, toch nog even een vraagje.

              Als de ik motor start dan blijft hij een paar tellen stationair lopen, en daarna schiet hij omhoog nar de 5000 toeren.
              Als ik dan zelf gas even intrap valt hij weer terug naar stationair, om vervolgens weer omhoog te vliegen

              Nu moet ik alles nog laten uitlezen enzo, maar iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??

              Meestal is dan de stappenmotor stuk/versleten/stroef. Kan ook gaskleppotmeter zijn, als die versleten is kan de ECU ook heel rare ideeen in het hoofd halen wat betreft het toerental.

              #18235186
              basss27
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2013

                Leuk om te zien dat je dat zo effe ombouwt! Merk je goed verschil kwa over tussen de c14nz en c16nz? Als hij dadelijk netjes loopt natuurlijk. Succes! :thumb

                #18235187
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  C16NZ is een heel stuk pittiger dan een C14NZ hoor, dat is heel goed te merken ja! Heb zelf een Kadett C14NZ gehad en een kennis een Kadett C16NZ, dus ben vaak zat van de ene naar de andere overgestapt. De 1.6 gaat prima met aanhanger er achter en sowieso is hij veel vlotter bij de 100. Ze zijn beide nog bijna even zuinig ook, hoewel de C14NZ Kadett de zuinigste benzineauto was die ik ooit heb gehad.

                  #18235188
                  Aftertouch
                    Lid sinds:
                    21 May 2014

                    Hmms, nogsteeds problemen het netjes lopen van het blokje.

                    Als hij start schiet hij één keer naar de 5000 toeren door, daarna gaat hij netjes lopen…
                    Als ik ga rijden schommelen de toeren tussen de 5000 toeren als ik gas geef, en valt de motor daarna bijna uit als ik gas los laat en de rem in trap. Dan met een kleinbeetje gas meteen weer naar de 5000 toeren terug….

                    Wat tot nu toe de setup-up is:

                    C16NZ:
                    – onderblok en cilinderkop
                    – Inlaatspruitstuk en carberateur

                    C14NZ
                    – nokkenashuis + nokkenas
                    – ECU en kabelboom
                    – Ontsteking
                    – Bobine
                    – Stappenmotor
                    – Uitlaatspruitstuk
                    – alles eigenlijk

                    Nu is het mijn opgevallen van op de inlaatspruitstuk van de C16NZ een drukregelaar zit en een ‘iets’ andere carberateur.
                    Vanavond ga ik deze dus ook terug zetten voor de C14NZ variant.

                    Dan is alles van de C14NZ met uitzondering van het onderblok en de cylinderkop…. hoop dat hij dan wel netjes gaat lopen.

                    #18235189
                    trashmetal
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 February 2007

                      ik denk ergens een vacuum lek
                      zou wel nieuwe pakkingen gebruiken
                      of de oude insmeren met kwastje met kit

                      #18235190
                      Aftertouch
                        Lid sinds:
                        21 May 2014

                        Probleem gevonden.

                        Het inlaatspruitstuk van de C16NZ heeft nog een soort van druk regelaar erop zitten. Deze zit bij de C14NZ er niet op.
                        Gister avond het inlaatspruitstuk met carberateur om gewisseld voor een C14NZ variant.

                        Blok blok loopt als een zonnetje.
                        Maakt nog wel wat herrie, maar dan moeten een paar nieuwe pakkingen wel gaan oplossen…

                        ITS ALIVE! :jerry

                        #18235191
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Die blokken zijn toch monopoint injectie…. en geeen carburateur :hmmz

                          #18235192
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Is single (mono)piont injectie inderdaad.

                            Velen verwarren dit of noemen het een carburateur.

                            Maar dit betreft een heus injectie systeem

                            Door WIM-V6, vanaf de teledinges
                            let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

                            #18235193
                            Aftertouch
                              Lid sinds:
                              21 May 2014

                              Ach, jullie snappen wat ik bedoel, haha.
                              Dat injectie systeem op het inlaatspruitstuk.

                              Koppakking inlaat en uitlaatspruitstuk zijn vervangen.
                              Vanmiddag de distributie er weer op. en dan lekker rijden. :jerry

                              #18235194
                              Aftertouch
                                Lid sinds:
                                21 May 2014

                                En helaas nogsteeds geen goed lopend blok…

                                Athans… het blok anzich loopt netjes, maar maakt nogsteeds een hoop herrie.
                                Na een grondige inspectie een stomme ‘fout’ gevonden.

                                Het spruitstuk van de 1.6 heeft een ‘5e’ gat in het midden zitten, welke zit aangesloten op een vacuumpot o.i.d.
                                Met die spruitstuk loopt het blok slecht. Daarom hadden we het 1.4 spruitstuk er weer op gezet.
                                Echter heeft het 1.4 spruitstuk dit 5e gat niet…. gevolg: Een gat dat direct uit de cylinderkop in het motorruim pompt, en dus een ook kabaal geeft.

                                Heb nu twee oplossingen waar ik over aan het tubben ben….

                                – De motor verder ombouwen naar 1.6, dus ook het ‘nieuwe’ nokkenashuis met de ontsteking, kabelboom en computer overzetten en dan maar hopen dat hij dan wel mooi loopt.

                                – Het 5e gat in de cylinderkop dicht lasssen / afdoppen o.i.d.

                                #18235195
                                sjoerdie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 September 2005

                                  Waarom niet het 1.6 spruitstuk gebruiken?

                                  Dat extra gat is als et goed is voor je egr dan.

                                  Is af te doppen op het spruitstuk.

                                  Maar ik snap zowiezo al niet waarom je niet de volledige 1.6 hebt gebruikt.

                                  Zeker als je het helemaal compleet hebt.

                                  #18235196
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Het 1.6inlaat is technisch niet anders buiten een vacuum geregelde EGR.

                                    deze kan je gewoon monteren en dan vacuumslang op de schotel (vacuumpot) niet aansluiten.

                                    Door WIM-V6, vanaf de teledinges
                                    let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

                                    #18235197
                                    Aftertouch
                                      Lid sinds:
                                      21 May 2014

                                      We hebben eerste instantie niet alles gebruikt zodat we dan de originele setup konden blijven gebruiken.
                                      Enigste probleem was het 5e gat in de cylinderkop van de vacuumpot, die maakte een hoop herrie dus achteraf.

                                      Ga nu dus toch de computer, spruitstuk en ontstekening omwisselen dat ik full 1.6 rijd.

                                      keep you updated.

                                      #18235198
                                      Aftertouch
                                        Lid sinds:
                                        21 May 2014

                                        and… ITS AVLIVE!

                                        Gisteren een poging gedaan om de kabelbomen en ECU op te wisselen, maar dat bleek achteraf toch nog wel wat meer werk dan eerste instantie gedacht, hoop soldeer werk nog. Omdat ik daar totaal geen zin in heb om daarmee te gaan knoeien, heb ik toch voor de ‘makkelijke’ oplossing gekozen.

                                        Het ‘overtollige’ gat in het cylinderblok draad in getapt en een dikke bout erin gedraaid.

                                        Blok loopt, rijd en klinkt nu als een zonnetje! :thumb :thumb :thumb

                                        #18235199
                                        trashmetal
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 February 2007

                                          Gefeliciteerd!! :thumb :D

                                        19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.