Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Motorblok gezocht voor corsa met C14NZ
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 mei 2014 om 09:43 #18235181
Laat hem even bij de rdw omkeuren. kost je iets van 35 euro. Anders is die in princiepe niet straat legaal en ben je strafbaar bij ongeval of dergelijke.
31 mei 2014 om 12:37 #1823518255euro
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.1 juni 2014 om 14:23 #18235183Mannen, toch nog even een vraagje.
Als de ik motor start dan blijft hij een paar tellen stationair lopen, en daarna schiet hij omhoog nar de 5000 toeren.
Als ik dan zelf gas even intrap valt hij weer terug naar stationair, om vervolgens weer omhoog te vliegenNu moet ik alles nog laten uitlezen enzo, maar iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??
1 juni 2014 om 14:41 #18235184Ik zou verwachten een vaccum lek of lekke pakking.
1 juni 2014 om 21:05 #18235185@Aftertouch wrote:
Mannen, toch nog even een vraagje.
Als de ik motor start dan blijft hij een paar tellen stationair lopen, en daarna schiet hij omhoog nar de 5000 toeren.
Als ik dan zelf gas even intrap valt hij weer terug naar stationair, om vervolgens weer omhoog te vliegenNu moet ik alles nog laten uitlezen enzo, maar iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??
Meestal is dan de stappenmotor stuk/versleten/stroef. Kan ook gaskleppotmeter zijn, als die versleten is kan de ECU ook heel rare ideeen in het hoofd halen wat betreft het toerental.
2 juni 2014 om 10:10 #18235186Leuk om te zien dat je dat zo effe ombouwt! Merk je goed verschil kwa over tussen de c14nz en c16nz? Als hij dadelijk netjes loopt natuurlijk. Succes! :thumb
2 juni 2014 om 12:00 #18235187C16NZ is een heel stuk pittiger dan een C14NZ hoor, dat is heel goed te merken ja! Heb zelf een Kadett C14NZ gehad en een kennis een Kadett C16NZ, dus ben vaak zat van de ene naar de andere overgestapt. De 1.6 gaat prima met aanhanger er achter en sowieso is hij veel vlotter bij de 100. Ze zijn beide nog bijna even zuinig ook, hoewel de C14NZ Kadett de zuinigste benzineauto was die ik ooit heb gehad.
4 juni 2014 om 15:04 #18235188Hmms, nogsteeds problemen het netjes lopen van het blokje.
Als hij start schiet hij één keer naar de 5000 toeren door, daarna gaat hij netjes lopen…
Als ik ga rijden schommelen de toeren tussen de 5000 toeren als ik gas geef, en valt de motor daarna bijna uit als ik gas los laat en de rem in trap. Dan met een kleinbeetje gas meteen weer naar de 5000 toeren terug….Wat tot nu toe de setup-up is:
C16NZ:
– onderblok en cilinderkop
– Inlaatspruitstuk en carberateurC14NZ
– nokkenashuis + nokkenas
– ECU en kabelboom
– Ontsteking
– Bobine
– Stappenmotor
– Uitlaatspruitstuk
– alles eigenlijkNu is het mijn opgevallen van op de inlaatspruitstuk van de C16NZ een drukregelaar zit en een ‘iets’ andere carberateur.
Vanavond ga ik deze dus ook terug zetten voor de C14NZ variant.Dan is alles van de C14NZ met uitzondering van het onderblok en de cylinderkop…. hoop dat hij dan wel netjes gaat lopen.
4 juni 2014 om 19:59 #18235189ik denk ergens een vacuum lek
zou wel nieuwe pakkingen gebruiken
of de oude insmeren met kwastje met kit5 juni 2014 om 05:22 #18235190Probleem gevonden.
Het inlaatspruitstuk van de C16NZ heeft nog een soort van druk regelaar erop zitten. Deze zit bij de C14NZ er niet op.
Gister avond het inlaatspruitstuk met carberateur om gewisseld voor een C14NZ variant.Blok blok loopt als een zonnetje.
Maakt nog wel wat herrie, maar dan moeten een paar nieuwe pakkingen wel gaan oplossen…ITS ALIVE! :jerry
7 juni 2014 om 13:02 #18235191Die blokken zijn toch monopoint injectie…. en geeen carburateur :hmmz
7 juni 2014 om 14:03 #18235192Is single (mono)piont injectie inderdaad.
Velen verwarren dit of noemen het een carburateur.
Maar dit betreft een heus injectie systeem
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.8 juni 2014 om 07:34 #18235193Ach, jullie snappen wat ik bedoel, haha.
Dat injectie systeem op het inlaatspruitstuk.Koppakking inlaat en uitlaatspruitstuk zijn vervangen.
Vanmiddag de distributie er weer op. en dan lekker rijden. :jerry10 juni 2014 om 08:11 #18235194En helaas nogsteeds geen goed lopend blok…
Athans… het blok anzich loopt netjes, maar maakt nogsteeds een hoop herrie.
Na een grondige inspectie een stomme ‘fout’ gevonden.Het spruitstuk van de 1.6 heeft een ‘5e’ gat in het midden zitten, welke zit aangesloten op een vacuumpot o.i.d.
Met die spruitstuk loopt het blok slecht. Daarom hadden we het 1.4 spruitstuk er weer op gezet.
Echter heeft het 1.4 spruitstuk dit 5e gat niet…. gevolg: Een gat dat direct uit de cylinderkop in het motorruim pompt, en dus een ook kabaal geeft.Heb nu twee oplossingen waar ik over aan het tubben ben….
– De motor verder ombouwen naar 1.6, dus ook het ‘nieuwe’ nokkenashuis met de ontsteking, kabelboom en computer overzetten en dan maar hopen dat hij dan wel mooi loopt.
– Het 5e gat in de cylinderkop dicht lasssen / afdoppen o.i.d.
13 juni 2014 om 13:07 #18235195Waarom niet het 1.6 spruitstuk gebruiken?
Dat extra gat is als et goed is voor je egr dan.
Is af te doppen op het spruitstuk.
Maar ik snap zowiezo al niet waarom je niet de volledige 1.6 hebt gebruikt.
Zeker als je het helemaal compleet hebt.
13 juni 2014 om 13:18 #18235196Het 1.6inlaat is technisch niet anders buiten een vacuum geregelde EGR.
deze kan je gewoon monteren en dan vacuumslang op de schotel (vacuumpot) niet aansluiten.
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.13 juni 2014 om 13:47 #18235197We hebben eerste instantie niet alles gebruikt zodat we dan de originele setup konden blijven gebruiken.
Enigste probleem was het 5e gat in de cylinderkop van de vacuumpot, die maakte een hoop herrie dus achteraf.Ga nu dus toch de computer, spruitstuk en ontstekening omwisselen dat ik full 1.6 rijd.
keep you updated.
14 juni 2014 om 08:39 #18235198and… ITS AVLIVE!
Gisteren een poging gedaan om de kabelbomen en ECU op te wisselen, maar dat bleek achteraf toch nog wel wat meer werk dan eerste instantie gedacht, hoop soldeer werk nog. Omdat ik daar totaal geen zin in heb om daarmee te gaan knoeien, heb ik toch voor de ‘makkelijke’ oplossing gekozen.
Het ‘overtollige’ gat in het cylinderblok draad in getapt en een dikke bout erin gedraaid.
Blok loopt, rijd en klinkt nu als een zonnetje! :thumb :thumb :thumb
15 juni 2014 om 06:44 #18235199Gefeliciteerd!! :thumb :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.