Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Motorblok gezocht voor corsa met C14NZ
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2014 om 18:44 #17265995
Beste Iedereen,
Binnenkort ben ik in het bezit van een Corsa B met een C14NZ motorblok erin.
Echter is deze overleden en moet dus vervangen worden.Officieel kom ik uit de Mazda wereld (sorry voor het vloeken) en heb weinig ervaring met Opel.
Daarom wil ik graag gebruik maken van jullie expertise:
– Heeft iemand een motorblok: C14NZ staan welke hij wil verkopen voor een schappelijke prijs?
– Is het eenvoudig om een motorswap te doen naar bijvoorbeeld een: C12NZ of is de electra en ECU hiervan heel anders?Andere opties om het beestje weer rijdende te krijgen houd ik mij voor aanbevolen!
Ik hoor graag wat mijn mogelijkheden zijn. :thumb
gegroet,
Michel.21 mei 2014 om 18:57 #18235158ga dan beter voor een upgrade.
zowiezo niet voor een downgrade! een c12nz is niet vooruit te branden.
een c14nz ook niet echt trouwens maarja.
je kunt er ook bijv een 16klepper ingooien.
is ook zo goed als plug en play.
of je zoekt een c16nz/x16nz/x16sz dat rijd wel lekker in een corsa.
Die zijn plug en play
zijn te vinden in astra f en g onder andere.
die blokjes zijn erg degelijk, en kosten de wereld niet op de sloop
21 mei 2014 om 19:22 #18235159Je zegt dat het een ‘zo goed als’ plug-and-play is.
Wat maakt het dan ‘zo goed als’?Heb ik aan alleen het blok voldoende, of moet ik er nog mee bij hebben?
Ik heb al even op de site gezocht, maar ik kan nergens een soort overzicht vinden over het hoe of wat.
Ik hoor het graag!
21 mei 2014 om 19:49 #18235160een c16nz is ook plug&play, alleen zou ik zelf wel een c16nz ecu meenemen…
22 mei 2014 om 09:35 #18235161Als je een.ander blok koopt, moet je alles erbij hebben.
Alles moet eraan zitten, startmotor, dynamo, kabelboom ecu enz..Wel goed om te weten is of het nieuwe blok geen immobilizer in de ecu heeft. Dan heb je ook de sleutels en leesring nodig (en wat meer werk met de inbouw als de bekabeling daarvoor er niet ligt)
Versnellingsbak is niet nodig, je kunt je eigen gebruiken.
Als je een 16v of multipoint 8v neemt, moet je ook een andere benzinepomp, maar dat is niet veel werk.
22 mei 2014 om 10:14 #18235162@sjoerdie wrote:
Als je een.ander blok koopt, moet je alles erbij hebben.
Alles moet eraan zitten, startmotor, dynamo, kabelboom ecu enz..da’s niet (altijd) waar veel delen zijn gewoon uitwisselbaar
van c14nz naar c16nz is bijvoorbeeld zo overgelepeld22 mei 2014 om 10:17 #18235163Het beste is om alles erbij te hebben.
En dan heb je tenminste nog wat reserve delen.
22 mei 2014 om 10:26 #18235164@sjoerdie: da’s waar, maar je moet niet per se alles er bij te hebben
@Aftertouch als het low budget moet zijn zou ik voor een c16nz uit een astra f kijken
kun je zo omwisselen en je hebt er een paar pktjes bij
sloperijen staan er vol meeals het geld mag kosten zijn de mogelijkheden eindeloos :D
22 mei 2014 om 10:39 #18235165Goed kijken op de sloop, staan soms ook c14se (82pk)blokjes of c16se (101 pk)blokjes (Astra f meestal)
En die gaan ook voor een appel en een ei weg vaak.
Als je meer wil weten, of hulp nodig hebt kun je gerust een om sturen.
Een motorombouw kan ik dromen..heheh
22 mei 2014 om 10:42 #18235166Gewoon weer een C14NZ leg je er wat anders in ook laten omkeuren om hem straat legaal te houden.
Maar C14NZ gaat meestal niet snel defect, wat is er stuk?
22 mei 2014 om 11:40 #18235167Omkeuren kost 5 tientjes,
En met een c16nz erin zou ik dat nieteens doen.
Optisch verschil is er niet
Ik rij met een corsa b diesel, origineel 1.5td, nu 1.7td
Ga ik echt niet om laten keuren hoor
22 mei 2014 om 16:46 #18235168Iedereen bedankt voor de berichtjes!
Als ik alles zo her en der lees is het ‘verstandig’ om alles er gewoon bij te hebben.. just to be sure.De vorige eigenaar heeft een oververhit motorblok gehad en heeft kokend langs de weg gestaan.
Sinds dien start de motor niet meer. Wat het probleem is weet ik dus niet exact, maar vermoedelijk is het e.e.a. krom geslagen.Echter nu ik dit zo typ heeft hij de auto wel aan de kant van de weg kunnen zetten, daarna is hij naar huis gesleept.
Ik haal de auto morgen avond op, dan kan ik eens goed kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Maar ik verwacht wat kromme inwendigen.Mocht iemand hier anders over denken, dan houd ik mij aanbevolen voor adviezen.
Mocht iemand toevallig een goed blokje hebben staat zou dat ook mooi zijn.Mijn doel is in ieder geval om het karretje weer rijdend te krijgen. soort motorblok maakt me eerlijk gezegd weinig uit. Als ik er maar mee kan gaan rijden. (me daily is een Mazda6, dus is echt puur een ‘nood’ auto.)
24 mei 2014 om 06:03 #18235169Motorblok vinden valt nog niet mee…
Zou een X14SZ ook passen? (en plug-and-play)?
24 mei 2014 om 06:05 #18235157als je de kabelboom en computer erbij hebt
is het appeltje eitje :thumb24 mei 2014 om 06:07 #18235170dit is een c14nz : http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m811229600-motorblok-versnellingsbak-opel-corsa-b-1-4i-sport-bj-95dkm.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier een 1.6 : http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m805377279-opel-vectra-a-1-6-motorblok-78dkm.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
zijn mogelijkheden genoeg
24 mei 2014 om 06:48 #18235171Heb wel een C16NZ met alles erbij liggen voor een heel schappelijk prijsje.
Heeft rond de 170.000km weg, en komt uit een Kadett-E
Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk
24 mei 2014 om 07:40 #18235172Wim, ik heb een een berichtje gestuurd!
24 mei 2014 om 07:58 #18235173Heb niks binnen
Door WIM-V6, vanaf zijn Reeds vervangen in verband met defect Samsung S3mini met Tapatalk.
let daarom niet te veel op mijn SPELFOUTEN.25 mei 2014 om 07:48 #18235174Dankzij Wim voorzien van een C16NZ blokje!
Nu lekker aan het knutselen geslagen om hem erin te krijgen! :thumb
25 mei 2014 om 11:33 #18235175veel plezier! :D :thumb
30 mei 2014 om 06:38 #18235176En, loopt ie al? :D
30 mei 2014 om 07:28 #18235177Het blok hangt erin, we zijn nu bezig de laatste electra aan te sluiten en laatste onderdelen aan het vast zetten, zoals de fusee kogels enzo. Ook moet er het één en ander van het koelsysteem nog vervangen worden.
Als alles volgens de planning gaat, moet hij morgen voor de eerste keer starten! :thumb
30 mei 2014 om 14:46 #18235178Ben benieuwd
Door WIM-V6, vanaf de teledinges
let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.31 mei 2014 om 08:05 #1823517931 mei 2014 om 08:44 #18235180toppie :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.