Motor wordt niet warm

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Motor wordt niet warm

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229011
    Zeewoldehub
      Lid sinds:
      6 October 2010

      Met het koude weer valt het me op dat de motor hooguit tot eerste temperatuurstreepje komt op aanwijzer. Dit met verwarming aan wat nu echt nodig is. In file loopt temperatuuraanwijzing wel nog iets verder op maar niet waar hij hoort te staan. Verwarming doet het dus wel maar aanwijzer geeft te laag aan. Moet de komplete thermostaat vervangen worden of kan dit ook een sensor zijn? Of is het heel wat anders? Waar eerste te kijken? Ik bezit een Zafira X1.8 XE1 aut. uit 99.:wors

      #17766518
      stiggel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 November 2010

        Mij is hetzelfde overkomen.
        De thermostaat van mijn 1.9 CDTi (120 pK) bleek defect en is vervangen.

        Succes!

        STiGGEL

        origineel gepost door Zeewoldehub
        Met het koude weer valt het me op dat de motor hooguit tot eerste temperatuurstreepje komt op aanwijzer. Dit met verwarming aan wat nu echt nodig is. In file loopt temperatuuraanwijzing wel nog iets verder op maar niet waar hij hoort te staan. Verwarming doet het dus wel maar aanwijzer geeft te laag aan. Moet de komplete thermostaat vervangen worden of kan dit ook een sensor zijn? Of is het heel wat anders? Waar eerste te kijken? Ik bezit een Zafira X1.8 XE1 aut. uit 99.:wors

        #17766519
        erwin78
          Lid sinds:
          23 May 2009

          Vervang je thermostaat maar, anders zit je dadelijk wel in de kou als het nog wat harder gaat vriezen.

          #17766520
          Opelkees
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 September 2007

            de thermostaat ja is goed te doen bij de 1.8:thumbup

            #17766521
            TonSR
              Lid sinds:
              29 October 2007

              van mijn astra duurt het ook lang voor dat de meter op loopt
              echter wordt de kachel wel warm,de meter werkt ook goed
              maar met deze kou lijkt is hij wel erg traag na ongeveer 10-15 minuten
              rustig rijden komt er wat beweging in maar daar is dan ook alles
              mee gezegt een maal op de snelweg gaat de meter wat klimmen
              vgr tonsr.

              #17766522
              rensie73
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 July 2009

                denk dat die zafira s dat allemaal hebben
                in de zomer gaat de mijne vlot omhoog, maar in de winter duurd het een hele tijd voor er beweging inkomt
                verwarming werkt wel goed

                #17766523
                AstraElvis
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 August 2007

                  ik heb het ook gehad en heb zelf mijn termostaat vervangen en nu is hij perfect word snel heerlijk warm en zo hoort het….

                  Succes…

                  onderdeel kost ongeveer 30 euro geloof ik….

                  #17766524
                  erwin78
                    Lid sinds:
                    23 May 2009

                    De KOELVLOEISTOF TEMPERATUUR METER moet onder elke buiten temperatuur tussen de 80 en 90 graden aanwijzig na een rit van een km of 10.

                    Doet je meter dat niet, dan heb je een probleem, wat er vaak op neer komt dat je thermostaat kapot / niet goed meer is.

                    #17766525
                    Cobus
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 February 2010

                      Mijn 1.8 Zafira 1999 heeft ook een trage start met verwarmen.
                      Temperatuur loopt op tot circa 80 graden en duurd idd circa een kwartier.
                      Misschien een winter thermostaat er in??

                      #17766526
                      dutch
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 July 2005

                        Onze vorige zaf (’99 1.8) had dat ook. Nieuwe thermostaat erin en het probleem verholpen. De oude bleef open staan waardoor er ook met koude motor koelvloeistof door de radiateur ging. Met warm weer merk je dat nauwelijks, bij kou komt het metertje nauwelijks omhoog en bij extreme kou is het zelfs lastig op het intereur op temperatuur te houden (en belangrijker: de ramen ontdooit).

                        Nieuwe thermostaat is niet zo extreem duur: imho als de wiedeweerga vervangen dat ding.

                        Suc6

                        #17766527
                        papahkilo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 July 2010

                          De verwarming van mijn diesel is best wel snel op temperatuur. Zeker in vergelijking met mijn vorige auto, een Ford Focus 1.8 TDci. Voordat de temperatuurmeter omhoog komt en op ca 85 staat heb ik zeker 15 km gereden.
                          Omdat de kachel wel snel warm wordt twijfel ik eigenlijk niet aan de thermostaat. Hoort voor zover ik weet bij een moderne diesel.

                          #17766528
                          Zeewoldehub
                            Lid sinds:
                            6 October 2010

                            Vandaag de thermostaat laten vervangen. Motor is binnen paar minuten op 80/90 graden ondanks een buitentemperatuur van rond het vriespunt. Ook is het interieur snel op temperatuur. Iedereen die pas na 15 min of langer een beetje motortemperatuur heeft moet volgens mij dus ook zijn thermostaat vervangen. Thermostaathuis bij mijn motor X18XE1 kost wel ongeveer 80 euro.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.