motor wordt heet corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa motor wordt heet corsa b

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    jvectrab
    Deelnemer

hallo mensen nou heb ik het volgende probleem mijn tweede auto een corsa b uit 1996 .de temperatuur loopt onder het rijden naar rood , de kachel op de hoogste stand dan zakt de temperatuur weer wat kan nou hier de oorzaak zijn. ik hoor het graag. vriendelijke groet : jan

devries_met_ck

– Verstopt koelsysteem (meestal radiator)
        – Thermostaat kapot ?

Dat zijn de twee dingen die mij te binnen schieten.

Ohja, werkt je koelvin goed?, anders thermocontact misschien kapot

Groeten van Paul

Chun102
        Deelnemer

Thermostaat kan inderdaad kapot zijn, dit is een regelklepje in een slang die richting de fan gaat, deze regelklepje moet openen bij rond de 95 graden (van de koelvloeistof) zodat de fan/radiateur de vloeistof kan koelen. Bij rond de 90 graden sluit hij weer af zodat de koelvloeistof niet constant word gekoeld, dan stijgt de weer temperatuur tot 95 en dan gaat hij weer open, en zo door en zo door, zo blijft de motor namelijk op z’n bedrijfstemperatuur…

Bij kachel op de hoogste stand zakt hij een beetje doordat de aanjager fan voluit op de verwarming slangen blaast. Deze verwarming slangen zijn gevuld met hete koelvloeistof.

jeroenk
          Deelnemer

@Chun102 wrote:

Bij kachel op de hoogste stand zakt hij een beetje doordat de aanjager fan voluit op de verwarming slangen blaast. Deze verwarming slangen zijn gevuld met hete koelvloeistof.

Je hebt ook een kachelradiator ;) Hierdoor loopt ook je koelvloeistof. Als de aanjager daar vol doorheen blaast neemt de temperatuur van de vloeistof dus ook af, waardoor je meter weer daalt. Een ventilator op alleen slangen zal niet zoveel effect hebben denk ik :)

linfiel
            Deelnemer

Hier had ik ook last van ,na een wisseling van de radiateur,
              Na lang zoeken zat er nog een enorme luchtbel in,Corsa een flink scheef gezet en zo het systeem weten te ontluchten,toen ging er nog 3 liter koelvloeistof in,en nu is het super, de wijzer blijft precies op 90 graadjes staan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.