Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › motor word te warm en stotteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2009 om 10:38 #17211905
Goedenmiddag mannen,
Ik heb een probleem. M’n oude motorblok van mijn omega was opgeblazen, nu heb ik er een ander in laten zetten.
Maar nou zijn we op het volgende probleem gestuit.
Gaat om een X2.0Xev trouwens.We hebbeb hem erin gehangen en gestart, dat gaat allemaal heel mooi, maar hij word veel te warm, zo rond de 102,103 graden.
En boven de 4500 toeren gaat ie ook stotteren. :swearHij schijnt een hele schone ontbranding te hebben.
Nu heeft iemand mij vertelt dat hij waarschijnlijk ergens een luchtbel? heeft zitten en dat hij ontlucht moet worden.Hebben jullie nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen, of weten hoe ik mijn motor ‘ontlucht’ ?
Alvast bedankt mannen.
5 september 2009 om 19:36 #17519497hallo,
de luchtbel kan alleen in je koelvloeistof zitten , maar deze ontlucht zichzelf als het goed is.
anders kan je de motor eens latenlopen met de dop van het reservoir af , kijken of er dan ontlucht word.
mvrg Rob
6 september 2009 om 11:01 #17519498102 a 103 graden is niet TE WARM!!
Dat is de temperatuur waar de koelvin hoort aan te gaan…
110 a 115graden dan kom je in het rode op de meter, dan is ie te warm.
Mocht iedit niet eerder gedaan hebben, dan goed koelsysteem ontluchten of evt themosstaat wisselen
en bij 4500 op de toerenbegrenzer duid meestal op een kapotte Nokkenassensor.
Deze kan je over zetten van je oude motor.
Willem
6 september 2009 om 11:04 #17519499Ok, maar dat kan dus wel een reden zijn dat mijn motor te heet word? Werd mij ook verteld dat hij nooit meer mooi op de 90 graden grens komt, zodra je de thermostaat hebt veranderd.
Nog andere suggesties voor het stotteren? Of waarom de motor te heet word?Kan dat aan de EGR-klep liggen? Nokkenassensor? Krukassensor?
Grtz patrick
6 september 2009 om 11:10 #17519500Was ff te snel zag ik.
Maar Wim, ik begrijp dat het niet TE heet is, maar hij stond voorheen gewoon netjes op de 90 graden, kwam hij daarboven sloeg de vin meteen aan. Nu slaat hij pas aan 1 streep onder het rode.
Als mijn auto warm word en ik zet m’n kachel aan, word deze maar even warm en koelt heel snel weer af.
Kan dat aan m’n radiateur liggen? De radiateur word ook maar aan 1 kant warm.
Hoe ontlucht ik m? Motor aan en de dop eraf helpt niet.Grtz patrick
6 september 2009 om 19:35 #17519501Je hebt een motor gewisseld.
is die vorige niet kapot gelopen door over verhitting??
is de Radiateur niet verstopt??
Willem
7 september 2009 om 18:24 #17519502Ik schijn een heel gat in m’n oude motorblok te hebben gereden.
Mijn nokkenassensor sloeg daarbij van mijn motorblok af.
En de krukas was zichtbaar door dat gat heen. Maar hij koelde wel gewoon goed.Maar nu, als de motor op temperatuur komt en de vin slaat aan, slaat ie nooit meer af.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.