motor word te warm en stotteren

Forumindex Forums Techniek Ecotec motor word te warm en stotteren

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211905
    patmanowar
      Lid sinds:
      11 August 2009

      Goedenmiddag mannen,

      Ik heb een probleem. M’n oude motorblok van mijn omega was opgeblazen, nu heb ik er een ander in laten zetten.
      Maar nou zijn we op het volgende probleem gestuit.
      Gaat om een X2.0Xev trouwens.

      We hebbeb hem erin gehangen en gestart, dat gaat allemaal heel mooi, maar hij word veel te warm, zo rond de 102,103 graden.
      En boven de 4500 toeren gaat ie ook stotteren. :swear

      Hij schijnt een hele schone ontbranding te hebben.
      Nu heeft iemand mij vertelt dat hij waarschijnlijk ergens een luchtbel? heeft zitten en dat hij ontlucht moet worden.

      Hebben jullie nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen, of weten hoe ik mijn motor ‘ontlucht’ ?

      Alvast bedankt mannen.

      #17519497
      red-bull
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hallo,

        de luchtbel kan alleen in je koelvloeistof zitten , maar deze ontlucht zichzelf als het goed is.

        anders kan je de motor eens latenlopen met de dop van het reservoir af , kijken of er dan ontlucht word.

        mvrg Rob

        #17519498
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          102 a 103 graden is niet TE WARM!!

          Dat is de temperatuur waar de koelvin hoort aan te gaan…

          110 a 115graden dan kom je in het rode op de meter, dan is ie te warm.

          Mocht iedit niet eerder gedaan hebben, dan goed koelsysteem ontluchten of evt themosstaat wisselen

          en bij 4500 op de toerenbegrenzer duid meestal op een kapotte Nokkenassensor.

          Deze kan je over zetten van je oude motor.

          Willem

          #17519499
          patmanowar
            Lid sinds:
            11 August 2009

            Ok, maar dat kan dus wel een reden zijn dat mijn motor te heet word? Werd mij ook verteld dat hij nooit meer mooi op de 90 graden grens komt, zodra je de thermostaat hebt veranderd.
            Nog andere suggesties voor het stotteren? Of waarom de motor te heet word?

            Kan dat aan de EGR-klep liggen? Nokkenassensor? Krukassensor?

            Grtz patrick

            #17519500
            patmanowar
              Lid sinds:
              11 August 2009

              Was ff te snel zag ik.

              Maar Wim, ik begrijp dat het niet TE heet is, maar hij stond voorheen gewoon netjes op de 90 graden, kwam hij daarboven sloeg de vin meteen aan. Nu slaat hij pas aan 1 streep onder het rode.

              Als mijn auto warm word en ik zet m’n kachel aan, word deze maar even warm en koelt heel snel weer af.
              Kan dat aan m’n radiateur liggen? De radiateur word ook maar aan 1 kant warm.
              Hoe ontlucht ik m? Motor aan en de dop eraf helpt niet.

              Grtz patrick

              #17519501
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Je hebt een motor gewisseld.

                is die vorige niet kapot gelopen door over verhitting??

                is de Radiateur niet verstopt??

                Willem

                #17519502
                patmanowar
                  Lid sinds:
                  11 August 2009

                  Ik schijn een heel gat in m’n oude motorblok te hebben gereden.

                  Mijn nokkenassensor sloeg daarbij van mijn motorblok af.
                  En de krukas was zichtbaar door dat gat heen. Maar hij koelde wel gewoon goed.

                  Maar nu, als de motor op temperatuur komt en de vin slaat aan, slaat ie nooit meer af.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.