Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motor word te heet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2014 om 11:57 #17263642
heb een astra g 1.6 uit 1998
heb problemen met de koeling de temperatuur loopt op naar het rode vlak terwijl de ventilator aanslaat maar krijg de temperatuur niet naar beneden moet de motor uit zetten en dan zakt hij wel
we hebben een druk meter op het expansie vat gezet maar die liep niet op zou je zeggen de koppakking is het niet
we hebben hem een tijdje laten draaien zonder expansie dop zodat het lucht er uit kon en gooide er veel koelvloeistof uit
weer bij gevuld tot maximum dop er op en rijden
temperatuur liep weer op kachel aan gezet om de temperatuur te laten zakken dat hielp
weer gekeken en het expansie vat helemaal leeg en als ik in de slang knijpt waar de thermostaat zit zie je wat koelvloeistof terug komen in het expansie vat
wat kan het wezen wij komen er niet meer uit26 januari 2014 om 11:59 #18210727Gaat je thermostaat wel open?
26 januari 2014 om 12:10 #18210728heb hem gestart na 1 minuut werd de kachel warm
26 januari 2014 om 12:12 #18210729loopt hij ook slecht? of rookt wit?
26 januari 2014 om 12:15 #18210730loopt netjes geen witte rook
26 januari 2014 om 12:49 #18210731Zit dus lucht in als het zover weg loopt of je koppakking lek of ergens een ander lek. Of je thermostaat blijft dicht staan dat kan ook. Maar dat vloeistof wat verdwijnt is dan vaak gewoon lucht.
26 januari 2014 om 12:56 #18210732inderdaad als je geluk heb zit er een luchtbel in je systeem,je moet wel de kachel op warm zetten tijdens het ontluchten van het koelsysteem , je dop kan er weer op nadat de ven gedraaid heeft.
voel ook eens aan de onderste radiatorslang ,als deze warm word als de ven gaat draaien dan gaat de thermostaat gewoon open.
26 januari 2014 om 13:17 #18210733Je kachel hoeft niet warm te staan met ontluchten, we leven niet meer in de jaren 80.
Er zit geen klep in de leiding, die is gewoon open.
Maar er komt GEEN druk ik je koelsysteem zeg je, dat hoort wel.
En je fan slaat aan, dus de thermostaat gaat in ieder geval iets open.
Maar je verliest KVS, dus ergens heb je een lek.
Na een paar keer goed warm te zijn geweest dan is de lucht er wel uit hoor.
Met een kapotte koppaking hoeft ie niet altijd te roken hoor.
En slecht lopen doen ze ook niet, tenzij ie heel erg door is.
26 januari 2014 om 13:33 #18210734koelvloeistof kwam net weer omhoog in het expansie vat en de fan sloeg aan en zakte weer wat
26 januari 2014 om 14:10 #18210735als je de auto laat lopen heb je dan bubbels in je water expansie ja of neej?
radiateur warm zowel benden als boven ja of neej?
en zijn de slangen ook overal mooi warm?
waterpomp . koppakking. sensor… thermostaat.
26 januari 2014 om 14:15 #18210736We hebben de auto nu anderhalf uur laten draaien, gister heeft mijn zoon al de druk in het systeem gemeten en deze loopt niet op ook rookt de auto niet dus de koppakking hebben we uitgesloten. Ondanks dat de motor nu anderhalf uur staat te draaien zonder dop, blijft de onderste radiateurslang koud, heel de onderkant van de radiateur blijft ook koud. De radiateur is een maand of 8 geleden vervangen, dus ik mag er denk wel van uit gaan dat de doorstroming van de radiateur ook goed is. Dus ik denk toch dat de thermostaat dicht blijft staan…
26 januari 2014 om 14:24 #18210737als je het toerental omhoog gooit gooit hij het via het expansie vat eruit en bij stationair is het expansie vat weer leeg
26 januari 2014 om 16:13 #18210738@sjoerdie wrote:
Je kachel hoeft niet warm te staan met ontluchten, we leven niet meer in de jaren 80.
waarvoor dient dan de kachelkraan die er wel in zit?
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/kachelkraan-opel-astra-g-zafira-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false;hoe komt er dan warme lucht naar binnen ,is dat alleen met een schuif in het luchtkanaal ?
26 januari 2014 om 16:36 #18210739@sjoerdie wrote:
Je kachel hoeft niet warm te staan met ontluchten, we leven niet meer in de jaren 80.
Als je een Delphi kachelhuis hebt is die inderdaad openen, maar heb je een behr kachelhuis zit er wel degelijk een electronische kachelkraan in. Tenzij modificatie is toegepast en deze is verwijdert. (gaat vaak lekken)
26 januari 2014 om 17:34 #18210740@peet s wrote:
We hebben de auto nu anderhalf uur laten draaien, gister heeft mijn zoon al de druk in het systeem gemeten en deze loopt niet op ook rookt de auto niet dus de koppakking hebben we uitgesloten. Ondanks dat de motor nu anderhalf uur staat te draaien zonder dop, blijft de onderste radiateurslang koud, heel de onderkant van de radiateur blijft ook koud. De radiateur is een maand of 8 geleden vervangen, dus ik mag er denk wel van uit gaan dat de doorstroming van de radiateur ook goed is. Dus ik denk toch dat de thermostaat dicht blijft staan…
Je beredenering klopt niet…
Er moet juist druk op je koelsysteem komen! Zo niet, lekkage.
Een lekke koppaking kan er voor zorgen dat de druk weglekt via de cilinder.
En je motor laten draaien met de dop los hoort niet, het is een gesloten systeem.
En je gaf aan dat je water verliest….dat kan komen door een lekke slang,lekke koppaking, of dichte thermostaat, maar in het laatste geval moet ie het door de reservoirdop koelvloeistof naar buiten duwen vanwege de overdruk.
Maar over je koude radiateur, dan heeft idd te maken met de thermostaat.
Dus vervang die maar eens, en bekijk of je dan nog problemen hebt.
26 januari 2014 om 17:46 #18210741De Druk zal met draaiende motor niet weglekken naar naar de cilinder, eerder krijg je de Veel hogere druk van de MotorCompressie te meten op de drukmeter.
echter als er een Koppakking lekkage is naar een Lagedruk (retour) oliekanaal, kan je koelvloeistof je Carter in lekken.Als de motor echt te warm word. (koken) dan zou je ook overdruk moeten meten, en zou op een gegeven moment de koelvloeistof via de overdruk uit de dop moeten komen.
als ie niet gaat koken zal je eerder een Electrisch probleem of Lucht in je systeem hebben.Al eens gedacht aan bijvoorbeeld, slechte massa of een kapotte temperatuur sensor.
Willem
26 januari 2014 om 17:55 #18210742Toch heeft sjoerdie wel een punt, kan namelijk best zijn dat die gewoon een lekke kop heeft en geen druk op bouwt, maar wel weg lekt.
En er moet zoiezo druk ontstaan in het reservoir omdat warm water of koelvloeistof namelijk uitzet.26 januari 2014 om 19:12 #18210743ja dat wel, dat staat ook in mijn uitleg, als je m doorleest.
Alleen is de Druk van de Verbrandingsruimte gemiddeld hoger dan de koelvloeistofdruk, en zou in geval van lekken naar de Cilinder vaker een Hogere druk heersen zodat dit meetbaar is in het koelsysteem.De korte periode van vacuum (inlaatslag), kan iets koelvloeistof innemen, en zorgen voor Witte rook uit de uitlaat.
zowel bij Compressieslag, Arbeidsslag, als uitlaatslag heerst er meer als 1 Bar overdruk, maximaal 1 Bar overdruk is ongeveer de druk van een GOED warm Koelsysteem.Laatst een Alfa-Romeo 145 2.0(1.9) Turbo Diesel met de koppakking eruit, deze Deed Knap Druk opbouwen in het koelsysteem, en VEEL wit roken uit de uitlaat.
Deze drukte na 5 tellen draaien Door de dop heen het koelvaatje van Goed 1,5liter in 10 seconden helemaal leeg.
En trok bij zijn Inlaat slag toch Koelvloeistof de verbrandingsruimte in.Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.