Motor word heet ?

Forumindex Forums Modellen Astra Motor word heet ?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270856
    Gerald
      Lid sinds:
      10 June 2012

      Dag beste leden,

      Ik heb nu een tijdje een opel astra G uit 99′ 1.6 8v.
      Nu reed mijn vriendin vorige week naar ‘t werk toen ze opeens zag dat de temp. in het rood stond.

      De zelfde avond heb ik gekeken en het koelvloeistof was weg. meteen bijgevuld en kwam er al gauw achter dat de radiateur lekte. Nu heb ik deze vervangen voor een nieuwe maar helaas de temperatuur blijft oplopen.

      ik heb het systeem wel 3x ontlucht d.m.v slangen knijpen en zonder dop op ‘t expansievat warm laten lopen maar steeds als ik een stukje ga rijden gaat de temp. gelijk naar 100C.

      Als ik de auto zonder expansievat dop laat lopen dan blijft hij mooi op 90C. zodra ik de dop erop doe en een stukje wil gaan rijden dan word hij weer heet.

      de ven slaat mooi op tijd in
      de nieuwe radiateur lekt niet.
      hij verliest ook nergens water

      vandaag wilde ik dan maar de thermostaat vervangen maar deze zit achter de distributie riem dus dat gaat hem ook niet worden.

      Iemand toevallig nog tips? :angel

      mvg,
      Gerald.

      #18276495
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Is de koelvloeistof nog steeds op nievau? En blijft hij dat ook?
        Loopt de koelvloeistof rond? Oftewel, als de motor draait, komt er dan KVS het expansievar in gestroomd?
        Het kán zijn dat de temperatuursensor stuk is, maar ik zou toch eerder de thermostaat verwachten

        #18276496
        Gerald
          Lid sinds:
          10 June 2012

          Volgends mij komt ‘t water wel het expansievat in maar dat weet ik niet zeker. ‘T kookt er goed iig :???: hij blijft wel gewoon op niveau ja.

          Thermostaat hoop ik niet, heb mm hier wel liggen maar dan moet alles los :cry

          #18276497
          b07
            Lid sinds:
            24 February 2009

            als die zo heet is geweest dan is de kans groot dat thermostaat kapot is, heb ik ook een keer gehad toen ik zo eigenwijs was om me radiator compleet af te dekken om em sneller op temperatuur te laten komen in de winter, gevolg overhit zat niet op te letten, horden het water gewoon koken tijdens het rijden en, thermostaat zat gelijk vast.

            je kan ook aan je bovenste radiatorslang voelen zodra de fan gaat draaien, als die koud blijft zit je thermostaat dicht en ,vast

            #18276498
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Heb je water of koelvloeistof erin zitten?

              #18276499
              Gerald
                Lid sinds:
                10 June 2012

                bo7: ja zou idd kunnen maar beide slangen zijn warm.

                Haasje17: eerst kvs maar intussen gemengt met water na 2 dagen sleutelen.

                #18276500
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Thermostaat vast.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18276501
                  Gerald
                    Lid sinds:
                    10 June 2012

                    fijn :( en is er een andere mogelijkheid deze te vervangen >? of moet dan de distributie, nokkenas tandwiel eraf?

                    #18276502
                    Chris426
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 May 2014

                      Procedure voor de X16SZR (ik veronderstel dat het deze motor is?):

                      Open coolant drain bolt – collect escaping coolant.
                      Remove coolant hose from thermostat housing.
                      Remove air cleaner housing with air intake cover – see illustration “Air Ducts (X 16 SZR)” and illustration “Air Ducts (Z 16 SE)”.
                      Remove upper part of toothed belt cover – see operation “Toothed Belt Cover – Upper Part, Remove and Install”.
                      Remove ribbed V-belts – see operation “Ribbed V-belts, Remove and Install”.
                      Remove ribbed V-belt tensioner – see operation “Ribbed V-belt Tensioner, Remove and Install”.
                      Remove lower part of toothed belt cover – see operation “Toothed Belt Cover – Lower Part, Remove and Install”.
                      Remove toothed belt – see operation “Toothed Belt, Remove and Install”.
                      Remove toothed belt tension roller – see operation “Toothed Belt Tension Roller, Remove and Install”.
                      Rear toothed belt cover – see operation “Toothed Belt Cover – Rear, Remove and Install”.
                      Remove thermostat housing (1) from cylinder head. Remove thermostat (2) from cylinder head.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.