Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › motor wissel Combo c naar Corsa c
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2015 om 16:24 #17274640
Hallo Beste forum leden
ik ben in het bezit van een Combo tour 1.4 benzine uit 2005
nu ben ik niet zo tevreden over het vermogen en de nokken assen zijn ook aardig in gesleten :???:
dus is het een goede optie om de motor op te voeren en de nokkenassen te vervangen?
en hoe zou ik hem het beste op kunnen voeren en dat hij dan ook nog betrouwbaar blijft?nu zat ik ook nog te overwegen om het blok te vervangen naar het liefst een 1.6 of 1.8
maar wat is nu het handigste? :hmmz
een complete donor auto met goed blok kopen of een losse motor met bak?
en wat zou ik er dan nog extra bij moeten hebben?
als ik enkel een losse motor met bak zou kopen?
ik heb wel eens een blok gewisseld van een manta A en bij mijn Commodore heb ik het blok er ook compleet uit gehad
maar zon blok als in een Corsa/combo is toch wel ff wat anders met al die elektronica van tegenwoordig
dus alle tips zijn welkom ik hoor graag van jullie :D21 december 2015 om 16:46 #18305344Helaas heb je de 1.4twinport.
Daarvan is bijna alles anders tov de 1.6-16V motoren.De oudere Z16SE is vrijwel gelijk aan de 1.6-16V motor.
Dan had je se de motor over kunnen bouwen, dan bkijft de bekabeling naar de motorcomputer hetzelfde.Nu moet je de kabels van de auto naar de computer aanpassen van Bosch Motronic naar GM-Multec.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 december 2015 om 16:48 #18305345Z14XEP 66 kW
Z16XE 74 kW
Z18XE 92 kW. :thumbup21 december 2015 om 17:28 #18305346Z14XEP is een motronic.
Z16XE is een Multec
Z18XE is een Simtecverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 december 2015 om 19:18 #18305347kijk dat is interessante informatie Wim :thumb
dus als ik van een motronic naar een Multec of simtec ga
moet ik de bekabeling naar de ecu veranderen
maar wat houd dit in moet ik dan een andere stekker aan de kabelboom maken?
of ook kabels bij trekken ofzo?21 december 2015 om 20:03 #18305348Dat is mogenlijk ja.
Alleen of het daar bij blijft is een vraag, ook kan de informatie lijn anders werken Communicatie gaat via Can-Bus.Daar zou Mitchel daams (ZakhooiTM is zijn forumnaam) je veel meer over vertellen.
Hij is de ECU Freak.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 december 2015 om 20:04 #18305349Andere optie is een complere dashboom met BCM over te nemen van een Corsa-C met gewenste motor
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 december 2015 om 06:26 #18305350of een Z20LEH of LER erin, die draait ook op dezelfde ecu als je nu hebt.
Moet je de versnellingsbak F23 van de Z17DTH gebruiken (ook in de combo geleverd).Of een Z20LET met F23 uit een astra g met kabelboom van een Z20LEH en je huidige ECU.
Wel met andere software erin natuurlijk.
22 december 2015 om 16:20 #18305351dat is helemaal aantrekkenlijk natuurlijk om er een 2 liter in te hangen
maar ik kan zelf helaas de ECU niet progameeren zou dat bij de opel dealer een fluitje van een cent zijn?
of is er hier op het forum iemand die mij daarbij kan helpen?22 december 2015 om 16:44 #18305352Ik kan je helpen met ecu programering, geen probleem.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.