Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › motor wil niet meer lekker lopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2010 om 22:32 #17228000
hoop dat hier iemand mij verder kan helpen met mijn probleem op te lossen.
ik heb een c kadett coupe met een 20s met een injectie er op aangezien mijn vorige motor overleden was heb ik een andere motor er in gezet even opgetrokken voor inspectie maar alles was goed dus alles in elkaar gezet,alles in de auto gebouwd en alles op de merktekens gezet toen liep die aardig (stilstaand kon die alles hebben qua toeren)toen ik iets van 200 meter gereden had begon die slecht te lopen net of die op 3 cilinders liep en nu blijft ie dat probleem houden, heb nu bijna alle sensors,meters, computer en injectie en onsteking vervangen maar heeft nog niet mogen baten en waar ik nu het grootste vraag tegen bij heb als ik alles op merk tekens heb doet ie niks allen backfire in inlaat maar als ik de onsteking 180grade anders zet doet ie het wel maar nog steeds zo als het probleem hier boven is uit gelechtheeft iemand hier ervaring mee of een idee wat dit kan wezen dan zou ik die persoon heel erg dankbaar zijn want zit met me handen het haar,ben al van plan om hem helaas te verkopen hoop zelf dat het niet nodig zal zijn .
alle informatie is welkom
alvast badankt:thumbuphier nog even fototje hoe die er bij staat
4 november 2010 om 08:10 #17753878Het zijn en blijven prachtige foto’s om te zien
Helaas kan ik je hierbij niet helpen….
Rik
4 november 2010 om 10:36 #17753879Zitten de bougiekabels e.d. wel goed qua volgorde?
4 november 2010 om 11:02 #17753880– Compressie gecontroleerd??
– Vonken alle bougies netjes??
– spuiten alle injectoren netjes in??
– werken alle sensoren juistWillem
4 november 2010 om 11:25 #17753881je kan ook nog ff je massakabels e.d. checken
4 november 2010 om 16:20 #17753882origineel gepost door wim-v6
– Compressie gecontroleerd??
– Vonken alle bougies netjes??
– spuiten alle injectoren netjes in??
– werken alle sensoren juistWillem
-compressie is net iets meer als 10 bar op elke cilinder
-net nieuwe bougies die allemaal blauw vonken
-heb al de injectors veranderd maar blijft zelfde en ze spuiten goed in
-ook alle sensoren zijn een keer veranderd maar ook daar geen veranderingde bougie kabels zitten ook op de juiste onstekings volgorde de 1-3-4-2
het gekste is hij heeft het 1 weekend goed gedaan en daarna was het weer mis dus ik ga vanavond alle massa punten eens goed nakijken en anders eens een andere kabelboom proberen en echt meer andere oplossingen zou ik zo niet weten
maar alvast bedankt voor het mee denken:thumbup4 november 2010 om 18:42 #17753883Kijk even naar je stekkers van je kabelboom, komt wel eens voor dat je een pootje er uit drukt met er op zetten.
Dan maakt die geen contact meer.
IK heb het gehad met een tempsensor, pootje uit de stekker even goed lopen en daarna niet meer co niet af te stellen.4 november 2010 om 19:05 #17753884zoon temp sensor doet heel veel in een cih, als die niet lekker is, dan houd het al snel op met lekker lopen.
je kunt dat soort sensoren gewoon eens lostrekken, kijken of hij bij 1 sensor bijvoorbeeld niet veranderd… dan is die waarschijnlijk stuk.4 november 2010 om 21:56 #17753885net even wat dingen geprobeerd maar nog steeds niet gelukt heb andere sensoren in geplaatst nog steeds geen verandering en heb onder andere een andere kabelboom geprobeerd en wederom geen verandering en zit nog altijd met 2 grote vraag tekens dat zijn,
1= ik kan de motor laten lopen (wel slecht) zonder computer er opaangesloten.
2=als ik alle merktekens op de basis tekens heb dat hij het dan totaal niet doet maar als ik dan de rotor van de onsteking 180 grade verdraai dat hij het dan wel doet4 november 2010 om 22:01 #17753886Das wel heeeeeeeeeel vreemd, een motor die loopt zonder computer.
Zou eigenlijk niet moeten kunnen aangezien de injectoren niet aangestuurd worden4 november 2010 om 22:02 #17753887Luchthoeveelheidsmeter al n keer gewisseld toevallig???
4 november 2010 om 22:04 #17753888zo dacht ik er inderdaad ook over kan zo rond de 2000 toeren krijgen zonder computer dan begint hij ook een beetje te knalle.
ja ook die is al eens gewisseld en als de stekker er van af blijft doet hij helemaal nix4 november 2010 om 22:06 #17753889Dat is wel n heel raar probleem.
Waar kom je ergens vandaan??
Als t n beetje in de buurt is wil ik wel eens n avondje komen kijken, ben toch wel heel benieuwd wat t probleem nu is.4 november 2010 om 22:10 #17753890ik kom uit het noorden van flevoland en zo te zien is dat een aardig stukje rijde voor jou
trouwens nog 1 ding wat ik vergeten ben te zeggen is dat als de motor loopt na rond 5 seconden ofzo de brandstof pomp opeens minder gaat lopen het lijkt net of die dan verstopt zit en krijgt dan nog maar 11 volt ipv 12 wat hij daar voor kreeg en als dat moment is dan gaat de motor dus vreemd lope
4 november 2010 om 22:15 #17753891Hmmmm das idd wel n eind rijden, en ik kom daar niet in de buurt zover ik weet.
Dus je motor gaat pas vreemd lopen als de brandstofpomp ook minder gaat lopen???
Zou kunnen duiden op n probleem met je brandstofdruk oid dan????Zou je vraag ook even in het CIH gedeelte linken aangezien daar veel mensen zitten met veel verstand van de CIH, die niet (zoveel) in t kadett gedeelte komen. (de manta en ascona rijders bijv)
Iig veel succes met t oplossen van dit probleem.
Mocht me iets te binnen schieten dan zal ik t nog wel ff posten, maar op dit moment zou ik niet weten waar ik t zoeken moet.Gr Ferdie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.