Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › motor wijziging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2010 om 14:04 #17221088AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik wil dus misschien mijn motor ook op kenteken, ik heb dit gevraagd aan de RDW en kreeg dit:
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij n van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
– het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
– het wijzigen van het aantal cilinders;
– het wijzigen van de cilinderinhoud;
– het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
– het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is, dat er testen moeten worden uitgevoerd.
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt.
Kosten:
De kosten kunnen variren van ? 26,00 tot ? 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Als de personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997 worden de eventuele aanvullende testen ook in rekening gebracht.
11 mei 2010 om 17:18 #17670487Wat wil je precies weten dan?
11 mei 2010 om 18:14 #17670488AnoniemLid sinds:
1 January 1970De kosten kunnen variren van ? 26,00 tot ? 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen:
Mijn Kadett is dus alles aangepast, zou het dan maximaal €80 worden of moet ik toch naar Lelystad?
11 mei 2010 om 18:36 #17670489je hoeft niet naar lelystad dat geld voor personenauto in gebruik is genomen na 31 december 1997
mijn e kadett staat ook met c20let op kenteken.
de keuring steld niks voor. koste mij dacht ik eerst 50.- herkeuring 25.- mijn spoorbreedte was te breed dus de herkeuring met orginele velgen.
je moet wel naar lelystad als je de spoorbreedte aan wil laten passen.11 mei 2010 om 18:45 #17670490AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok, ik ben al weken aan het twijfelen, ik ga er maar eens heen toch.
Het is namelijk, zou ik wel naar Lelystad moeten, dan kan ik de auto laten staan, want dat kan ik niet betalen.
11 mei 2010 om 19:42 #17670491de rdw bepaald nog wel zelf of een auto naar lelystad moet of niet
dat licht er aan in wat voor conditie de auto wordt aangeboden
dus heb je alles netjes voor elkaar dan heb je geen probleem11 mei 2010 om 19:47 #17670492AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok, dat is in dit geval zeer goed. Alleen zoek ik nog een uitlaat die geen kabaal maakt voor de c coupé.
12 mei 2010 om 07:16 #17670493ben er met mijn city met c30ne motor heen geweest en was voor 50 euro klaar en binnen half uur weer buiten:thumbup
ze keken bij mij chasisnummer na
co,remvertraging,koplamphoogte,en een blik er onderdoor en onder de kap hoe het er in lag.:angel
en van te voren ht totaagewicht.niet aslast per as[gelukkig]:P12 mei 2010 om 09:26 #17670494bij mij waren ze gistere 90% van de tijd bezig met het nakijken van de gegevens van de auto/ nieuwe moter.
toen werd de spoorbreedte gecontroleerd. en of de hele voortrein wel goed vast zat.
alles zat vast met orginele delen, dus geen gelaste motor steunen of assen.
toen wegen en dat was het wel.. met 30 min weer klaar :)
kosten 53 euro :P
12 mei 2010 om 10:28 #17670495AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ontzettend bedankt voor de motiverende antwoorden!
Nu wil ik echt gaan, alleen een ding, ik heb hem waarschijnlijk net verkocht, dus ga effe niet riskeren.
Als ik klaar ben met mijn Rekord ombouw, ga ik direct naar de RDW en laat dan hier ook wat weten, zal een tijdje gaan duren:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.