Motor viel gisteren plots uit (geen dashboardlampjes meer en

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Motor viel gisteren plots uit (geen dashboardlampjes meer en

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230934
    Calibra_at1
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Beste, graag jullie hulp.

      auto : Calibra
      motor : C20-XE

      Ik kwam na een lange rit bijna thuis aan toen plots de motor uitviel. Mijn buitenverlichting bleef aan, maar ook al mijn dashboard- controle lampjes vielen weg. Ik kon met mijn autosleutel wel nog de startmotor laten draaien, maar hij startte niet en de controlelampjes bleven ook uit.

      Na vanalles door hebben gemeten en het gisteren om half 2 te hebben opgegeven heb ik het volgende al kunnen concluderen:
      – interieurverlichting en buitenverlichting werkt (incl. grootlicht)
      – startmotor laat motor draaien maar slaat niet aan

      – spanning op contactslot en ook na contactslot op de 3 uitgaande draden
      – geen spanning meer op elk van de zekeringen in de auto (op de zekering van interieurverlichting na)

      – geen vonken meer
      – knipperlicht werkt niet
      – alle controlelampjes op het dashboard gaan niet meer aan
      – dashboardverlichting gaat wel aan
      – controlemeter accuspanning (middenconsole) blijft uit
      – zelfs bezinemeter gaat niet meer omhoog (er zit wel benzine in hoor)

      Waar zit bijvoorbeeld de vertakking na contactslot die overgaat naar mijn zekeringen in de auto? Hiertussen moet iets mis zijn denk ik dan.

      Ik weet het niet meer. Wat kan dit zijn? Kan iemand helpen?

      Gr. Jos

      #17795638
      Project
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        maak eens een extra massa

        of controleer die en maak die even goed schoon

        #17795639
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          idd ook mijn eerste gedachte.
          zit er in de calibra geen hoofdzekering net als de latere b corsa’s?

          #17795640
          Calibra_at1
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Ik heb al ooit een extra massa gelegd onder de motor. Maar van waar tot waar zou ik die massa moeten trekken?
            In de zekeringenkast is het allemaal +

            Hoofdzekeringen in motorcompartiment allemaal nagekeken en gecontroleerd op slecht contact. Was het ook niet. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik na de hoofdzekering pas bij mijn contactslot uitkom. Lijkt me logisch om kabels te beschermen.

            Gr. Jos

            #17795641
            Project
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              van accu naar motor
              van motor naar carrosserie
              van carrosserie naar accu

              heb je een c20xe met v snaren of een multyriem

              met v snaar
              extra massa dynamo naar motor

              #17795642
              Calibra_at1
                Lid sinds:
                1 July 2004

                Ik zal vanavond nog eens kijken naar de massa. Alhoewel ik er mijn twijfels over heb, ik vind het vreemd dat ik wel gewoon mijn startmotor kan aansturen.

                Gr. Jos

                #17795643
                Calibra_at1
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  Kan iemand mij zeggen waar de massakabels van de accu precies eindigen?

                  #17795644
                  Project
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    14cm naar rechts in de carrosserie

                    heb je een vsnaar of multyriem

                    #17795645
                    Calibra_at1
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      Ik heb een multiriem.

                      Er vertrekken volgens mij meer dan 4 massa-kabels van de accu, toch niet allemaal naar hetzelfde punt?

                      #17795646
                      otdh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 March 2010

                        nee,

                        orrigineel zit er 1 op de motor ( ergens aan de versn.bak vast ) en 1 naar de cas….

                        tenminste,das bij mijn 92er zo

                        ikzelf heb een rechtstreekse erbij gezet op de dynamo behuizing, en een dikkere naar de cas getrokken…

                        #17795647
                        GSI Racer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 June 2009

                          heb je die grote ronde stekker van je motorkabelboom er nog op zitten?

                          zit bij je accu in de buurt

                          #17795648
                          Calibra_at1
                            Lid sinds:
                            1 July 2004

                            Zo… Gisteren weer een paar uurtjes gezocht.

                            Massa erbij getrokken, maar nog altijd geen resultaat.

                            Die grote ronde stekker was een beetje vochtig en heb ik dus ook even los gehad en opnieuw vastgezet voor eventueel slecht contact, maar was het ook niet.

                            Verder even mijn Clifford alarmsysteem uitgesloten. Alarmsysteem onderbreekt de stroom naar mijn contactslot en de startmotor. Als ik het alarm uitschakel heb ik gewoon spanning op het contactslot en kan ik de startmotor aansturen.

                            Ik weet het echt niet? Iemand nog ideëen? Zit er in de cockpit misschien nog een grote onderbreking die ook benzinepomp en al de rest onderbreekt?

                            #17795649
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              Ik heb dit zelf ook eens gehad met een astra, Toen bleek de stekker, waar de interieurboom vast zit aan de motorboom niet helemaal goed contact te maken. Bij mij werkte er niets meer enkel startmotor, maaromdat die geen startonderbreker had starte deze ook.

                              Vermoed dat je het daar ergens moet gaan zoeken.

                              #17795650
                              Calibra_at1
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                @ Haasje17 : waar zit die stekker? Is dat die grote ronde stekker die vlak achter mijn accu zit die “GSI racer” ook bedoeld?

                                #17795651
                                Calibra_at1
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  Zo, het probleem is gevonden. Na het hele weekend te zoeken…

                                  Afgelopen week de installateur van mijn Clifford alarm gebeld. Toen heb ik, na het geven van bovenstaand verhaal, te horen gekregen dat dit absoluut niet aan het alarm kon liggen. Want het alarm schakelde voor mijn contactslot. Sowieso hebben hun nog geen gevallen gehad van een defecte unit.

                                  Blijkt het alarm toch na het contactslot klem 15 te onderbreken. En ik maar zoeken naar een onderbreking in de kabel… :swear Ik was dus ook behoorlijk gefrustreerd toen ik er achter kwam dat het toch het alarm bleek te zijn.

                                  Het alarm was dus maar deels defect, want het relais van de onderbreking van de startmotor schakelde wel goed.

                                  Dus nu net even “Auto-inside” in Weert gebeld om mijn verhaal te doen. Ik kreeg een heel achterdochtige man aan de lijn die duidelijk liet merken het allemaal niet te geloven.

                                  Hij kon me niks vertellen over reparatie kosten. Dat moest ik allemaal maar afwachten. En dat hele zaakje heeft me dan 1100 euro gekost om in te bouwen, :argue dan mag je toch wel een beetje kwaliteit en service verwachten dacht ik dan. Maar het blijkt maar 1 jaar garantie te zijn. Geen wonder dat ze nooit kapotte units krijgen dan.

                                  Ik heb al eens eerder hier in de omgeving gehoord dat deze zaak niet goed loopt en dat de eigenaar alleen vriendelijk is bij verkoop, maar verder echt niet behulpzaam is. Bij deze dus nog een zeer ontevreden klant erbij en zijn jullie hopelijk gewaarschuwd.

                                  Ga er dus niet van uit dat duurkoop altijd beter is!

                                  Maargoed, de auto rijdt in ieder geval weer. :) Alle kabels zijn doorverbonden.

                                  #17795652
                                  vectra2000driver
                                    Lid sinds:
                                    1 June 2010

                                    clifford maar effies contacten lijkt me of toch naar die gast het blijft elektronica merk geen merk gebruiken toch allemaal dezelfde onderdelen kwa chipset etc

                                    #17795653
                                    Calibra_at1
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      @vectra2000driver : de unit is onder garantie opgestuurd via Manders in Roermond (ook een officiële inbouwer voor Clifford), deze mensen waren wel klantvriendelijk en behulpzaam. Nu dus even afwachten wat Clifford zegt.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.