Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › motor vastgelopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2009 om 17:53 #17210990
hallo
ik heb mijn motor dus stuk
afgelopen zondag op de snelweg begon het olie lampje te knipperen en kort daarna ging deze continu branden.
dus ik dacht ok volgende afslag eraf (liever niet op de vluchtstrook mijn dochter +een vriendinnetje in de auto)
enkele seconden later een plof geluid een rookpluim en toen was het stil (de motor dan) dus de vluchstrook op heel eind laten uitrollen ik dacht dat er op dat stuk een tankstation was ,dus niet :swear
maar goed een vriend gebeldt waar ik enkele killometers vandaan was die heeft me tot bij hem voor de deur gesleept
en toen heeft mijn pa ons daar opgehaald
dit was dus een klote zondag en was maar aan het nadenken wat er loos kan zijn
maaandag avond met de oprijwagen van mijn werk de auto opgehaald en bij voor de deur neergezet
vanavond (dinsdag) heb ik het carter eronderuit geschroeft
en tot mijn schrik is de zuiger gescheurd precies rond en langs de pistonpen ook is de drijfstang in meerdere onderdelen uit het carter gevist ook is het blok dus vast geslagennu ga ik dus maar een andere motor erin hangen
de body is nog helemaal hard geen roest en geen gebrekennu is eigenlijk mijn vraag
ik wil dus een c18nz of iets anders erin hangen maar wat voor een versnellings heb ik nu eronder zitten
zou ik aan deze versnellingsbak ook een 2.0 8klepper kunnen monteren
liever heb ik een zelfde motor maar die zijn er niet zo maar te vindendus als iemand iets weet graag ,ik hoor het GRAAG :wors
tja en nu dit was even mijn vervelende verhaaltje
nu ga ik verder ,met het er ziek zijn van dat mijn opel kapot is.gr. Erik
29 juli 2009 om 15:05 #17504530Sow is nogal. Dat is dit de leeftijd? of dat het zo ineen keer kan komen, zonder echte waarschuwing. Zonde joh!
29 juli 2009 om 16:31 #17504531ja is behoorlijk kl….e :mad:
maar ben al bezig met een astra 1.8 automaat
daar ligt de zelfde motor is dus deze kan dan in de vectra
de basis van de vec is gewoon goed is hard en geen roest29 juli 2009 om 19:23 #17504532wat is je motor die je er nu in hebt liggen dan?
en wat voor auto + bouwjaar?29 juli 2009 om 19:29 #17504533het is een c18nz
opel vectra a2 07-9529 juli 2009 om 20:08 #17504534Die 1800 nz motoren staan hier in de buurt bij bosjes op de sloop.
29 juli 2009 om 20:08 #17504535c20ne is makkelijk in te bouwen:D kabelboom:D en blok… bak is t zelfde;) veerpote als t goed is ook:D
of je koopt gewoon mijn calibra:P
29 juli 2009 om 20:29 #17504536Jup F16 bak volgens mij.
30 juli 2009 om 12:52 #17504537k weet t zeker:P k heb c18nz gereden en nu c20ne:P
30 juli 2009 om 13:04 #17504538maar waarom een C20NE en geen leuke C20XE :D
als je toch een ander blok moet hangen . . . . . . . . .
30 juli 2009 om 14:59 #17504539kostten ;)
30 juli 2009 om 15:36 #17504540idd dat wordt me te duur
en ik blijf liever orgineel rijden30 juli 2009 om 17:58 #17504541die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.
Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.
Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.
Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.
dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede
Dit probleem is zelfs bij opel bekend.
Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.
Succes met de reparatie
Willem
30 juli 2009 om 18:22 #17504542ik kan zaterdag een astra ophalen met een goede 1.8i motor
even een weekje rijden en dan heb ik vakantie dus kan het feest beginnen met over bouwen
ik kan bij ons op het werk in de werkplaats de motor gaan overhangen daar is alles aanwezig dus 2 dagen dan moet de vectra weer gaan rijden@ wim bedankt
30 juli 2009 om 18:24 #17504543mooi zow.
nogmaals succes met de operatie en keep us up posted.
Willem
31 juli 2009 om 20:09 #17504544origineel gepost door wim-v6
die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.
Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.
Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.
dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede
Dit probleem is zelfs bij opel bekend.
Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.
Succes met de reparatie
Willem
Aha, interessant. In het verleden ook gemerkt dat deze auto’s erg lange versnellingen hebben. Ook mijn F heeft daar nog last van. Ik vind het wel lekker, maar het blokje moet inderdaad niet te weinig toeren draaien, liever een tandje terug
1 augustus 2009 om 07:25 #17504545origineel gepost door runnerf
origineel gepost door wim-v6
die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.
Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.
Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.
dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede
Dit probleem is zelfs bij opel bekend.
Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.
Succes met de reparatie
Willem
Aha, interessant. In het verleden ook gemerkt dat deze auto’s erg lange versnellingen hebben. Ook mijn F heeft daar nog last van. Ik vind het wel lekker, maar het blokje moet inderdaad niet te weinig toeren draaien, liever een tandje terug
Kwam voor het mooie TE VAAK voor.
Deze motoren draaien lang geen 3000 toeren bij 120 in 5.
zo ook zijn gelijk de andere versnellingen langer om mooiere verhoudingen te krijgen.
hierdoor moet je wat meer toeren maken alvorens over te schakelen naar een volgende gang.
Willem
11 augustus 2009 om 18:04 #17504546de motor is inmiddels vervangen
alleen nu alles klaar is kom ik tot de ontdekking dat de waterpomp van de donorauto lek is :mad:
dus nu nog maar de waterpomp vervangen:argueen dan is alles weer ok
11 augustus 2009 om 20:21 #17504547ja maar dat is iets dat je altijd moet vervangen.
evel als je de distri vervangt en de waterpomp niet . . . dat gaat tie wel lekken met je nieuwe distri.
12 augustus 2009 om 05:18 #17504548is half uurtje werk bij de c18nz… is overgens een vrijloper als ie klapt dan is er nog nix aan de hand;)
12 augustus 2009 om 14:59 #17504549origineel gepost door wim-v6
die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.
Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.
Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.
dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede
Dit probleem is zelfs bij opel bekend.
Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.
Succes met de reparatie
Willem
Geldt dit verhaal ook voor de v6 b2?
Want ik vind het ook fijn om lage toeren te draaien.12 augustus 2009 om 16:00 #17504550origineel gepost door opelkadetje
is half uurtje werk bij de c18nz… is overgens een vrijloper als ie klapt dan is er nog nix aan de hand;)helaas was deze dusdanig vastgerot dat ik alles bij elkaar
ruim 3,5 uur bezig ben geweest
de drie boutjes loshakken gelukkig niet afgebroken
daarna de pomp eruit gebroken
alles helemaal schoongemaakt
met schuurpapier alles schoongeschuurd
vasseline erop en toen alles erin gebouwdmaar het was een hoop werk maar het resultaat is dat deze niet meer lekt
de distributie was door de vorige eigenaar vernieuwd zonder de waterpomp
ik snap nu wel waarom dat ie dat niet gedaan heeftmaar goed dit was het hopelijk wel weer voor even
de donor astra is inmiddel ook verkocht
komen ze maandag ophalen
deze gaat nu voor de autocross gebruikt wordengr erik
12 augustus 2009 om 19:25 #17504551origineel gepost door rezz
origineel gepost door wim-v6
die C18NZ motoren zijn zeker wel te vinden.Breken van de drijfstang komt vaker voor bij deze motoren.
Dit komt omdat 1 van de drijfstang lagers wel wil vast lopen.
Dit komt weer omdat dit motortype door te lange versnellingen vaak in een ta laag toerental word belast.
dit omdat deze motoren zelf bij lage toeren erg prettig draaien, alleen komt dat de kracht op de krukas niet ten goede
Dit probleem is zelfs bij opel bekend.
Zo’n C18NZ motor zal niet al te veel moeten kosten denk ik.
Succes met de reparatie
Willem
Geldt dit verhaal ook voor de v6 b2?
Want ik vind het ook fijn om lage toeren te draaien.Je moet met GEEN ENKELE motor onder het toeren gaan rijden.
daar gaat IEDERE motor van kapot
Je kan best laag toeren rijden, alleen de motor niet laten werken in n te laag toerental
willem
12 augustus 2009 om 19:33 #17504552Nee tuurlijk geen vol gas als ik 1200 toeren draai in zen 4. ik bedoel gewoon rustig cruisen gewoon 50 in ze vier.
12 augustus 2009 om 19:36 #17504553prima, niks mis mee
doet wim ook
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.