Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › motor van frontera overzetten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2012 om 10:11 #17251756
ik heb een heel groot probleem ik heb een frontera uit 92
en de motor is defect geraakt bij het 4×4 rijden nu wil ik eigenlijk een andere motor er in gaan hangen
omdat de motor alleen stationair nog draait maar dan ook nog heel slecht en hij tikt erg
nu komt mijn vraag mijn motor type is c20ne u9 maar kan op mijn versnellingsbak ook gewoon een motorblok van bijvoorbeeld een calibra met hetzelfde motor nummer ?
of past dat niet op de versnellingsbak en motor steunen ?
motorsteunen kan ik zelf omlassen ben zelf vrij handig namelijk
ik hoor graag jullie meningen en ervaringen
:thumb27 augustus 2012 om 10:42 #18061278AnoniemLid sinds:
1 January 1970@tvh wrote:
ik heb een heel groot probleem ik heb een frontera uit 92
en de motor is defect geraakt bij het 4×4 rijden nu wil ik eigenlijk een andere motor er in gaan hangen
omdat de motor alleen stationair nog draait maar dan ook nog heel slecht en hij tikt erg
nu komt mijn vraag mijn motor type is c20ne u9 maar kan op mijn versnellingsbak ook gewoon een motorblok van bijvoorbeeld een calibra met hetzelfde motor nummer ?
of past dat niet op de versnellingsbak en motor steunen ?
motorsteunen kan ik zelf omlassen ben zelf vrij handig namelijk
ik hoor graag jullie meningen en ervaringen
:thumbja dat kan ;) onderblokken zijn gelijk
maar persoonlijk pakte ik dan een c20xe
ook zelfde onderblok maar dan 16 v en standaard meer power
motoren zijn geleverd in oa e kadett gsi astra f gsi calibra vectra a 2000c20let zou zelfs gaan is de 16v turbo versie uit een vectra of calibra
maar dan heb je het over heel andere prijzen
en of zo,n motor geschikt is voor 4×4 en??
denk t niet??27 augustus 2012 om 10:47 #18061279oke dank je wel voor je snelle reactie hier heb ik wat aan :D dus ik kan mijn 4×4 versnellingsbak er zo op zetten ?
dat zou wel super zijn dan ga ik inderdaad voor de 16 v
moet ik dan nog wat veranderen ? of ergens op letten ?27 augustus 2012 om 10:57 #18061280maar ik zie nu wel dat de xe een stuk duurder is als de ne dus denk dat ik er maar 2 koop van de ne voor hetzelfde geld
ik sloop waarschijnlijk er toch wel nog 1 haha27 augustus 2012 om 11:19 #18061281Tja, C20XE is best gewild voor de cross enzo.
Het zijn sterke en betrouwbare blokken :thumbEn wat meer vermogen kost altijd geld ;)
27 augustus 2012 om 14:20 #18061282AnoniemLid sinds:
1 January 1970de ne is inderdaad goedkoper
en is voor jou de makkelijkste oplossing
want die hang je zo over zonder aanpassingeneen xe zul je toch n beetje bedrading moeten wijzigen
uitlaat aanpassen en mischien wat kleine dingetjes
brengt toch ook weer wat onkostten met zich meemaar toch was dat mijn keus geweest ;)
wat jij beslist is natuurlijk
“up to you” ;) :thumb :thumb27 augustus 2012 om 15:38 #18061283oke nouja heel erg bedankt voor de info
ik kan bij iemand 5 kilometer verder bij mij vandaan 2 ne motoren helemaal kompeet met kabelboom en alles voor 275 euro kopen dus denk dat ik daar maar even kijkje ga nemen
ik zou het ook zonde vinden als ik een xe koop en veel geld er in stop en 1 keer een hap blubber in me snorkel komt (wat nu ook is gebeurd) en dan weer alles kapot is :D
dus ik houd jullie wel even op de hoogte hoe het gaat
groetjesss27 augustus 2012 om 16:13 #18061284Het is niet zo ff omlepelen je moet andere karterpan en olieaanzuigbuis onder een fwd c20ne doen die van je oude blok anders past hij niet ivm vooras
en je moet de fan om zetten omdat dit.bij een fwd blok electrisch is en.bij een.frontera riem aangedreven en je moet vliegwiel samen met koppeling van je frontera blok op een fwd blok zetten anders past de bak er.niet op27 augustus 2012 om 16:32 #18061285oow oke ja dat gaat wel lukken hoor
27 augustus 2012 om 16:33 #18061286en het is geen elektrische fan trouwens
27 augustus 2012 om 17:02 #18061287ja dat zei ik al die is riem aan gedreven…. ;)
27 augustus 2012 om 18:14 #18061288ooow zo ik begreep het verkeerd haha
en heb net trouwens paar dingen van me motor af gehaald en echt alles zit onder de modder haha raar dat hij het niet meer doet27 augustus 2012 om 18:31 #18061289daar kan je even zien waarom me motor er mee gestopt is :P ;)
27 augustus 2012 om 18:33 #18061290de buren waren niet blij toen ik hem aan het afspuiten was haha zeker niet wat er allemaal tussen me versnellingsbak enzo zat
27 augustus 2012 om 18:53 #18061291ik ben zowiezo van mening dat fronteras slechte autos zijn:p heb twee frontera b gehad en heb nog me oude frontera a sport staan die nog na sloop moet alleen maar problemen met die dingen :cry
27 augustus 2012 om 19:04 #18061292Zo, ik heb effe je foto werkend gemaakt.
Ziet er goed uit :jerry :thumb27 augustus 2012 om 19:06 #18061293dank je haha
27 augustus 2012 om 19:43 #18061294Hahaha Kicken :thumb
6 november 2012 om 17:22 #18061295Voor 4×4 rijden is de ne voldoende, op het asfalt is de xe wel lekkerder.
Je moet idd de carterpan enz overzetten.
En als je er 4×4 mee wil rijden nog een tip: bouw er een electrische fan op. Standaard zijn ze riem aangedreven met visco koppeling, eraf en electrisch maken! Voorkomt oververhitte motoren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.