Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › motor valt uit! zlet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2013 om 10:25 #17259900
Me zafira uit 2003 met een zlet motor valt bij stationair heletijd uit
Tijdens het rijden zakt eerst me motor temp helemaal naar beneden dus naar koud terwijl die dan wel warm is en als ik dan stop dan valt de motor direct uit ,
na paar keren opnieuw starten en wat gas blijven geven bij stationair dan hoor je als of die een plof maakt bij 1 van de cilinders maar dat hoor je heel even 2 keertjes en dan weer niet ,
dan probeer je weer te rijden en volgende stoplicht valt die weer weg en de temp ookZou iemand weten wat er aan de hand is.
Ik heb wel motortemp sens vervangen omdat ik dacht dat het daardoor kwam11 augustus 2013 om 10:46 #18166194Bedrading van die sensor ook gecontroleerd?
Brandt je MM lampje ook op het moment van de storing?11 augustus 2013 om 11:26 #18166195ja bedrading van de sensor was goed,
en verder brandt het lampje van servicebeurt maar zodra ik weer rijd gaat die naar paar km weer uit en dan vervolgens zakt motor temp weer en slaat die weer uit.11 augustus 2013 om 14:02 #18166196Heb je die bedrading dan vanaf stekker tot aan de ECU doorgemeten???
Alleen een beetje naar de stekker kijken heeft niet veel zin.Lampje van servicebeurt bestaat niet! Enigste waar die mee aangeef dat die onderhoud nodig heeft zijn de letters “INSP” op de plek waar je km stand staat bij contact inschakelen, en gaat na een paar sec weer weg.
Het lampje wat jij bedoelt zal dus het MM lampje of het autootje met steeksleutel lampje zijn, als 1 van deze brandt betekent dat er een storing is en moet je hem dus uit laten lezen.
Succes
11 augustus 2013 om 14:17 #18166197Temperstuursensor stuk. Gewoon vervangen prolbeem opgelost.
11 augustus 2013 om 15:17 #18166198Ja je heb idd gelijk het is dat steeksleutel die wijst.
Ik ga hem morgen laten uitlezen en eventueel gelijk laten repareren.
Ik denk zelf dat ze altijd iets wel moeten bestellen zoals ik wel gewent ben.
Me auto geeft ook idd bij de kmstand bij opstarte ook insp aan dus ook maar gelijk onderhouds beurtje gevenDank voor de tips ! Meer tips zijn altijd welkom
11 augustus 2013 om 15:59 #18166199Welke sensor heb je vervangen? Haasje17 hij heeft al een sensor vervangen ik weet niet of het de goede is.
En dat hij statonair uitvalt staat los van je temp. sensor probleem.11 augustus 2013 om 16:11 #18166200Gasklep vervuild, Nokkenassensor / krukassensor stuk (daarom valt het uit). En thermostaat stuk (daarom koelt die af)
11 augustus 2013 om 16:36 #18166201gasklep heb ik schoonlaten maken , motor tempsensor vervangen die aan de zijkant van de motor erin moet worden geschroefd zeg maar.
verder is wel de krukassensor ongeveer 3 jaar geleden vervangen en thermostaat 2jaar
foto van de sensor die ik heb vervangen11 augustus 2013 om 17:50 #18166202@Haasje17 wrote:
Gasklep vervuild, Nokkenassensor / krukassensor stuk (daarom valt het uit). En thermostaat stuk (daarom koelt die af)
:wtf ,Thermostaat stuk???
Lees eerst is ff goed als iemand wat post!
Eerst schrijft je : vv je temp sensor, terwijl topicstarter al schreef die vv te hebben. En daarna schrijf je thermostaat stuk. Als die stuk is komt die gewoon niet of niet goed op temperatuur. Dat is hier helemaal niet aan de orde. Deze persoon heeft een storing. Als hij rijdt terwijl de motor warm is, zakt ineens de meter en slaat ze motor af. Totaal niks met de thermostaat te maken. :vertagLaat het gewoon ff uitlezen ipv alles maar te vv.
Anders had je nu volgens sommige mensen al een nieuwe krukassensor, nokkenassensor, thermostaat en een schoon of nieuw gasklephuis!12 augustus 2013 om 13:13 #18166203Ik heb vandaag auto laten uitlezen kwam vuldruksensor uit naar verdere diagnose is er uitgekomen dat er iets met de lamdasonde zou kunnen zijn ? Zou dat best zo kunnen zijn volgens julie?
12 augustus 2013 om 15:53 #18166204Zie het verband niet icm het uitvallen, wat waren de foutcodes en wat zeiden ze voor de rest?
12 augustus 2013 om 20:05 #18166205Ik zou denken dat er iets is met de temperatuursensorstekker . Zoals je het probleem omschrijft denk ik dat het signaal van de temperatuursensor wegvalt en dat de ECU hierdoor denkt dat de auto steenkoud is en dus veel meer brandstof in gaat spuiten hierdoor verzuipt de motor.
Misschien kun je je boordcomputer op momenteel verbruik zetten en kijken of deze heel erg oploopt als de problemen ontstaan.
12 augustus 2013 om 20:48 #18166206Verbruik van me auto gaat idd ook hoger draaien soms en af en toe valt die plotseling uit.
Maar het gebeurd altijd wanneer de temp wegvaltDe dealer heeft me verteld dat ze vuldruksensor code fout kregen en nog een paar zag ik maar dat hebben ze niet gezegt.
Volgens hun zou de lamdasonde geen signaal geven vandaar dat hun denken dat die niet werk en verkeerde gegevens stuurt maar ik zat zelf ook idd te denken dat het gewoon tempstuur sensor is weet iemand waar die zit en hoeveel dat kost12 augustus 2013 om 21:39 #18166207@Mr. Bone wrote:
@Haasje17 wrote:
Gasklep vervuild, Nokkenassensor / krukassensor stuk (daarom valt het uit). En thermostaat stuk (daarom koelt die af)
:wtf ,Thermostaat stuk???
Lees eerst is ff goed als iemand wat post!
Eerst schrijft je : vv je temp sensor, terwijl topicstarter al schreef die vv te hebben. En daarna schrijf je thermostaat stuk. Als die stuk is komt die gewoon niet of niet goed op temperatuur. Dat is hier helemaal niet aan de orde. Deze persoon heeft een storing. Als hij rijdt terwijl de motor warm is, zakt ineens de meter en slaat ze motor af. Totaal niks met de thermostaat te maken. :vertagLaat het gewoon ff uitlezen ipv alles maar te vv.
Anders had je nu volgens sommige mensen al een nieuwe krukassensor, nokkenassensor, thermostaat en een schoon of nieuw gasklephuis!Tempsensor had ik even overheen gelezen.
De andere zijn opties wat het allemaal zou kunnen zijn.
Thermostaat is stuk is blijft openen staan en word tijdens rijden dus koud. Er staat ook nergens dat het ineens koud word, maar tijdens rijden. En vervolgens uitvalt. Uitval daarbij is meestal een van de oorzaken een van de toerentalsensoren als deze uitvalt bij loslaten van de koppeling.
Tempsensor zit ongeveer bij de thermostaat. Vervang deze wel voor een orgineel of bosh of febi en niet jing jang van ebay, want meestal doen deze niet goed hun werk.
12 augustus 2013 om 22:25 #18166208ik zal op zoek gaan naar de temp sensor vlak bij de thermostaat dus.
maar ik hoop zelf dat de lamdasonde toch het probleem is aangezien ze niks op de lamdasonde konden meten.
dus dan kan er verkeerde inspuiting en lucht wordt gebracht en vervolgens uitslaat.voor de rest alles wat ik vervang in de auto dat hou ik alles op originele onderdelen ook sensor of luchtfilters enz.. en oliën/vloeistoffen gebruik ik altijd van kroon oil
ik hou jullie op de hoogte bedankt voor tips ! hoe meer tips hoe beter13 augustus 2013 om 05:51 #18166209Klinkt mij meer dat de dealer waar je geweest bent geen idee en verstand heeft van deze auto heeft. Je bent geld kwijt maar je weet nog niks.
Lambdasonde allemaal leuk maar als je auto daar op uitvalt is zeer onwaarschijnlijk en bovendien moet hij dan voor de rest ook ontzettend slecht lopen.
Ik zou maar wat graag een diagnose stellen op me werk.13 augustus 2013 om 06:13 #18166210En daarbij heb je ook nog eens twee lamdas de eerste regelt inspuiting enz 2e is controle voor de kat. Dus welke is er dan stuk?
Gaat je toerentaller een soort van dansen voordat hij uitvalt of waneer de motor uitvalt?14 augustus 2013 om 09:18 #18166211Mijn toerenteller die danst niet zodra ik rij en temp valt weg dan bij gas loslaten dus stationair dan valt die direct uit en binnenstad dan wilt die wel eens ff trillen en met gasbijgeven blijf die nog aan,
en als je even stukje doorrijd heb ik soms het geluk dat die weer op temp komt en dan rijdt die weer
Hoeveel temp sensor heeft deze motor ? ik kan er alleen maar 1 vinde die aan de rechterkant de blok in gaat
Maar die bij de thermostaat zie ik niet of ik kijk eroverheen
Ik heb ook iets gehoord dat je een speciale koelmodule heb die allea registeerd en naar ecu stuur ?16 augustus 2013 om 12:12 #18166212Motor probleem opgelost!
Bleek toch naar een goede onderzoek dat er iets met de kabelboom was die de temp door geeft
Er was een te zwakke signaal die daar doorheen ging dus die is gefix en probleempje weg!16 augustus 2013 om 12:34 #18166213Earthmod uit gevoerd ?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.