Motor valt uit tijdens rijden

Forumindex Forums Modellen Astra Motor valt uit tijdens rijden

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262362
    Stefan W
      Lid sinds:
      2 September 2012

      Heren,

      Ik heb een opel astra G coupe uit 2000, motorcode is X1.8XE1 uit me hoofd, ik heb sinds kort een probleem.

      Als ik wil schakelen en hierbij de koppeling intrap, valt zo nu en dan me motor uit, ik kan hem daarna gewoon weer starten en verder rijden zonder problemen, heb hem al uitgelezen maar heb geen storingen….

      Ik dacht zelf iets in de richting van de krukas sensor?

      En is dit een bekend probleem?

      Ik hoor graag van jullie!

      #18197042
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Uitval is dan meestal EGR of nokkenassensor, is dit het niet dan zul je moeten zoeken bij de ecu.

        #18197043
        ronOPC1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2007

          Kan ook nog een vervuild gasklephuis zijn, daar lag het bij mij toen aan.
          Deze toen schoongemaakt en het was over bij mij.

          #18197044
          Stefan W
            Lid sinds:
            2 September 2012

            over de nokkenas gesproken, ik heb ooit de bedrading bij de sensor opnieuw moeten beschermen, de isolatie was daar helemaal weg gegaan, en ze lagen bijna tegen elkaar aan, maar heb na die reparatie ( nu een jaar geleden ) nooit last van gehad.

            EGR heb ik al eens schoon gemaakt, zou eventueel gasklephuis van de week nog kunnen doen.

            Misschien ga ik nu iets te ver, maar kan het niet aan de axiaal lagers liggen, dat je tijdens het koppeling intrappen je krukas ook ”verschuifd”

            #18197045
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Nee dat kan niet, als dat zou gebeuren, waardoor die uitvalt zou je motor ook echt wel geluid maken en dat geen 3 keer doen. Want dan is die stuk. EGR die open blijft staan, en toch schoon is geeft ook deze fout.

              #18197046
              Stefan W
                Lid sinds:
                2 September 2012

                oke, zal het allemaal controleren, nu we toch bezig zijn heb ik nog een andere vraag, misschien dat het er iets mee te maken heeft.

                Hij loopt ook onregelmatig stationair, zakt naar 500 toeren en dan weer terug richting de 1000, heb ook wel eens het gevoel van inhouden, als ik 50 ofzo rij, en trap me gaspendaal op de bodem, gaat de auto eerst schokken voordat hij echt opgang komt.. ook geen storingen in het systeem.

                Werd mij verteld over het stationair dat het de stappenmotor kan zijn ( zit inwendig in het gasklephuis ), en het schokken de luchtmassa meter..

                #18197047
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Stappenmotor, EGR of vacuum lek. Kan ook nog komen omdat je tankluchting verstopt zit en deze vacuum trekt.

                  #18197048
                  Blue-Dragon
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 July 2006

                    Kan ook een slechte massa zijn vanaf de ecu naar de LMM.

                    #18197049
                    Stefan W
                      Lid sinds:
                      2 September 2012

                      Ik ga morgen alles controleren, en schoonmaken!
                      Lees de auto ook nog een keer uit, hij viel zojuist weer uit…

                      Ik hou jullie op de hoogte, alvast bedankt :)

                      #18197050
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Deze motor heeft geen Stappenmotor, maar een Gasklepsteller voor stationair.

                        Willem

                        #18197051
                        HarrieAstra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 October 2012

                          Trek de stekker eens van je EGR klep af en ga dan een test rijden. Niet schrikken van je MM lampje, want deze gaat branden bij het lostrekken van de stekker.

                          Als je auto het dan goed blijft doen ligt het aan je EGR klep en kun je daarop verder borduren.

                          Ps; lees anders ook eens mijn topic door. Heb hetzelfde probleem als jou gehad.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.