motor valt uit

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum motor valt uit

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    dutchglorius
    Deelnemer

hallo allemaal

ik heb zojuist een vectra B Z16XE gekocht, bij het terug rijden na 129 km ben gaan tanken (gek genoeg hoefde maar 10 liter bij in), toen ik weg wilde rijden viel de motor uit.

auto wilde wel starten later maar viel later weer uit, pechhulp kon er ook niks mee worden.

heeft iemand een idee wat dit kan zijn, kreeg al suggesties van mogelijk te weinig brandstof maar 1 van de pechhulp monteurs zei dat als dat het was hij zou moeten sputteren bij het uitvallen wat niet het geval is.

bij herstarten gaat de motor wel om maar start niet.

ik heb ook gezien dat dit mogelijk de start onderbreking of ecu zou kunnen zijn, maar op de momenten dat hij wel even doet lopen zijn er geen fout meldingen in de display en geen storings lampjes.

ik hoop dat iemand mij hier wat wijzer van kan maken.

MVG dutchglorius

Bart…
      Deelnemer

Kijk eens als je aan het starten bent bij niet aanslaan van de motor of de toerenteller op 0 blijft staan of dat hij iets omhoogkomt.

dutchglorius
        Deelnemer

Bart dankje voor het advies kpn tot vandaag niet nij de auto komen gezien de bergings bedrijf vandaag pas deed afleveren.

Probleem doet zich momenteel niet voor maar bij uitlezen krijg ik de volgende foutcodes:

P0230 (4)

P0460 (1)

P0400 (c)

P1614 (4)

dutchglorius
          Deelnemer

Na fout codes te wissen heb zie ik dat alleen code p0230 (brandstofpomp relais) blijft terugkomen, heb een ouwe relai van een astra f erop gezet en de auto startte even maar nadat ik dr auto had uit gezet en weer wilde startrn was het probleem weer terug.

liviu2004
            Deelnemer

Defect ecu, zoek maar op forum P0230.

Bekend probleem aaaaaaaal jaaaareeeeeen.

dutchglorius
              Deelnemer

Ik heb de relai gelukkig weten om te leiden en de auto rijdt nu, zal zsm mogelijk kijken om de ecu te vervangen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.