Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Motor valt uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2012 om 21:28 #17253191
Heren…
Ik heb een probleempje met mijn motor. Wanneer ik ‘s ochtends naar mijn werk rijdt (een ritje van 10 minuten) gaat alles hartstikke goed, maar zodra ik bij kantoor de stoep af rijd naar beneden en mijn koppeling in trap valt het toerental zover terug dat de motor afslaat.
Ik heb enige tijd geleden de EGR klep al laten reinigen bij de Opel-dealer nadat het motormanagement lampje was gaan branden. Het lijkt me sterk dat dit weer het probleem is dan.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
p.s. :Ik heb een keer bijna op een lege tank gereden, zou het vuile benzine of een vies brandstoffilter kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Rowan
28 november 2012 om 22:08 #18078576na tanken nog steeds inhouden, welke motor ligt erin?
Willem
29 november 2012 om 07:27 #18078577@wim-v6 wrote:
na tanken nog steeds inhouden, welke motor ligt erin?
Willem
Ha Wim,
Ja, nog het tanken nog steeds het zelfde riedeltje. type motor is x18xe1
29 november 2012 om 09:30 #18078578Geef is met een klein hamertje een paar tikken op de zijkant van de EGRklep.
Willem
30 november 2012 om 07:57 #18078579Verandering in de stand van zaken.
Vanmorgen met mijn auto naar het werk gereden, op het werk aangekomen viel mijn auto tijdens het parkeren uit. Toen ik vervolgens de auto wilde starten leek het net alsof mijn accu leeg was.
de startmotor draait met moeite 1x rond, vervolgens gebeurt er helemaal niets. Verlichting, radio e.d. werken nog wel gewoon.
Ik snap er niets meer van.
@wim-v6 wrote:
Geef is met een klein hamertje een paar tikken op de zijkant van de EGRklep.
Willem
1 december 2012 om 00:16 #18078580Accu leeg, Dynamo niet goed?? meet de laadspanning eens..
Willem
1 december 2012 om 07:23 #18078581@Rowan: heb je ook wel eens dat als je bv een half uur wacht dat die dan wel ineens start? terwijl die ervoor nog aangaf dat die niet meer rond wilde?
Zelf heb ik namelijk het probleem met mijn c16se corsa dat op sommige momenten, bv als ik bv van 80 km/u naar 20km/u moet en voor de bocht me koppeling intrap om terug te schakelen, dat die gewoon ineens zoveel terugzakt in toeren dat die doodvalt, vlak erna draaitie ook minder lekker en na een tijdje gereden te hebben is het weer over.. Soms op de raarste momenten. Heb weleens op een kruispunt gestaan dat ik weg wilde rijden en vlak ervoor viel de uit.. Zwaar frustrerend! Soms start die dan wel weer met moeite, maar heb hem ook weleens aan moeten duwen. :puke
Daar wil ik de oplossing ook wel eens van meten… Als het hetzelfde probleem is vraag ik me af wat het is. Stel dat het de dynamo is wat eigenlijk niet kan, zou de accu 1x dood moeten zijn en het later niet meer doen!?
Het is gewoon klote zoiets, je vertrouwen gaat eruit en je hoopt maar dat die normaal blijft draaien als je af moet remmen. Helemaal klote omdat ik me blok gereviseerd heb, nu had die het ervoor ook al, maar dacht dat het over was..
1 december 2012 om 08:31 #18078582Ik heb dit probleem ook sinds dat mijn dynamo heeft overgeladen en mijn motor ecu en abs ecu heeft doen overlijden. Ik heb zelf het iedee dat het ook niets met de dynamo temaken heeft op het moment dat er vrij veel stroom gevraagt word bijvoorbeeld als mijn kachelmotor sneller gaat draaien (ecc) lijkt het alsof de motor even moeite krijgt met op toeren blijven (airco is dan uitgeschakeld). Met mijn 100 ampere dynamo lade die altijd 14,4 volt nu ik een nieuwe heb van 120 ampere laad deze bij met 14 volt.
Ik denk ergens richting dynamo of accu welke dit probleem veroorzaakt.
Blijft bij jullie soms de motor ook net lopen als je keer het gas intrapt en dan loslaat bij een stoplicht?
Dat die dan sputtert en weer netjes op toeren komt?1 december 2012 om 10:22 #18078583@haasje17: Het probleem is precies wat ik ook heb. Nu heb ik wel een snelle nokkenas erin, dus kan miss iets uitmaken qua stationair draaien, maar heb een tijdje geleden mijn stappenmotortje vervangen en toen ging het wel beter al. Maar dacht dat ik de enigste was, en hoop echt dat iemand de oplossing weet want spaug er behooorlijk van :???:
Maar als ik voor het stoplicht sta (en bij koude motor gaat hij stationair nogal wat hoog in toeren lopen) dan trap ik vaak bij het stoplicht kort op me gaspedaal en dan pakt die hem wel weer aardig op.. Maar hij varieert ook vaak stationair. Toevallig had ik het gister weer, je rijdt, je remt af en ik hoorde aan het motorgeluid dat hij weer weigerde en uit ging vallen. Hij loopt bij dan op tot +-1400/2200 toeren, en dan ineens is het alsof je je auto uitzet zo een geluid en dan weet ik dat ik hem op t gas moet houden. Maar dan valt die gewoon uit als ik niks doe terwijl alles nog brandt qua verlichting, radio enz. Mocht die uitvallen en vlak erna willen starten lijkt het alsof de accu het niet trekt, daarom ga ik even een keer een zwaardere accu proberen.
Hoop dat we er samen uitkomen hier :jerry
1 december 2012 om 10:42 #18078584het kan volgens mij ook je stappen motor zijn ( dat die helemaal vies is )
ik reed zelf ook een tijdje met deze probleem
hij viel uit bij stil staan en wachten voor de stoplichten
hij had veel moeite om aan te blijven
stappenmotor schoongemaakt en hij liep weer perfect king:1 december 2012 om 10:53 #18078585Hmmm, oke. Raar, want toen ik me stappenmotor vervangen had, was die ook vrij schoon, en maakt het wel iets verschil maar was nog niet goed. Maar het is toch ook de bedoeling dat je de stationairschroef dichtdraait zodat de stappenmotor hem regelt? Nu heb ik hem wel iets opgedraaid ivm het uitvallen..
1 december 2012 om 11:57 #18078586Ik heb een z motor met hetzelfde probleem die hebben geen stappemotor. Dus bij mij in iedergeval niet de oorzaak. Vreemde is ook dat hij ook echt gewoon rustig uitgaat alsof je hem van het contact af haalt.
1 december 2012 om 14:23 #18078587Hmm, oke, rare zaak.. Verders niemand die ervaring heeft met dit probleem? Maar jij hebt ook als die uitvalt en je direct weer start dat het lijkt alsof de accu het niet trekt? En zou je een uurtje ofzo wachten dat die het ineens wel doet?
1 december 2012 om 16:29 #18078588Nou nee zoveer niet wel moeilijk starten, maar na even aanhouden start die weer gewoon.
3 december 2012 om 08:07 #18078589Ik heb een paar collega’s achter mijn auto gezet en aangeduwd. Gelukkig startte de auto toen. Vervolgens naar de garage gereden en de accu door laten meten, opzich waren alle waardes redelijk normaal. Voor de zekerheid toch een nieuw accu erin gezet om te testen… en jawel, euvel verholpen.
De tip van Willem om een paar tikken op de EGRklep te geven ook opgevolgd en tot noch toe geen problemen gehad. Nu ben ik nog maar een weekend verder en is het nog te vroeg om te zeggen of de problemen verholpen zijn maar ik duim heel hard.
Kan het zo zijn dat de accu zo slecht is dat je auto uitvalt wanneer je je koppeling intrapt?
3 december 2012 om 10:17 #18078590misschien een massa punt of draad die niet goed vast zit,als die door trilling even geen massa maakt valt de auto ook uit.
3 december 2012 om 10:24 #18078591@rowanvanvlierden wrote:
Ik heb een paar collega’s achter mijn auto gezet en aangeduwd. Gelukkig startte de auto toen. Vervolgens naar de garage gereden en de accu door laten meten, opzich waren alle waardes redelijk normaal. Voor de zekerheid toch een nieuw accu erin gezet om te testen… en jawel, euvel verholpen.
De tip van Willem om een paar tikken op de EGRklep te geven ook opgevolgd en tot noch toe geen problemen gehad. Nu ben ik nog maar een weekend verder en is het nog te vroeg om te zeggen of de problemen verholpen zijn maar ik duim heel hard.
Kan het zo zijn dat de accu zo slecht is dat je auto uitvalt wanneer je je koppeling intrapt?
ja auto kan uitvallen als de accu leeg is ,dit zal vooral gebeuren als je stroom gebruikt tijdens het rijden zoals radio , lichten enz,meestal heb je dan ook al start problemen,als je geen stroom gebruikt zou je zelfs zonder accu kunnen rijden mits de dynamo nog goed is,starten lukt natuurlijk niet zonder accu.
3 december 2012 om 11:00 #18078592toch ook maar een nieuwe accu’tje proberen! Maar vindt het zo gek dat als die uitgevallen is, soms wel start en soms niet..tijdens het rijden gebruik je de accu toch nie echt? Hoe kan die dan uitvallen?
3 december 2012 om 11:28 #18078593je accu word altijd gebruikt zelf als die stil staat met de motor uit.
het remlicht kan de auto al doen afslaan met een kapotte/lege accu of, een dynamo die slecht laad.
koop is een multimeter ,dan kan je dingen gaan uitsluiten ,meet de laadstroom tijdens het starten , tijdens het stationair draaien en ,de accu als de auto uit staat
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.