motor valt af en toe uit met remmen

Forumindex Forums Techniek Ecotec motor valt af en toe uit met remmen

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    pascalomega

zoals de titel al zegt valt de auto af en toe uit als ik afrem voor een bocht o.i.d.
      hij loopt stationair gewoon netjes
      als ik de auto weer start nadat hij uitgevallen is start hij gewoon in 1keer

het gaat om een omega 2.0 16v ecotec automaat

alvast bedankt
      pascal

RISL
      Moderator

Ik weet niet of jouw motor een EGR-klep heeft, maar dit soort klachten horen wel bij een vervuilde EGR-klep.
        Want deze gaat volledig open als je van het gas af gaat. Als deze vervuilt of defect is, krijgt de motor niet genoeg lucht om te blijven draaien. Dus even schoonmaken.

pascalomega

moet er dan het storingslampje gaan branden en moet ie dan niet continu uitvallen?

bedankt voor je reactie i.i.g.

mvg pascal

wim-v6
          Deelnemer

Meestal niet de EGR klep..

In het vectra deel staat in het how to topic hoe het werkt om de gasklep, stationair regeling en carterventilatie weer goed werkend te krijgen.

Willem

manta xj-90-vk

dat probleem heb ik ook met mijn corsa b x14xe ecotec gehad was bij mijn een vacuumslang waar een scheurtje in zat

sander2.5v6
              Deelnemer

Zoals Wim al aangeeft, het is je gasklephuis die vervuild is en wellicht verstopte carterventilatie.
                Ik heb zelf een vectra b x20xev gehad (2.0 16v) met precies hetzelfde probleem en dit was in een uurtje opgelost door de how-2 te volgen: viewtopic.php?f=129&t=157254 van Wim uiteraard!

sander2.5v6
                Deelnemer

BTW, akelig hey als in een bocht net je stuurbekrachtiging weg valt door het uitvallen van de motor!
                  Zo heb ik wel een keer een schrik momentje meegemaakt! :shock:

RISL
                  Moderator

Ja, dat is inderdaad erg onprettig!
                    Ik had het laatst met de bus van m’n werk. Ik was de enige met E achter B op dat moment, of ik even wat frames wilde ophalen met een aanhanger. Totale combi ruim 4 ton en toen (gelukkig) met een rustig gangetje op een rotonde af, valt de motor uit, alarm erop en de stuurbekrachtiging weg. Hobbelde zo over de rotonde heen :swear :fy1

pascalomega

probleem is opgelost

zat een klein gaatje in het gasklephuis verstopt en die hebben we schoon gemaakt en sindsdien is het probleem niet meer terug gekomen.

bedankt voor de reacties

pascal

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.