Motor Update Project

Forumindex Forums Techniek Cih Motor Update Project

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    keesjanvanzanten
    Deelnemer

hallo

Ik heb de afgelopen weken mijn c kadett rally project eventjes opzij gezet om de motor van m’n ooms rally ascona te updaten.

Het gaat hier om een C24NE met webers. Deze motor is +/- 6 jaar geleden in deze auto ingebouwd.
      De motor is toen der tijd bij de firma Kronenburg gereviseerd en aangepast.
      Wat er toen percies gedaan was is ook niet bekent, dus is dit ook een goede gelegenheid om dit te onderzoeken.
      Ook word een wat aanpassingen gedaan omdat de kleppen gaan zweven bij hoge toeren.

Toen we de motor open hebben gemaakt bleek dat er een standaard nokkenas en klepveren in zaten.
      Wel ziten er Omega zuigers in, is de Krukas gebalanceerd en zijn de kanalen bewerkt.

We hebben nog een andere motor staan met een scherpere nokkenas en dubbele klepveren, dit hebben we dus overgezet.
      Ook is er een schommelschot in de caterpan gemaakt, is het nokkenastandwiel verstelbaar gemaakt, is er een blokering in de distributiekettingspanner gemaakt
      en worden de hydraulische stotorstangen vervangen door vaste.
      Omdat de carterpan eraf is hebben we gelijk de drijfstang lagers vernieuwd.

Keesjr
      Deelnemer

Mooi, een 2400 met Webers :thumb
        Dat is het spul wat in een Ascona hoort te zitten :D

keesjanvanzanten
        Deelnemer

Gisteren hebben we de motor weer gestart. Hij liep al vrij snel en zonder problemen.
          We hebben de webers nog synchroon gestelt en de onsteking nog wat vroeger gezet.
          De kleppen staan afgesteld op in 0.25 en uit 0.30
          Hij draait nu ruim 7000 toeren, zonder dat de kleppen gaan zweven.

McLambo
          Deelnemer

Even een zij-vraagje: Hoe heb je dat blok zo mooi in de keur gekregen? spuiten? of gewoon met de kwast?

keesjanvanzanten
            Deelnemer

heb ik gewoon gespoten met hittebestendige verf

McLambo
              Deelnemer

Welke is nou de standaard, en welke de versterkte veer? (Sorry, look op dit gebied)

keesjanvanzanten
                Deelnemer

De linker is de orginele

076 wokkel

Mag ik vragen hoe jij jou carter ontluchting zo netjes op je kleppendeksel hebt gekregen? :angel

Ik ben nou met een lelijke slang en een klem bezig maar dat ziet er niet uit…

keesjanvanzanten
                    Deelnemer

Ik denk dat jij de gewapende slang bedoelt met de 2 rode koppelingen.
                      Die koppelig kun je bijvoorbeeld bij biesheuvel autosport kopen.
                      Het zijn eigenlijk gewoon slangenklemmen maar dan met een mooi aluminium omhulsel er om zodat het op eenkoppeling lijkt.
                      De schroef waarmee je de klem aandraait zit aan de onderkant zodat je die niet ziet.
                      Het kost misschien wat meer maar je hebt wel een mooie afwerking en het is makelijk te monteren.

076 wokkel

Dat bedoel ik ja!
                        Wist niet dat je die er zo op kon maken, toch eens gaan shoppen dan.
                        Merci voor de info :thumb

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.