Motor Up Xtreme

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Motor Up Xtreme

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Erwin1987
    Deelnemer

ja ik ook wel even tekst en geluid los van elkaar monteren he :P

Bart Hoedemaker

Ik zal eerlijk zijn, als ik niks merk dan zeg ik het ook.

Plf

Ik ben toch stiekem ook wel erg benieuwd. Je leest zoveel tegenstrijdige reacties overal op het internet. Bij de 1 heeft het zijn motor geruineert, bij de ander merkte ie niks en bij weer een ander was zijn motor herboren. Hopelijk krijgen we wat meer duidelijkheid.

Eventueel zou je even een filmpje met geluid voor en na kunnen maken zodat eventueel verschil duidelijk wordt?

Bart Hoedemaker

Heb vandaag 300 + km gereden nadat ik het spul erin heb gegooid ( 1 bij de motorolie en 1 in de brandstoftank ) . Het geluidsniveau van de motor is opzich niet veel veranderd, wel wat stiller in de hoge toeren. Acceleratie e.d niet veranderd. Hij loopt wel mooier in het hele toerengebied.

Verbruik is wel opzienbarend veranderd!

Wat ik er zover uit kan opmaken:

– Geluidsverschil: nee ( Mischien wel als je een slechte motor hebt, mijn motor was in orde )
            – Acceleratie: nee ( verwaarloosbaar )
            – Verbruik minder: ja
            – Rustig lopende motor: ja

2e-c14nz

Nu nog wachten tot dat hij vast loopt :jerry Just kidding, wel grappig dat zo iets dan toch resultaat heeft. Zou wel willen weten hoe dit werkt op de lange termijn.

Plf

Post later nog is wat nou het verschil in gebruik is. Ik ben toch wel benieuwd, ook naar de eventuele langere termijn verschijnselen etc.

Bart Hoedemaker

Ik ga het verbruik in de gaten houden en zal het posten.
                  Edit: heb voor de rest niet echt veel gemerkt, zoals hierboven vermeld. Verbruik merkte ik wel degelijk, ga kijken wat ie op de lange termijn doet.

Bart Hoedemaker

Wat IK er zover uit kan opmaken is dat het minimaal wat doet, maar die 45 euro had ook een tank benzine kunnen zijn:

BUSTED :vertag

2e-c14nz

wow, weet je wel hoeveel dat in echt geld is? :angel

Bart Hoedemaker

Ik vind het effect verwaarloosbaar, tot ZOVER IK HET GETEST HEB.

jode

Hallo
                          Heb ook al MOTOR UP gekocht .
                          Denk wel dat het enkel nuttig is voor oudere motoren.
                          Ze draaien iets stiller en soepeler en het verbruik iets minder.
                          De vraag is of het moeite waard is voor zijn geld??
                          Heb heeeeeeeeel lang geleden marathon olie gekocht daar ze testen konten voorleggen van verschillende wagens voor en na.
                          Met veel verschil in compressie…maar blijkbaar is het spul niet meer te verkrijgen.
                          Moraal van het verhaal is dat het werkt op wagens met veel km volgens mij.

Hans
                          Deelnemer

gewoon vaker je motor olie verschonen plus filter!

16VCalibra
                            Deelnemer

En hoe staat het er nu 4 maanden later voor???

@Bart Hoedemaker wrote:

Ik ga het verbruik in de gaten houden en zal het posten.
                              Edit: heb voor de rest niet echt veel gemerkt, zoals hierboven vermeld. Verbruik merkte ik wel degelijk, ga kijken wat ie op de lange termijn doet.

Anoniem

denk niet dat Bart Hoedemaker nog wat terug gaat schrijven..

Vinci
                                Deelnemer

Oud topic, maar kan het niet laten om er toch nog even wat over te melden. Het loont om je te verdiepen in de productbladen en veiligheids documenten van deze middeltjes. Helemaal interessant is het om achter de scheikundige samenstelling te komen en daar eens wat informatie over te googelen en dan zie je dat de meeste middeltjes zijn samengesteld uit stoffen uit de oude doos.

Het laat zich meestal in een paar hoofdcatergorieën onderverdelen. Teflon, molybdeen, grafiet, chloorparaffine en zo nog een paar. API en SAE hebben de meeste van deze stoffen al uitvoerig getest, en dan niet op zo’n Timken apparaat, maar gewoon in motoren, zoals het hoort, gewoon praktijk en duurtesten en dan de boel uit elkaar halen en onderzoeken. En uiteraard doen ze nog veel meer eenzijdige tests om achter de werkingen te komen en mengbaarheid met andere dopes op lange termijn.

Simpel gezegd geldt voor alles wat laagjes in je motor of bak achter laat iets om vanaf te blijven!! Het doet niet wat het belooft en demonstraties zijn erg misleidend omdat ze heel eenzijdig een voordeel van een stofje laten zien, maar vooral de nadelen te verzwijgen!

Van teflon weet men inmiddels dat het alleen maar je oliefilter doet vollopen en met hydrostoters de grootste ellende veroorzaakt, inmiddels zijn er al wat fabrikanten door claims over de kop in amerika. Tja, heel leuk om het aan een raceteam te verkopen voor in je folder, maar als het daar aantoonbaar mis gaat dan hang je!

Dan de ongelooflijk drukbestendige chloorparaffineverbinding die onder andere wordt verkocht als TSL. Al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw toegepast. Hoewel dit een heel overtuigende demo oplevert op een Timken machine heeft het heeeeel grote nadelen op het gebied van corrosie en giftige eigenschappen. Ook een afrader!!

Heb de demo van TSL recent bijgewoond en heb daar Kroon Emperol 5W40 op de Timken machine getest en dat leverde een resultaat op dat royaal genoeg is om je motor goed te smeren en bleef qua temperatuur zeer goed beheerst! Beter dan de Shell olie die de man van de demo zelf bij zich had. Tja en in die 5 minuten op die machine ga je de nadelen er van niet ontdekken, want de etsende werking van de zuren die uit TSL ontstaan kost tijd. Bovendien wordt er een alkalische verbinding aan toegevoegd om het zuur nog enige tijd te neutraliseren. Bij SAE en API zijn de tests zeer negatief uitgevallen omdat er enorme corrosie werd geconstateerd aan bepaalde metalen!

Dus, gewoon goede olie er in en je nergens meer zorgen om maken!

Oh en TSL is nog steeds te koop als snij olie en kost je dan ongeveer 2 euro voor een halve liter…. :hmmz

http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/Aftermarket-oil-additives.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                  http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=936466″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                  http://www.kia-forums.com/2g-2006-2010-rio-rio5/54712-tri-star-lube-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

15 berichten aan het bekijken - 51 tot 65 (van in totaal 65)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.