Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motor uitbouwen en andere inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 augustus 2014 om 19:15 #17267532
Hallo
Ik heb het volgende meegemaakt:
Tijdens het rijden begon de auto te schokken eerst zachtjes en geleidelijk aan harder vooral bij gas geven.
na een paar km ben ik bij de garage gestopt hier zeiden ze me dat ik waarschijnlijk een kapotte injector had en dat ik deze maar eens moest laten testen ze hadden zo direkt geen tijd.
Onderweg naar huis een 5km bleef de auto schokken tot hij plots uit zich zelf vol gas ging ik liet het gaspedaal los en hij bleef gaan enorm hard, harder dan normaal bij volgas optrekken.
ik heb me nog net veilig aan de kant kunnen zetten, contact afgezet maar de motor bleef doorrazen, motor volledig op hol geslagen omdat er veel diesel via kapotte injector bij de olie gelopen is.
Resultaat motorblok om zeep gaten in cilinders kleppen krom enz…..
Omdat de kas en de ophanging nog goed zijn wil ik de astra niet opgeven, ik heb al enkele motorblokken gevonden varieerend van 500tot1850€ inclusief met turbo injectie systeem, injectors distributieriem ext…..
Ik ben reeds begonnen met uitbouwen= kabelboom labelen aircopomp los gezet en aan de kant vast gehangen zodat de freon er nog kan opblijven alternator verweiderd luchtfilterdoos batterij radiatorslangen enz
Op het net vind ik nergens duidelijke info of schema hoe motor uitbouwen en hoe terug inbouwen…. als ik google op vraagbaak of wph (werkplaats handboek dan kom ik steeds uit op astra g met dti motor en niet dti motorcode z17dtl of astra H met een z1dtl motor
Heeft iemand hier reeds ervaring mee of een schema zodat ik een beetje weet in welke volgorde wat te doen en wat met de elektronica gaat die zomaar werken met andere motor erin ext……
Ik weet dit is allemaal nogal veel en niet al te simpel maar voor mij zit er niets anders op dan het zelf te doen of het is ff einde auto rijden daar er momenteel geen financien zijn voor aankoop andere auto nu zou ik met een 1000 a 1300 gesteld zijn.
Alvast bedankt!!!14 augustus 2014 om 19:28 #18248288AnoniemLid sinds:
1 January 1970op zich is het redelijk simpel recht toe recht aan sleutel werk
als je er zo,n zelfde motor in hangt die er nu inligt
kun je de stekkers gewoon loshalen (eventueel labelen)en dan op de zelfde plek weer terug steken
veel digitale foto,s maken van hoe het zit voor je het loshaald
kan ook een goed geheugen steun zijn ;)er zijn meerdere optie,s
je kan de bak in de auto laten hangen
en enkel de motor er uithalen (naar boven)wat ik bij een astra f handiger vond was gewoon het hele subfram er onderuithalen en dan de motor incl bak uit de auto halen
van onderen dan kun je de bak wisselen naast de auto en het hele zaakje weer van onderaf inbouwenoptie 2 is meer loshalen maar je kan overal wel beter bij
succes :thumb
14 augustus 2014 om 19:39 #18248289Er komt terug een zelfde motorblok in een z17dtl dus
ik heb niet de mogelijkheid om de motor en bak er langs onder laten uitzakken. ik moet de motor met de giraffe eruit heffen omhoog dus.
Moeten de steekassen ook eruit als je de bak laat zitten?
En idd heb al redelijk wat fotokes genomen :thumb
Aja alles is ook door en door gesmeerd momenteel want de onverbrande olie is langs de uitlaat er gewoon uitgevlogen :wtf :shock: ook de olie vuldop was door de druk eraf gevlogen en heeft er dus voor gezorgd dat heel het motor compartiment gesmeerd is :swear . Voordeel is wel alles komt vlot los geen enkel boutje hapert :D :agent14 augustus 2014 om 19:44 #18248290AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je de bak in de auto laat hangen
zouden de steekassen waarschijnlijk in de bak kunnen blijven zittenheb ik de laatste keer bij een vectra b ook gedaan
maar is wel lastig om overal bij te komen
en om de motor weer fatsoenlijk aan de bak te krijgen
de price as weer in de koppelingsplaat friemelen
is ff n geduld klusje ;)ik zou beginnen met de motorkap eraf halen scheelt veel ruimte
en minder kan op beschadigen ;)14 augustus 2014 om 19:49 #18248291@louwe 16 klepper wrote:
als je de bak in de auto laat hangen
zouden de steekassen waarschijnlijk in de bak kunnen blijven zittenheb ik de laatste keer bij een vectra b ook gedaan
maar is wel lastig om overal bij te komen
en om de motor weer fatsoenlijk aan de bak te krijgen
de price as weer in de koppelingsplaat friemelen
is ff n geduld klusje ;)ik zou beginnen met de motorkap eraf halen scheelt veel ruimte
en minder kan op beschadigen ;)motorkap gaat er zondag namiddag af aangezien ik dat niet alleen kan en er momenteel alleen aan bezig ben.
De grootste :puke is momenteel de olie die echt overal uit komt, heb hem wel eerst volledig met hogedrukspuit en ontvetter wat gecleand anders was het niet te doen.
Alvast bedankt voor de info15 augustus 2014 om 07:37 #18248292Nog een vraagje, als je de versnellingsbak laat zitten moet je hier de olie van aflaten of kan de bakolie er niet uit lopen bij het verwijderen van de motor?
15 augustus 2014 om 07:46 #18248293Bakolie blijft gewoon zitten zolang je de bak op zijn plek houdt en de steekassen laat zitten.
Wat louwe al zegt je grootste uitdaging wordt de ‘nieuwe’ motor weer goed aan de bak koppelen. Rest zal aardig meevallen. Is niet zo heel spannend.
15 augustus 2014 om 07:55 #18248294Ik ga het deze namiddag eens bekijken of het zou gaan om de bak en motor in zijn geheel er langs boven uit te takelen
Ik zet liever wat steekassen los en wat meer sleutelen om er dan gemakkelijker kunnen aan te werken, als je de bak aan de motor laat zitten kan je er volgens mij al heel wat op overmonteren terwijl het boeltje uit de auto is
Straks een goed bekijken (auto staat een 10km van bij mij thuis want ik heb geen smeerput en werkruimte)Alvast bedankt
15 augustus 2014 om 15:56 #18248295AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je de steekassen uit de bak haalt
gaat de bak wel olie lekken ;)15 augustus 2014 om 18:40 #18248296ik heb ondertussen al redelijk wat van het blok gehaald en heb gezien dat alle bouten waar de bak mee aan het blok hangt vrij zijn dus ik ga de bak laten zitten en als het blok eruit is dan check ik de bak eens ik kan er dan toch goed bij. Aangezien ik morgen pas de giraffe heb en zondag namiddag het blok eruit kan halen heb ik zo al redelijk veel gedemonteerd om makkelijk te kunnen werken buiten de EGR want die zit in de weg voor de bakbouten kan ik alles op het blok zetten voor ik het erin laat gaan voorbumper radiator en voorfront ook maar gedemonteerd is wel wat extra werk maar geen geklooi om achteraf overal nog aan te kunnen.
Eigenlijk is het blok klaar om eruit getakeld te worden maar er zijn nog 2 darmpjes die ik niet los krijg namelijk die van de verwarming :hmmz …..
Onder het diesel filter gaan die naar binnen in de aute er blijkt een soort van plastick koppeling ofzo op te zitten hoe kan ik die los krijgen durf er niet te veel kracht opzetten omdat ze van plastick zijn
Alvast bedankt15 augustus 2014 om 18:48 #18248297zo staat hij er nu ongeveer bij: http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo=adkBqYNLltvsRW2oYyDIaIh4l5k2TGxc#.U-5Vtvl_swA” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 augustus 2014 om 11:28 #18248298blok is eruit.
Ik ga de bak er ook uithalen want wordt anders idd een geklooi en gevriemel om de blok terug op de bak te krijgen, bak lekt ook lichtjes aan de koppelingspomp heb ik gezien dus maar gelijk mee vervangen
2 waterdarm aansluitingen heb ik stuk gemaakt kreeg ze niet los nl: de 2 darmen die naar de kachelradiator gaan die plastic aansluitingen zijn gescheurd ext….
Zal straks proberen pics te plaatsen -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.