motor tikt hard en houd in onder de 2500 toeren:S

Forumindex Forums Modellen Tigra motor tikt hard en houd in onder de 2500 toeren:S

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239792
    sebasjuhtigra
      Lid sinds:
      8 August 2011

      hallo,

      ik heb al gezocht hier op het forum maar kwam er niet uit.

      ik heb het sinds vandaag pas
      mijn 1ste probleem is dat de motor een hard tikkend geluid maakt en het geluid gaat sneller bij meer toeren.
      het geluid is goed te horen als de motorkap open is, het lijkt als of het van de kleppen komt of zo

      mijn 2de probleem is dat de motor erg in houd onder de 2500 toeren:S

      wie kan me helpen?

      #17901997
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        distributie niet meer op tijd. kans dat je spanrol of meeloop rol ermee gekapt is.
        of waterpomp maar dan zou je koelvloeistof verliezen

        kijk ook eens of er genoeg olie in zit

        #17901998
        KiLLaHeRTz
          Lid sinds:
          30 August 2010

          had ik gehad toen er bijna geen olie meer in zat, die eerst dus checken!!

          #17901999
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Welke motor?

            Even algemeen:
            Wanneer het tikken sneller gaat naarmate je blok meer toeren maakt, dan zijn het inderdaad je kleppen. Inderdaad grote kans dat het oliepeil te laag staat, waardoor je hydrostoters niet genoeg oliedruk hebben om juist te functioneren. Daardoor hoor je je kleppen tikken.

            #17902000
            sebasjuhtigra
              Lid sinds:
              8 August 2011

              het is verholpe er zat haast geen olie meer in… :wtf

              ik heb de auto net 1 week en volgens de garage waar ik hem vandaan had hadde ze alles gecontroleerd en gekeurd :wtf

              #17902001
              Yannick20
                Lid sinds:
                26 May 2010

                Hey sebasjuhtigra,

                Ik zie dat je uit maastricht komt, me2!
                Zullen we eens un keer meete? kan ik je tigra eens zien en jij de mijne en dan kijk ik hem eens un beetje na voor je.
                Ik hoor het wel.

                Gr Yannick

                #17902002
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  Ja, dat zeiden ze bij mij ook. Maar toen ik ‘m een paar uur na de aankoop toch maar eens zelf ging peilen, stond er stof op de peilstok….

                  #17902003
                  Djxceed
                    Lid sinds:
                    3 February 2011

                    @Yannick20 wrote:

                    Hey sebasjuhtigra,

                    Ik zie dat je uit maastricht komt, me2!
                    Zullen we eens un keer meete? kan ik je tigra eens zien en jij de mijne en dan kijk ik hem eens un beetje na voor je.
                    Ik hoor het wel.

                    Gr Yannick

                    Laat me anders ook iets weten dan kom ik misschien ook eens kijken.

                    #17902004
                    blackcorsa26
                      Lid sinds:
                      6 August 2011

                      Hey Djxceed en Sebasjuhtigra,

                      Yannick en ik hebben een eigen autoclub genaamd Revolution On Wheels,
                      Wij staan iedere woensdag avond vanaf 19.30 bij de leenbakker gelegen aan de Fort willemweg

                      Bij onze club zijn alle auto merken welkom.
                      Het gaat zich puur om de gezelligheid en om een leuke vriendengroep te krijgen.

                      Mvg Kenny

                      #17902005
                      CorsaGSI.deb
                        Lid sinds:
                        17 November 2010

                        @blackcorsa26 wrote:

                        Hey Djxceed en Sebasjuhtigra,

                        Yannick en ik hebben een eigen autoclub genaamd Revolution On Wheels,
                        Wij staan iedere woensdag avond vanaf 19.30 bij de leenbakker gelegen aan de Fort willemweg

                        Bij onze club zijn alle auto merken welkom.
                        Het gaat zich puur om de gezelligheid en om een leuke vriendengroep te krijgen.

                        Mvg Kenny

                        jammer ik te ver weg woon anders was ik zeker x komen kijken daarzo

                        #17902006
                        kaneelschep
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 November 2004

                          volgens de garage waar ik hem vandaan had hadde ze alles gecontroleerd en gekeurd

                          Geloof nooit zomaar een garage ;)

                          #17901996
                          Andreas.Berger
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Dat is het eerste wat ik doe , als ik een auto koop, olie nakijken en koelvloeistof, soms kom je rare dingen tegen, wij waren eens bij een tigra wezen kijken in brunssum, daar zat nog geen 1 druppel koelvloeistof in het vaatje, ik vroeg die jonge gast, hoelang hij nog denkt te rijden met die auto, kijk die mij raar aan, vraagd hoezo ????? omdat er geen koelvloeistof inzit, hij vond het schijnbaar niet nodig om af en toe alles te controleren, ik heb de auto maar laten staan, daarna hebben we in maastricht een rio verde opgehaald wat wel goed was ;)

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.