Forumindex › Forums › Modellen › Astra › motor temp meter doet raar.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2011 om 09:09 #17242780
Ik heb een astra 1.6i een 8 klepper uit 2001.
Mijn probleem is dat als het wat kouder word dat het heel lang duurt dat mijn meter naar de 80 graden gaat.
Als ik op de snel weg rijd zakt deze weer in temparateur tot begin stand.
Ik heb nog niet gevoeld of mijn slangen voor en na de thermostaat warm zijn.Een collega van mij heeft het zelfde probleem met de zelfde motor.Kachel werkt wel gewoon goed dus je zou zeggen dat de thermostaat wel open gaat.Dus je zou zeggen dat dit toch een redelijk voorkomend probleem moet zijn.
Is dit een termostaat probleem of zou er iets met een sensor/opnemer zijn ik wil graag van dit probleem af want ik vind het nogal storend en ben bang dat mijn motor niet goed op temparateur komt.Mvg Marcel.
30 oktober 2011 om 09:19 #17934195Kachel heeft niks met de thermosstaat te maken, kachel stroomt altijd door ook als de thermosstaat dicht staat, net als bij elke andere auto van welk merk dan ook..
Thermosstaat is puur om de koelradiateur af te sluiten van het koelsysteem om de bedrijfstemperatuur van de motor te behalen..
vervolgens opent de thermosstaat (normaal rond de 90graden) om de motor te koelen via de koelradiateur.
Wat in het geval van jullie het probleem is is inderdaad de thermosstaat, dit is ook een veel voorkomend probleem bij de smallbock 8kleppers.
thermosstaat zit alleen wel achter de distributiekap, en deze moet los om de thermosstaat te kunnen vervangen.
Let op, je kan zo door rijden, dit resulteerd in een hoger verbruik, en het niet warm krijgen van het interieur als het echt koud word.
Willem
30 oktober 2011 om 15:56 #17934196Ik hoop niet dat de distibutie hier voor los moet maar alleen de kap want dan kan ik zelf doen.Normaal doe ik alles zelf aan mijn auto’s alleen distributie heb ik geen kaas van gegeten.
In ieder geval bedankt voor het meedenken. :thumb30 oktober 2011 om 17:50 #17934197Distri moet los..
Willem
30 oktober 2011 om 18:45 #17934198mag ik even inhaken.
heb het zelfde probleem. maar wanneer ik op de snelweg rijd, 120. laat ik hem afzakken tot 90, zet ik hem in zn 4 volgas, dan gaat hij wel weer naar die 85 graden. is mijne dan ook stuk? en MOET deze vervangen worden?
mijn db riem moet over 10.000km gedaan worden. (voor de zomer wissel heb ik dat wel gereden)
gaan die dingen snel stuk?
en is het duur om het te laten vervangen?robert
30 oktober 2011 om 18:49 #17934199jupzz is kapot, als de motor moet werken is het logisch dat de temperatuur stijgt, jij begint ook te zweten bij volle inspanning…
en MOET ie vervangen worden???
dat is aan jezelf, je motor knapt er niet van op, en als ie goed gaar is jijzelf ook niet, dan zit je van de winter in de kou namelijk…
Willem
30 oktober 2011 om 19:07 #17934200oke, ga ik een afspraak maken voor vervangen van…
bedankt. verdorrie, eerste echte serieuse omkosten aan mijn trouwe niet olie verbruikende z16se :swear31 oktober 2011 om 10:10 #17934201ik had pas hetzelfde probleem
Zoals willem al zei, distri moet los anders kunnen ze er niet bij.
Als je de distri riem laat vervangen, laat dan ook gelijk de waterpomp vervangen, grote kans dat die anders gaat lekken.31 oktober 2011 om 17:09 #17934202Bedankt voor het meedenken van de week even een afspraak maken. :thumb
31 oktober 2011 om 22:07 #17934203Mocht je de volgende keer aan een distri vervanging toe zijn, laat voor die paar 10tjes extra altijd de thermosstaat mee nemen..
Willem
1 november 2011 om 17:52 #17934193Dit probleem heb ik momenteel ook met zelfde 1.6
5 november 2011 om 00:53 #17934204Volgende week gaat er een nieuwe thermostaat in. Distibutie is pas vervangen en hier zijn ze gewoon de thermostaat vergeten en dit wasbij een dealer :wtf .Dit kreeg ik te horen hier bij een universeel garage die opel gespecialiseert is.
Dus daar gaat het ook gebeuren.15 december 2011 om 19:25 #17934205Lang niet meer op het forum geweest, maar na vorige week een auto erbij naast de ’00 ibiza en dat is weer een opel (voor de vrouw):D
Motorcode van onze ’02 astra is ook z16se, alleen komt de temperatuurmeter niet boven de 80 graden bij verschillende ritten (snelweg, tussenwegen en stadsverkeer), uitsluitend wanneer je even staat te wachten voor een verkeerslicht/kruizing.
Zoekfunctie doet wonderen hier :D
Aankomende week even terug naar de garage, probleem direct voorgelegd afgelopen maandag en de garage deed absoluut niet moeilijk.
Ben iig weer wat informatie rijker, als dit kleine probleempje verholpen is dan kunnen we weer genieten van de auto :D15 december 2011 om 20:15 #17934206iemand een idee op hoeveel deze herstelling zo komt? zit ook met hetzelfde probleem… (z18xe)
16 december 2011 om 08:41 #17934207Bij mij koste het 118 euro inclusief thermostaat dit was uiteraard niet bij de dealer maar bij de universeel.
mvg Marcel
21 december 2011 om 14:12 #17934194Ik ben nu van het probleem af :D Thermostaat is vervangen en temperatuur blijft netjes tussen de 85 en 90 graden :D
Ben zeer netjes behandeld door de verkoper wat dat betreft, auto was zonder garantie gekocht maar zou wel helemaal worden nagekeken bij aflevering. Het ‘geluk’ is nu wel dat we direct dit probleem hadden gemeld toen we erachter kwamen (zaterdag opgehaald en maandag de melding gedaan).
Alle lof voor Bleeker & De Jong uit Hardenberg voor de kostenloze reparatie (uitgevoerd door Hofsink & Nijland :D).
26 december 2011 om 16:53 #17934208ben vandaag eens gaan kijken achter een thermostaat voor m’n Z18XE, maar nu blijkt dat dit een speciaal model is, met een behuizing rond.
Ook moet bij de Z18XE de distributiekap er niet af, dus wel een voordeel.
Deze hadden ze niet onmiddelijk in stock, dus even bij m’n dealer geweest en die zei dat het gewoon onder garantie valt :wors
Dus morgen even binnensteken :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.