Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2013 om 17:12 #18177591
Ziet er sjiek uit :thumb
17 december 2013 om 11:54 #18177592@Corsa_B_66 wrote:
Zoals beloofd heren, ff 2 snelle pics genomen op de parkeerplek voor het werk :jerry
Mooie wagen zeg!! brute Vectra met een brute V6!
17 december 2013 om 13:48 #18177593Dankjewel mannen!!! :thumb :thumb
17 december 2013 om 14:05 #18177594cool project man!
er is dus nog hoop voor mn saffie -b… :hmmzhahaha!
17 december 2013 om 15:14 #18177595Ziet er goed uit.
Zie je regelmatig rijden. Ik werk ook op de wiekslag. Mooie wagen17 december 2013 om 15:29 #18177596@ Jurgen boes, er is altijd hoop haha :) tis maar net wat je wilt :P
@ Wingersv, oke leuk, wat voor werk doe je dan? En in wat voor auto rij jij? Kan ik er ook naar uit kijken :D
17 december 2013 om 15:57 #18177597Ik rij voor postnl in zo’n oranje busje. En mijn daily is nu voor nood even een groene oude twingo met te brede bandjes.
In januari komt er een vec b station, dat word makkelijker herkennen.17 december 2013 om 16:04 #18177598Oww oke, ja ik werk daar zo bij Smink, ene laatste gebouw aan de rechterkant… Daar ergens zie ik ook altijd postNL busjes rijden, die daar pakketjes komen halen :) Meestal rond uurtje of 9 zie je ze wel crossen :P Vec station is idd beter te herkennen en een goede keuze :thumb als je me dan ziet ff seinen :thumbup
17 december 2013 om 18:03 #18177599Tja wat iedereen wil, meer vermogen!!
iki zit alleen vast aan een automatebak helaas..
maar goed, das voor de toekomst :thumb17 december 2013 om 19:43 #18177600laat je hem chippen.
als je hem bij vtune laat chippen is dat zonder rollerbank, wat voor motor heb jij mijn vectra 1.6 plus 10 pk en 23 nm meer koppel. Omega plus 18 pk en 48 nm koppel is een 2.6
17 december 2013 om 21:37 #18177601Ik zelf ga hem ook laten chippen denk ik via Miruni.. Niet echt om de pktjes maar meer om te optimaliseren. Maar eerst andere zaken regelen, rest komt wel :)
18 december 2013 om 08:29 #18177602Miruni zet hem ook op de rollenbank zeker? Zag een foto in het OOP forum wat er gebeurd als het mis gaat, een overleden v6 blok. Bij jouw opnieuw opgebouwde motor zou zoiets niet gebeuren maar ik heb een 1.6 met 170.00 km op de teller en pa een Omega met 210.000 km op de teller en die zijn toch wat risicovoller.
18 december 2013 om 08:36 #18177603Yups, gaat op de rollerbank… Hebbie linkje van de foto/filmpje ben wel nieuwschierig namelijk…. Alles kan gebeuren, ook bij een nieuwe opgebouwde blok, is nooit 100% waterdicht :) maar als je weet waar je mee bezig bent, dan scheelt dat al :jerry
Weet niet of de 1.6 en de Ommie risico voller is, ligt aan de staat van de auto, als dat gewoon goed is wat ik ook verwacht kan er in principe denk ik weinig fout gaan…Als je weet wat je aan het chippen bent :)
18 december 2013 om 15:11 #18177604Dat is waar, maar ik heb het toch maar zonder rollenbank gedaan. Het sneller reageren op het gaspedaal en het hogere koppel merk ik nu ook al.
In een stoplicht sprintje met de Ommie 2.6 v6 beide afspreken bij 2000 toeren inschakelen en beide bij 4500 doorschakelen kwam ik zonder chip tekort.
Zelfde met chip gedaan en ik kan naast de Ommie blijven rijden. Ook v.a 40 km naar 80 km in zijn 2 kan hij bij de Ommie blijven. In zijn 3 wint de Ommie altijd.
Nu is de Ommie gechipt en zijn de verhoudingen weer zoals het was voordat ze beide gechipt waren.
Maar carlo en willem hebben veel ervaring met miruni dat moet bij jouw wel goed komen, ben wel benieuwd hoeveel pk en koppel jij krijgt als hij gechipt is.
18 december 2013 om 19:15 #18177605Het maakt niet uit hoe oud een motor is, zolang hij maar goed onderhouden is.
Dan overleeft hij met 75% zekerheid een vermogensrun / afstellen op de rollenbank.En wat heb je aan een chip die generiek is, je krijgt dan iets wat voor jouw motor net fout kan gaan.
18 december 2013 om 22:55 #18177606@remutr wrote:
Dat is waar, maar ik heb het toch maar zonder rollenbank gedaan. Het sneller reageren op het gaspedaal en het hogere koppel merk ik nu ook al.
In een stoplicht sprintje met de Ommie 2.6 v6 beide afspreken bij 2000 toeren inschakelen en beide bij 4500 doorschakelen kwam ik zonder chip tekort.
Zelfde met chip gedaan en ik kan naast de Ommie blijven rijden. Ook v.a 40 km naar 80 km in zijn 2 kan hij bij de Ommie blijven. In zijn 3 wint de Ommie altijd.
Nu is de Ommie gechipt en zijn de verhoudingen weer zoals het was voordat ze beide gechipt waren.
Maar carlo en willem hebben veel ervaring met miruni dat moet bij jouw wel goed komen, ben wel benieuwd hoeveel pk en koppel jij krijgt als hij gechipt is.
Ervaring Miruni:
Dat zijn Ron, Glen, Arjan en ik geweest.
Ook Servaas (Corsa_GSI) heeft goede ervaringen met Miruni, betreffende zijn 3.0 v6 Vectra-b.De Vectra hoort bij een Goede sprint ten aller tijden de Omega voor te blijven, ja ook de 3.0 v6 handbak.
De test die je uutvoord strookt niet helemaal met de prestatieband verschillen tussen de omega en Vectra.
De Vectra moet ivm zijn inlaattraject, en uitlaat systeem meer toeren maken om volte trekken.
De vectra-b leeft tussen de 4500 en 6700 toeren op zijn best, terwijl de Omega meer doet in middentoeren gebied.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
21 december 2013 om 18:50 #18177607misschien heb ik er over heel gelezen, maar wat doe je met je remmen?
of gok je het gewoon met je standaard 1.8 remmen?21 december 2013 om 19:44 #18177608remmen 1.8 16v en 2.5 v6 zijn gelijk!!!
21 december 2013 om 19:45 #18177609@jurgen boes wrote:
misschien heb ik er over heel gelezen, maar wat doe je met je remmen?
of gok je het gewoon met je standaard 1.8 remmen?de standaard 5-gaats naven en bijbehorende remmen van een B2 1.8 zijn exact hetzelfde als van de V6
dus in principe zit je veilig daarmee.
upgraden naar 308mm gsi/i500 remmen kan natuurlijk altijd22 december 2013 om 00:06 #18177610Enig verschil is de enkele rembekrachtiger van de 1.8 tov de dubbele van de v6
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
22 december 2013 om 09:54 #18177611oke?! :shock:
das wel bijzonder eigenlijk, als ik de remmen van mn zafira neem en die van de 1800 zit er er toch een aardig verschil in.
:hmmzwel makkelijk trouwens :thumb
22 december 2013 om 12:22 #18177612@wim-v6 wrote:
Enig verschil is de enkele rembekrachtiger van de 1.8 tov de dubbele van de v6
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Is het ook nodig om die om te bouwen?
22 december 2013 om 12:24 #18177613@jurgen boes wrote:
als ik de remmen van mn zafira neem en die van de 1800 zit er er toch een aardig verschil in.
Een Zafira B is een auto uit een ander (later) en moderner ontwerp tijdperk.
V.w.b. ontwerp periode zit hier zo’n anderhalf decennium tussen deze twee auto’s22 december 2013 om 15:10 #18177614Zoals de heren al hebben aangegeven rijd ik idd met de standaard remmerij aangezien deze gelijk is aan de v6 remmerij. Alleen de rembekrachtiger zoals Wim al heeft aangegeven is enkel. Je merkt uiteraard dat er een zwaardere blok in hangt, en dat de voorkant geheel zwaarder is. Dus je remweg is wel ietsje langer naar mijn idee, dus wel ff in het begin rekening houden, voor de rest remt het even goed. Upgrade naar grote schijven/klauwen kan nog altijd.. :D
22 december 2013 om 19:29 #18177615Was het geen optie om de bekrachtiger over te zetten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.