Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 november 2013 om 22:38 #18177516
@wim-v6 wrote:
@ Omkeuren:
Ik heb zowiezo Gister met Arjan lekker aan het Schrobben en Borstelen geweest, en ben een van de belangrijkste delen niet vergeten,
heb gister het motornummer weer goed leesbaar gemaakt, dat moet ook voor de RDW.Tip: Deze motor is ook in het Type auto van Corsa_B_66 geleverd, deze kan omgekeurd worden middels een CVO, dan hoeft de auto niet gewogen te worden, en is een Rijproef niet nodig.
CVO kan je bij de Opel verkrijgen voor zover bekend.
Willem
Ik heb in mijn astra G een xer gehad, had typegoedkeuringspapieren, kenteken enzn van de opc. En kon alsnog algehele keuring doen. Dus het is nog geen vrijbrief.
26 november 2013 om 22:59 #18177517Als jouw Astra nieuwer als 2001 is/was, is deze motor niet meer in overeenstemming met de Auto, de XER is tot 2000 geleverd.
De 2.5 V6 (X25XE) is in de Vectra-B tot 2001 geleverd, dat zou dus goed moeten zitten.
We gaan het meemakenWillem
27 november 2013 om 07:34 #18177518100% zeker dat het geen probleem geeft.
Je hoeft ook niks te halen bij de dealer
Kunt gewoon zo naar de rdw, daar hebben ze hun eigen database.
27 november 2013 om 08:37 #18177519Hmm, het wordt makkelijker dan ik had verwacht. Ik dacht dat ik dus wel die hele Europese keuring moest onder gaan, met remmen,geluidstest etc etc….
27 november 2013 om 17:58 #18177520respect hoor, mooi project!
27 november 2013 om 18:57 #18177521word een mooi blok voor in de Vectra
28 november 2013 om 01:01 #18177522Prachtig verhaal zo’n ombouw…wou dat ik er genoeg verstand van had, om zoiets te proberen.
Wat kost dat nou zo’n hele ombouw, is het niet veel goedkoper een hele Vectra B 2.5_V6 te kopen ?Stefan
28 november 2013 om 08:33 #18177523@ Stefan662, het is idd prachtig om te zien hoe dit allemaal gebeurd… Zelf doe ik dit helaas niet, aangezien ik de middelen er niet voor heb.. Ik laat dit uitvoeren door de mannen die er veel verstand van hebben, namelijk CarloAstra, en WimV6, er zullen nog wellicht mede forummers zijn die af en toe mee helpen :)
Kosten, tjah het kost wel wat uiteraard, omdat er altijd zaken bij zijn waar je niet op had gerekend… En als je toch bezig bent, denk je, pak het wel direct goed aan.(nu het blok bloot ligt) Vandaar dat eea vervangen wordt. Er gaan uiteraard wel wat uurtjes zitten om het blok uitelkaar te halen, en weer op te bouwen, daar zit het meeste werk in. Maar goed, uiteindelijk heb ik wel een lekker fris blokje, en weetje dat de nodige onderhoud aan is gedaan, en de belangerijke zaken zijn vervangen.
Wat betreft de vraag of het niet goedkoper was geweest om een andere Vectra te kopen, had gekund, alleen weet je dan niet wat je koopt, en in wat voor staat. Nu ben ik zeer tevreden met mijn eigen vectra, qua kleur etc en uitbouw..En deze is gewoon goed.
Dan zou ik de andere vectra ook weer moeten uitbouwen naar smaak etc… Dus al met al kan dat ook weer oplopen qua kosten. Nu weet ik 1 dat mijn vectra goed is, en 2 straks ook een goede frisse blok er terug in komt. :)Maar als je de prijzen ongeveer exact wilt weten, moet je maar ff een PM sturen…
29 november 2013 om 17:01 #18177524@Corsa_B_66 wrote:
Yups de mannen zijn goed bezig :D
Volgende onderdelen worden vervangen:
Nieuwe koppeling + druklager
Koppakking set, incl kleprubbers worden vervangen
Kleppendeksel pakkingen
Krukas keering, zowel distri zijde, als koppeling zijde.
Nieuwe thermostaat, deze was nog origineel.
Bougie kabels, en de bougies uiteraard.
Nieuwe radiateur.Zozo, hele waslijst nog ! volgens mij de helft ervan had je niet voorzien denk.
Ik zei je nog, is leuk voor een ‘paar knaken’ een Vectra V6 kopen voor de motor, maar pas op vaak zal hij niet voor niets een laag bedrag hebben.Je pakt ‘t in ieder geval wel goed aan. Toch had ik er minimaal gelijk een 3.0 ingehangen ;)
29 november 2013 om 17:02 #18177525@wim-v6 wrote:
@ Omkeuren:
Ik heb zowiezo Gister met Arjan lekker aan het Schrobben en Borstelen geweest, en ben een van de belangrijkste delen niet vergeten,
heb gister het motornummer weer goed leesbaar gemaakt, dat moet ook voor de RDW.Tip: Deze motor is ook in het Type auto van Corsa_B_66 geleverd, deze kan omgekeurd worden middels een CVO, dan hoeft de auto niet gewogen te worden, en is een Rijproef niet nodig.
CVO kan je bij de Opel verkrijgen voor zover bekend.
Willem
Wegen denk wel hoor. Die van Ron toch ook ?
CVO van de motor staat geen gewicht op van het blok.
Hij heeft toch kenteken en/of chassis# van de vectra waar die uitkomt ? Is een hele CVO niet eens nodig.Jij hebt wel een CVO nodig (evenals dat ik die had) immers nooit in een voertuig gezeten.
of een aankoop bon waaruit blijkt dat e.e.a niet van diefsal of heling afkomstig is.
Los van dit alles is mijn ervaring uit verschillende verhalen die over de div. fora rondgaan dat enige consistentie de RDW vreemd is hierin.. :-?29 november 2013 om 17:08 #18177526:kewlpics goed bezig :wub
29 november 2013 om 17:31 #18177527@ Jerremy, in sommige dingen kan me in vinden en heb je gelijk.. waarom ik een hele auto gekocht heb, is niet alleen voor het blok, maar ook voor alle aanbouwdelen. Had namelijk geen zin om nog eens allemaal aanbouw delen die eventueel nodig zijn bij te zoeken. Nu heb je iig alles wat je nodig hebt. Het klopt dat ik op bepaalde zaken vooraf niet heb gerekend, dus hebben we het maar gelijk goed aangepakt als we toch bezig zijn. Voordeel is wel dat ik straks weet dat alles goed is en vervangen is dus fris blokje :)
Een 3.0 blokje is uiteraard altijd leuker, alleen k zat er tegen op dat k nog wat aanbouwdelen moest bij sprokkelen, dus met alleen het blok was ik niet klaar. Zelf had ik al een v6je niet in me kop, dus deze stap vind ik al wat van me zelf :jerry
Wat betreft omkeuren, ik heb uiteraard het aankoopsbewijs, en kopie van de kentekenbewijs, aangezien ik een vrijwaring ivm sloop bij het rdw had aangevraagd. Dus ben benieuwd hoe het uit eindelijk zal lopen qua omkeuring, en of een cvo alsnog nodig is.
30 november 2013 om 13:14 #18177528je maakt je echt veel druk om het omkeuren.
geef het kenteken van de auto waar het blok uitkomt, papieren zijn nieteens nodig.
ze kijken em na op de put, motorsteunen enz.
ze rijden er mee op en af de straat, even wegen, en klaar is kees.
30 november 2013 om 15:11 #18177529Ik maak me helemaal nie druk :D
Links om rechts om moet het toch gebeuren, maar als het zo makkelijk gaat zoals je aangeeft is het alleen maar beter king:30 november 2013 om 16:58 #18177530Lekker hoor een V6 in een Vectra B :wors
1 december 2013 om 21:37 #18177531Enige blok wat erin thuishoort..een lekkere 6 cylinder.
3 december 2013 om 09:43 #18177532Dat lekkere moet ik nog ff ervaren haha… Donderdag gaat de auto richting Carlo en Wim, en hopen dat ik einde weekend de auto weer kan ophalen… Dus nog ff in spanning afwachten :D
3 december 2013 om 13:46 #18177533Okeej.. whatsgebeurt ? doet ie ‘t niet goed ?
@sjoerdie wrote:
Enige blok wat erin thuishoort..een lekkere 6 cylinder.
Zo is dat, met handbak ook. dan zijn het fijne bakkies anders vind ik er niet veel aan..
3 december 2013 om 14:31 #18177534Nee, blok is nog in de opbouw fase, dus uberhaupt nog niet in gekomen :)
Donderdag ga ik mijn auto brengen, en einde weekend hoop ik dat alles draaiende is :), dan pas kan ik er van genieten haha3 december 2013 om 23:05 #18177535De mannen zijn uiteraard lkkr aan het knallen :jerry
Hierbij weer een fototje van hoe hij er nu bij staat. Dus blokje is bijna helemaal opgebouwd..4 december 2013 om 19:31 #18177536@wim-v6 wrote:
Uiteraard heb ik ook geholpen bij het demonteren van de X25XE, voor ons inmiddels gesneden koek.
=================================================================================================================================
Gemiddeld F25 bakkie doet in gemiddelde staat (krakende 3e versnelling dus!!) al zo’n 200 euro, een goeie gaat al gauw naar de 300 euro toe.
heb ook nog een liggen RC, maar dat is geen gewone, dat is een aangepaste F25, namelijk een RC met WT internals (langere eindverhouding = minder toeren bij 120km/u)
zo ziet ie er vanbinnen uit haha:
Willem
Waar op de bak zit dat mooie plaatje Wim? heb al gezocht, maar kan het slecht vinden :???:
5 december 2013 om 10:05 #18177537Bovenop het bellhouse
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
5 december 2013 om 14:20 #18177538Ik was bij de Omega ook al aan het kijken maar toch niet goed genoeg gekeken kan het plaatje ook niet vinden. wie weet wat ik kan doen tegen kraken meestal 1 naar 2 als je boven de 4500 toeren door wilt schakelen.
5 december 2013 om 22:50 #18177540@ Remutr, Rsutiger schakelen, of Bak vervangen, waar deze bij de R25/R28 staat zou ik niet durven zeggen.
Willem
6 december 2013 om 07:49 #18177539Dat word een duur geintje. Hem een keer verse bakolie geven gaat hem niet helpen.
Of idd. rustiger schakelen, het is ook alleen als je snel weg wilt komen v/h stoplicht.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.