Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 oktober 2013 om 11:29 #17261031
Beste mede forumers,
Heb even een vraagje. Heeeeeel misschien wil ik een 2.5 v6je lepelen in me vectra, indien de montage mee valt.
Ik heb nu een B2 uit 2000 met een goede X18XE1 blokkie, alleen wil iets meer power hebben.Wat komt er hierbij allemaal kijken. Natuurlijk heb ik de forum al uitgepluist naar antwoorden etc. Wat nu voor mij duidelijk is, is dat het sowieso P&P is de motor dan. Maar wat komt er nog allemaal bij kijken?
-Kabelboom van de 1.8 vervangen met die van de V6, als ook de ECU?
-Ik heb nu handgeschakelde bak, dit zou ik zo willen houden, alleen er zijn meer automatische v6jes dan handgeschakeld. Wat moet ik hiervoor doen tenzij ik een automaat aanschaf? Andere bak? Zo ja welke?
-Moet ik de teller unit ook vervangen? Of maakt dit niet uit?
– Benzinepomp etc moet deze ook vervangen worden of is de huidige voldoende voor een v6?Dit zijn in iedergeval de vragen die even in mijn opkomen. Graag zou ik advies willen of er nog meer zaken zijn waar ik rekening mee moet houden? Ik heb ook ECC etc, neem aan dat dit geen probleem is..
Alvast bedankt voor het mee denken :)
4 oktober 2013 om 12:20 #18177492Mooie upgrade idd. ! En warm aan te bevelen. Fijne en goede motoren deze Opel V6-en.
Praat anders is met Wim-v6 hier van het forum of CarloAstra. Die zijn echt helemaal thuis hierin en hebben veel ervaring met deze motoren en veel kennis ervan.Vwb kabelboom, ECU en BAK, uiteraard. bak; F23/F25
Toerenteller denk wel vervangen. Snelheidsmeter niet, ECC of niet is geen probleem, staat los van motor type.Als je dan toch een V6 inbouwt, zou ik gaan voor een 3.0 of 3.2
Mocht je nog een goede 3.2 zoeken, ik heb er 1 te koop ! buysell/single_ad.php?ad_id=6631grtz. Jeroen.
4 oktober 2013 om 12:33 #18177493Hi Jeroen,
Bedankt voor de info tot zo ver :)
3.2 is leuk idd, maar wellicht net teveel van het goede, ik ga eerst even alles in kaart brengen, optie houd ik in iedergeval in me achterhoof :D
Welke van de bakken zijn hydraulisch? Ik heb nu een hydo gestuurde koppeling dus geen kabel.
Hoe vervang je de toerenteller? Die kan niet los vervangen worden toch?, de teller unit is een geheel?Wacht nog wel de reactie van Wim af, die zou ook zeker weten reageren :D
4 oktober 2013 om 13:16 #18177494-Kabelboom van de 1.8 vervangen met die van de V6, als ook de ECU
ja ecu plus keyring en chipjes die in de sleutel zitten
-Ik heb nu handgeschakelde bak, dit zou ik zo willen houden, alleen er zijn meer automatische v6jes dan handgeschakeld. Wat moet ik hiervoor doen tenzij ik een automaat aanschaf? Andere bak? Zo ja welke?
bak kan f23/f25
ja vervangen voor een v6 tellerbak is het makkelijkste. of om laten programmeren, maar er is een kans dat je snelheid niet klopt. en toerenteller omzetten heeft geen nut is ook poke werk.
– Benzinepomp etc moet deze ook vervangen worden of is de huidige voldoende voor een v6?
volgens mij voldoende maar weet ik niet zeker
4 oktober 2013 om 15:09 #18177495Corsa_B_66, graag gedaan ! Nee joh, een Vectra B schreeuwt om een 3.0 of meer ! :jerry
Tuurlijk een 2.5 is ook leuk hoor..
F23/25 zijn hydraulisch te maken, heeft meer met druklager te maken dat er in zit.
Maar denk wat meer van relevantie is, is schakel- of kabel bediend. Idd vraag Wim-V6 hier maar naar. Die weet echt van de hoed de rand met deze materie.
Wat Teungts is denk idd wel beter, hele tellerbak doen.grtz. Jeroen.
4 oktober 2013 om 23:17 #18177496@teungts wrote:
-Kabelboom van de 1.8 vervangen met die van de V6, als ook de ECU
ja ecu plus keyring en chipjes die in de sleutel zitten
bak kan f23/f25
ja vervangen voor een v6 tellerbak is het makkelijkste. of om laten programmeren, maar er is een kans dat je snelheid niet klopt. en toerenteller omzetten heeft geen nut is ook poke werk.
– Benzinepomp etc moet deze ook vervangen worden of is de huidige voldoende voor een v6?
volgens mij voldoende maar weet ik niet zeker
> Versnellingsbak:
– Handgeschakelde bak, In verband met de Stangenpook, is het raadzaam voor de F25 te kiezen, maar deze zij n Schaars voor een Vectra-B> Tellerunit:
– Vereist een Teller tot 260km/u, deze kunnen we probleemloos omprogrammeren, Als de snelheid niet klopt is er iets goed misgegaan, IEDERE vectra-B kent eenzelfde snelheidspulse, op de kleine verschillen van de diversen bandenmaten na.> Benzinepomp
– Deze kan je gewoon probleemloos gebruiken.Willem
6 oktober 2013 om 18:39 #18177497bakken zeldzaam willem? mooi :D
ik heb er 3 :D :D :D :D6 oktober 2013 om 19:43 #18177498Ja met alphacode WT dan denk.. (of QQ)
Vectra B is alleen RC geweest. Die zijn lastiger te vinden.6 oktober 2013 om 19:54 #18177499Maar das een mooie wagen die we nog kennen! :thumb
6 oktober 2013 om 22:47 #18177500alle 3 vectra B bakken Jeremy… alleenn codes heb ik nog niet naar gekeken
8 november 2013 om 15:40 #18177501Het is even stil geweest, maar er zijn vorderingen… :jerry
Heb laatst een donor gekocht, die hier ook te koop staat voor onderdelen, aangezien ik alleen het motor gedeelte nodig heb.De motor is er gisteren onder uit gegaan… Nu nog ff na lopen, en her en der pakkingen vervangen nu het makkelijk kan, krukaskeerring, zowel bak als distrubitie kant, kleppendeksel pakkingen etc.
Komt een nieuwe koppeling in, incl druklager etc, aangezien de koppeling op was.
Alles wordt door Carlo (CarloAstra) gedaan, waarvoor mijn dank! Carlo en Wim weten waar ze mee bezig zijn, en weten er alles vanaf, dus kan ik met een gerust hart door het proces haha… En wil uiteraard nog diverse mede forummers erg bedanken voor alle info die ze hebben gegeven, heeft mij veel geholpen!!
(Wim, weet niet of jij er ook aan hebt gezeten haha, anders mijn dank ook richting jou)
Aangezien we altijd fotogeil zijn, hierbij een fototje van de motor die er gisteren avond na hard werken van Carlo er onder uit is.
Nu op naar de volgende fase…
8 november 2013 om 15:48 #18177502f25 hand bak stonf hier ook nog op de sloop 205.600 km. 75 euro :)
Diverse v6 2.5 delen mocht ik dr zo bijmeenemen :thumbup
8 november 2013 om 15:52 #18177503Ik heb een complete auto gekocht, omdat toch altijd wat zaken erbij nodig zijn, anders is het niet te doen om alles maar los overal vandaan te vinden. Nu weetje zeker dat je alles bij de hand heb, en kan Carlo zo benodigde zaken omzetten.
Maar 75 euro is idd niet echt veel geld voor een bak..
8 november 2013 om 17:26 #18177504en maandag de auto weer op eigen kracht de schuur uit ?
8 november 2013 om 22:11 #18177505Geen idee, ik ben er iig niet bij. Dat laat ik over aan de heren :p
10 november 2013 om 08:40 #18177506Uiteraard heb ik ook geholpen bij het demonteren van de X25XE, voor ons inmiddels gesneden koek.
=================================================================================================================================
Gemiddeld F25 bakkie doet in gemiddelde staat (krakende 3e versnelling dus!!) al zo’n 200 euro, een goeie gaat al gauw naar de 300 euro toe.
heb ook nog een liggen RC, maar dat is geen gewone, dat is een aangepaste F25, namelijk een RC met WT internals (langere eindverhouding = minder toeren bij 120km/u)
zo ziet ie er vanbinnen uit haha:
Willem
26 november 2013 om 10:50 #18177507Natuurlijk zitten de heren niet stil, hierbij weer wat vorderingen van het blokkie die opgebouwd wordt :D
Alles wordt goed aangepakt. En deze week zit alles weer in elkaar als het allemaal mee zit. Daarna kan ie eindelijk in me vectra geplaatst worden :D
26 november 2013 om 12:06 #18177508heb je wel gedacht aan de omkeurregels hiervoor? Gaad je knap wat centen kosten.
26 november 2013 om 12:21 #18177509Haasje,
Ja, daar ben ik mij bewust van, gelukkig ben ik niet de eerste :) mercury8v heeft dit laatst ook gedaan, en die was volgens mij totaal iets van 400 euro kwijt voor alles.
26 november 2013 om 12:47 #18177510niks hoop geld om om te keuren.
naar de rdw en klaar 50euro nog wat.
vectra is standaard met v6 geleverd, dus typegoedkeuring is er.
niks om je zorgen over te maken.
26 november 2013 om 12:49 #18177511komt me allemaal bekend voor dat open trekken van het blok :D
succes :thumb
26 november 2013 om 13:04 #18177512Sweet topic …
:thumb Goed bezig26 november 2013 om 13:23 #18177513Yups de mannen zijn goed bezig :D
Volgende onderdelen worden vervangen:
Nieuwe koppeling + druklager
Koppakking set, incl kleprubbers worden vervangen
Kleppendeksel pakkingen
Krukas keering, zowel distri zijde, als koppeling zijde.
Nieuwe thermostaat, deze was nog origineel.
Bougie kabels, en de bougies uiteraard.
Nieuwe radiateur.26 november 2013 om 17:14 #18177514:thumb
26 november 2013 om 22:32 #18177515@ Omkeuren:
Ik heb zowiezo Gister met Arjan lekker aan het Schrobben en Borstelen geweest, en ben een van de belangrijkste delen niet vergeten,
heb gister het motornummer weer goed leesbaar gemaakt, dat moet ook voor de RDW.Tip: Deze motor is ook in het Type auto van Corsa_B_66 geleverd, deze kan omgekeurd worden middels een CVO, dan hoeft de auto niet gewogen te worden, en is een Rijproef niet nodig.
CVO kan je bij de Opel verkrijgen voor zover bekend.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.