Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › motor swap tigra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2010 om 20:11 #17768124
Een uitlaat van binnen coaten??? Heuh?
Had ie niet beter een rvs pijp kunnen laten maken?
3 december 2010 om 21:20 #17768125wtf is dit voor onzin allemaal
ff ecu remappen met kabeltje van 12,50???????
1000 euro om een 1600 om te boren naar 1800 ncl revisie????motor swap willen gaan doen maar nog niet eens de temp sensor kunnen vinden???????
ouwe verdiep je eerst eens in de materiesorry voor mijn lullige reactie maar dit gaat echt nergens over
4 december 2010 om 10:53 #17768126nee nergens de temp sensor gewoon alleen stekker met 2 blauwe draadtjes kan iemand na kijken of op zijn buiten temp stekker zit met 2 blauwe draadtjes dan weet ik dat ik nieuwe temp sensor moet halen
4 december 2010 om 13:47 #17768127origineel gepost door david verburg
wtf is dit voor onzin allemaal
ff ecu remappen met kabeltje van 12,50???????
1000 euro om een 1600 om te boren naar 1800 ncl revisie????motor swap willen gaan doen maar nog niet eens de temp sensor kunnen vinden???????
ouwe verdiep je eerst eens in de materiesorry voor mijn lullige reactie maar dit gaat echt nergens over
reed hier voor altijd alfa en kon daar ook alles vinden zelf dus hou die opmerking voor je waar is anders dit forum voor alles we allemaal zo slim waren als jou:puke dan was dit forum der vast niet
4 december 2010 om 13:51 #17768128ja david, ik wil ook zo slim zijn als jou ;)…..:jerry
@maffiejozo: ik denk dat dat dit niet voor jou was bedoeld maar voor iemand anders in dit topic.
4 december 2010 om 13:59 #17768129origineel gepost door Dominic
vriend van me heeft t pas nog laten doen..
en hij loopt als nieuw! en ja deze beunhaas
is te vertrouwen (al jaren een goede vriend)
een 2.0 calibra hield m niet bij!
en dan is die tigra nog origineel op de uitlaat na..hij zit nu oversized op 1.8 liter (net geen 1.9 maar dan krijg je ook diesel zuigerveren wat niet gaat lopen)
dan lijkt mij de beunhaas oplossing stukken goedkoper als een 2.0 erin laten leggen met kan op dikke vette bekeuringen als de politie je motorkap een keer open doen
dan moet je m nog is laten herkeuring en nog is zien of
ie nog wel door die keuring komt (kost je ook nog 800,- zonder garantie of ie er wel doorheen komt)opgeteld ben je dan rond de dikke 3000,- kwijt.. :hmmz
3000 euro lijkt me ook wat veel, je bent meer kwijt als beun de beunhaas je blok verknald…. (voorbeelden zijn hier elders op het forum genoeg te vinden.) Ik hoef geen beunhaas aan me blok. Maar dat is persoonlijk.
Ik bedoel wil je sjoening of tuning? king:
ps, een cali 2.0 is natuurlijk best wel zwaar…tegen een kadett, astra of corsa geef ik je het te doen. Tenzij er een leuke turbo op zit.. ( ook hier zijn voorbeelden te vinden op dit forum.)4 december 2010 om 14:18 #17768130iemand al kunnen bevestigen dat de de buitentemp kabel blauwe draden zijn ?
4 december 2010 om 16:37 #17768131en dit is de buitentemp sensor
4 december 2010 om 17:33 #17768132das raar dat ding zit daar niet eens bij mij hahahahah en de kabel wat je ziet op foto 2 zit bij de radiator :P:P denk even een nieuwe sensor kopen
4 december 2010 om 19:17 #17768133ja die bovenste is van de andere temp sensors..
van de koelvloeistof en motorregeling..
die temp sensor zit in/bij de bumper toch?
4 december 2010 om 19:36 #17768134wat is dit van groot onzin topic.
Zuigerveren vane en diesel, opboren naar 1800 zonder andere aanpassingen?
wat algezegd is een kabel van 12.50 om te chippen hahahahhahaMoet niet gekker worden.
1000 euro kun je veel mee doen.
Boren en honen van 4 cilinders kost maar 240 euro..Dus heb je nog 760 euro voor de rest…
Weet niet wat ze hebben gedaan om ding naar 1.8 te krijgen maar goed..
@dominic, sneller als een 2.0 hahahah
dat ga je niet halen.Dan moet je er wel iets meer aan doen.
En ja ik weet waar ik het over heb..
De motor van axel is hier in de werkplaats verder opgebouwd en gemonteerd,Daar hebben we nu al over de 180 pk uit gehaald. en we gaan er nog meer uit halen maar standaard ombouw naar 1.8 is niet sneller als een c20xe….
Verder de temp sensor voor je TID zit op je radiateurbalk in het midden.
Heel simpel te vinden.4 december 2010 om 20:08 #17768135daarom is het fijn dat hier ook mensen zitten met de enige ervaring ;)
maar ik zei dat de zuigerveren van een diesel niet gingen werken maar
dat er gewoon oversized 1.8 veren opzitten.. en kwa sneller
is de tigra gewoon naarst een (standaard) 2.0 gaan rijden en toen hebben
ze gekeken wat ie deed.. tigra heeft alleen met het schakellen
snelheid verlies omdat de motor dan meer remt ofzo..en dat kabeltje is niet om te chippen maar om uit te lezen..
wie zegt dat het om chippen ging???en voor die 1000,- was de motor compleet reviseerd en schoongemaakt
incl uitboren van de cilinder en aangepast in het MM..
en de kop is afgevlakt..wat ze verder hebben gedaan weet ik niet.. zal deze week
wel is ff uithoren :Dmaar ik ga ook zelf niet beweren dat ie daadwerkelijk sneller is dan een c20xe
alleen zei ik dat het goedkoper is kwa ombouw naar een c20xe…?4 december 2010 om 20:24 #17768136echt een chip op maat is minimaal 300 euro..
Op de bank gemiddeld genomen 500-600 euro.dus dan kom je met 1000 euro niet ver…
een kort optel sommetje:– Distributieset: 120 euro
– Waterpomp: 70 euro
– Boren + honen: 240 euro
– chippen: 500 euro
– Zuigerveren: 80 euro
– Drijfstanglagers: 30 euro
– koppakkingset: 50 euro
– kopbouten : 40 euro
– kop vlakken : 30 euro
– nieuwe drijfstangbouten: 30 eurois 1200 euro..
Heb je nog nix, alleen materiaal
Dan de uren nog…..Dus 1000 euro ga je niet redden, als je werkt met de juiste materialen (dus orgineel GM, zelfs via duparts wat heel veel scheelt tov de dealer)
betreffende de kabel, je had het idd over uitlezen, maar je zegt in 1 zin iets over ecu aanpassingen en uitlezen erg verwarrend.
Verder een 2.0 inbouw kan ook voor zo’n kleine 1200 euro als je een net blok vind tot 600 euro, kun je nog voor 600 euro onderdelen bestellen.
Daarvoor kan ik je wel een ombouw set leveren…
4 december 2010 om 20:32 #17768137ik ga het eerst ff goed uithoren bij m want dit wordt te verwarrend :D
je krijgt altijd van iedereen verhalen te horen en de ene keurd dat af
en de andere weer iets anders..maar voor die 2.0 ombouw ben je nog niet klaar voor 1200,- toch (als je een motor voor 600 heb)
dan heb je alleen de onderdelen?ik wil ook een sneller blokje alleen mij wordt telkens afgeraden een 2.0
erin te leggen omdat als je wordt aangehouden je de :swear bent
omdat het niet op kenteken staat etc blablabla..nu krijg ik dat verhaal van dat uithonen etc te horen en dan klinkt
het toch wel goed voor die 1000,-.. maar nu wil ik toch wel is weten
wat er gedaan is en of het ook wat uithaald..en ik weet het, ik zet soms dingen door elkaar :P
4 december 2010 om 20:44 #17768138wat is het bouwjaar van de tigra.
omkeuren kan tot en met bouwjaar 96 voor weinig…4 december 2010 om 20:50 #17768139origineel gepost door corsaboy
wat is het bouwjaar van de tigra.
omkeuren kan tot en met bouwjaar 96 voor weinig…Vertel je ook dat er verzekerings maatschapijén zijn die dit soort bouwsels niet willen verzekeren op naam van een 18 tot 22 jarige ? (Ja er zijn er een paar die het wel doen/deden dus voor mensen met tips/adviezen post ze maar)
@algemeen: Voor als je hem op pa of ma naam laat zetten en men gaat na een ongeval na wie er telkens de benzine en boetes betaald ben je als nog de sjaak … Ik heb bij Unive en Aegon kennissen werken en die trekken dit na wanneer een jeugdige bestuurder een ongeval krijgt met een auto die niet op zijn/haar naam staat …
@topic geintreseerden:
Bij de inbouw van een 2.0 kan met zelf doen (als je de kennis hebt!!!!) voor een 1000 a 1500 euro klaar zijn en rijd de auto … Maar besef ook dat je je remmen moet upgraden om het voor jezelf en voor een ander veilig te maken.
4 december 2010 om 21:27 #17768140dan zet je de auto op de naam van je pa of ma en dan laat je je registreren als regelmatig bestuurder.
Mogen ze niet weigeren..en wat soort bouwsels??
het is dan toch omgekeurd door de RDW.Zie het probleem niet hoor. Tis dan geen soort bouwsel maar een volledig gekeurde auto die voldoet aan de eisen van de RDW..
Toen ik 20 was kon ik ook gewoon een 2.0 corsa verzekeren.
Ik zat destijds bij London en die is altijd op de hoogte geweest dat ik een 2.0 erin had liggen5 december 2010 om 15:52 #17768141origineel gepost door corsaboy
dan zet je de auto op de naam van je pa of ma en dan laat je je registreren als regelmatig bestuurder.
Mogen ze niet weigeren..en wat soort bouwsels??
het is dan toch omgekeurd door de RDW.Zie het probleem niet hoor. Tis dan geen soort bouwsel maar een volledig gekeurde auto die voldoet aan de eisen van de RDW..
Toen ik 20 was kon ik ook gewoon een 2.0 corsa verzekeren.
Ik zat destijds bij London en die is altijd op de hoogte geweest dat ik een 2.0 erin had liggenHet laatste wat ik er in dit topic op reageer:
Jij ziet wel meer problemen niet en roept al jaren: bouw maar een 2liter in … Dat jij rij kwaliteiten denkt te hebben als Senne/Hakinnen/Hill en Schumacher bij elkaar betekend niet dat iedereen dat heeft … Gelukkig zien het RDW dat tijdens het keuren van de bouwsels of het wel goed in elkaar zit en ondanks dat jij zegt dat het allemaal zo makkelijk is word het alleen bij kwaliteit goed gekeurd. De verzekeringmaatschappijen zijn een stuk verstandiger geworden door ‘jeugd’ en hun ‘ouders’ er voor te beschermen…
5 december 2010 om 16:10 #17768142en ga jij ff lekker neer vallen idioot.
Ik heb nooit gezegd dat ik rij kwailiteiten heb als de opgesomde personen.Ik heb bovendien een hekel aan bochten dus waar je je woorden weer eens op baseerd.
Er zijn nu al meerdere ‘bouwsels’ van mij goed gekeurd door de RDW dus de kwaliteit zal dan wel niet zo verkeerd zijn he…
Misschien moet je onze wijze woorden op http://www.corsa-novatuning.nl eens gaan lezen..Denk alleen dat je daar meteen overheen leest.
Echt je bent een moraal ridder eerste klas..En verzekeringsmaatschappijen werken al jaren op dezelfde manier…
Daar hoef jij me nix over te vertellen.Helaas voor jou is mijn pa ook jaren verzekeringsagent geweest dus ga ff ergens anders lopen roepen dat je alles weet en iedereen kent.
5 december 2010 om 16:29 #17768143Kan met volste vertouwen beamen, dat Corsaboy “bouwsels” RDW proef zijn king:
En dat ook verzekeringsmaatschappijen je gewoon verzekeren met een motorswap die niet op kenteken nog stond, maar WEL in het taxatierapport op welke basis de auto verzekerd was!!
En Corsaboy je vergeet bij je lijstje van een 1.8 ombouw nog, dat je een 1800 blok moet hebben voor de zuigers en andere aanverwante delen!!
Nog een opmerking voor 1980…. alleen je remmen aanpassen is echt niet voldoende, ook het monteren van een flut merk verlagingssetje gaat ook niet werken, je moet wel kwaliteitsspul nemen.
Dit is weer een typisch topic waarvan alles geroepen wordt zonder er fatsoenlijk over na te denken :swear
En als mensen dan ook nog is dingen door elkaar gaan halen, tsja dan wordt het een zooitje :sleeping5 december 2010 om 22:09 #17768144Wat een mooi topic zo :P:cry:wtf
5 december 2010 om 22:32 #17768145:jerry
6 december 2010 om 12:42 #17768146En mensen dood wensen mag natuurlijk wel hier :hmmz
6 december 2010 om 13:41 #17768147Neervallen staat er, niet dood vallen.
6 december 2010 om 13:43 #17768148Neervallen kan ook tot de dood leiden
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘motor swap tigra’ is gesloten voor nieuwe reacties.