Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › motor swap tigra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2010 om 21:39 #17229145
hallo ik heb een tigra 1.4 16v uit 1995 wil der in 2 liter indoen wat moet der aangepast worden kabel boom ecu enz
en welke blokken zijn direct passend in me auto zonder de motor steunen aan te passen30 november 2010 om 21:40 #17768100Gebruik de search en je vind alles….
Corsanovatuning.nl voor complete ombouwbeschrijving.
Er komt meer bij kijken dan je denkt en ook de motorsteunen moeten wel worden gewijzigd.
30 november 2010 om 21:55 #17768101tenzij ik toch de 1.6 blok in doe van de tigra 1.6 16v dan moet alleen de motor worden omgezet en de ecu toch ?
30 november 2010 om 22:23 #17768102waarom laat je je motor niet gewoon reviseren en de cilinder tot max 1800 laten uithonen?
weet zeker dat je sneler bent als een 2.0!
enige wat is is dat onze versnellingsbakken
“remmen” bij het schakellen..dan hou je je eigen betrouwbare motor
en dat dan ook nog is in vrijwel bijna nieuwstaat..
bij de beunhaas ben je 1000,- kwijt..
(en dat is goedkoper dan een 2.0 inbouwen?)30 november 2010 om 22:24 #17768103moet dan ook de ecu geprogameerd worden toch?
30 november 2010 om 22:33 #17768104nope.. en als dat toch nodig is wordt die ook aangepast..
uitlezen kan gewoon met een laptop+kabel die de meeste bezitten..
(kunt t ook zelf kopen voor 12,50 op marktplaats http://link.marktplaats.nl/401139681)1 december 2010 om 09:40 #17768105origineel gepost door Dominic
nope.. en als dat toch nodig is wordt die ook aangepast..
kan gewoon met een laptop+kabel die de meeste bezitten..
(kunt t ook zelf kopen voor 12,50 op marktplaats http://link.marktplaats.nl/401139681)ey die kabel heb ik wel is een standaard kkl kabel gerbruikte ik ook voor me alfa/golf klopt dat ?
1 december 2010 om 09:44 #17768106alleen moet ik zo kabelstukje hebben heb 10 pins obd :S
1 december 2010 om 17:13 #17768107marktplaats ;) staat een verlengkabeltje met 10pins obd :D
zoekwoorden; Tigra Kabel
1 december 2010 om 17:54 #17768108die lui gemeld vanmorgen al nog steeds geen reactie van hun kut zooi
maar klopt wel dat het een kkl kabels is toch >?2 december 2010 om 12:09 #17768109heb kabel binnen welke software moet ik gebruiken :D
2 december 2010 om 15:40 #17768110oja en waar zit de tempratuur sensor van de display middenconsole die van mij geeft streepje dus denk sensor defect waar zit die ?
2 december 2010 om 16:48 #17768111voor in je bumper dacht ik..
software zit bij de kabel toch?
2 december 2010 om 17:16 #17768112nee hahaha maar waar voor in de bumper linker kant of de rechter of het midden
2 december 2010 om 17:53 #17768113kan ding niet vinden waar zit die precies
2 december 2010 om 18:16 #17768114loopt ergens een draadje naar je bumper als t goed is..
als je je klep opendoet en ff goed kijkt moet je m zien zitten.. (zover ik weet dan he..)2 december 2010 om 21:01 #17768115kan hem echt niet vinden zit die onder of boven of links of rechts
2 december 2010 om 21:26 #17768116:angel
2 december 2010 om 22:54 #17768117De sensor zit in je thermostaat huis, naast een blauwe stekker, het is een klein dingetje waar meestal heel simpel een kabelschoentje opgeschoven zit.
heb ik net gevonden op een site ;) :angel
3 december 2010 om 09:34 #17768118zal zo me wiellagers achter vervangen met de remschoenen daarna ga ik op zoek toch heb weer lagen kleding aan koud zal niet snel krijgen :D
3 december 2010 om 12:05 #17768119origineel gepost door Dominic
waarom laat je je motor niet gewoon reviseren en de cilinder tot max 1800 laten uithonen?weet zeker dat je sneler bent als een 2.0!
enige wat is is dat onze versnellingsbakken
“remmen” bij het schakellen..dan hou je je eigen betrouwbare motor
en dat dan ook nog is in vrijwel bijna nieuwstaat..
bij de beunhaas ben je 1000,- kwijt..
(en dat is goedkoper dan een 2.0 inbouwen)Door een beunhaas goed je blok laten reviseren en opbouwen….. dat klinkt betrouwbaar.:angel
Ik zou lekker voor die 2.0 gaan. :P
3 december 2010 om 14:47 #17768120nou overal gezocht kan de stekker alleen vinden bij de voor gril sensor niet :S
oja zitten apex veren en dempers onder hoe kan ik de stug heid instellen hij is nu zo stug dat ik zowat uiterlkaar tril kan nergens handleiding vinden3 december 2010 om 20:01 #17768121Door een beunhaas goed je blok laten reviseren en opbouwen….. dat klinkt betrouwbaar.:angel
Ik zou lekker voor die 2.0 gaan. :P
vriend van me heeft t pas nog laten doen..
en hij loopt als nieuw! en ja deze beunhaas
is te vertrouwen (al jaren een goede vriend)
een 2.0 calibra hield m niet bij!
en dan is die tigra nog origineel op de uitlaat na..hij zit nu oversized op 1.8 liter (net geen 1.9 maar dan krijg je ook diesel zuigerveren wat niet gaat lopen)
dan lijkt mij de beunhaas oplossing stukken goedkoper als een 2.0 erin laten leggen met kan op dikke vette bekeuringen als de politie je motorkap een keer open doen
dan moet je m nog is laten herkeuring en nog is zien of
ie nog wel door die keuring komt (kost je ook nog 800,- zonder garantie of ie er wel doorheen komt)opgeteld ben je dan rond de dikke 3000,- kwijt.. :hmmz
en dan moet je nog zien of je een goed 2.0 blokje heb ;)
(als je het dan over een C20LET gaat hebben dan kun je me nog wel ompraten :D maar dan heb je ook echt een beest! dan zou ik ook gewoon illigaal gaan rond rijden king:)
3 december 2010 om 20:06 #17768122Het kost niet zoveel als je auto ouder is…….Mijne is van 94 en ik betaalde nog geen 60 euro….
En dan kan je je motor wel laten opboren tot 1.8…..
Hoe ga je het brandstof tekort oplossen? injectoren en alles is gemaakt/geprogrammeerd voor een 1.6…Met zon goedkoop ebay uitleessetje kan jij dat niet oplossen. Daar moet minstens een goeie chipper aan te pas komen.
3 december 2010 om 20:08 #17768123is ook gebeurt.. en het blok is compleet geriviseerd incl. de uitlaat compleet roetvrij gemaakt en gecoat binnenin..
voor die 1000,- zou ik het ook laten doen (alleen is het nog ff doorsparen)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘motor swap tigra’ is gesloten voor nieuwe reacties.