motor swap in begië..

Forumindex Forums Modellen Corsa motor swap in begië..

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    noppe889

ik heb een corsa b uit 1998 een 1.2 SE
      maar ik woon dus in belgië
      maar kan ik miss een swap doen en laten inschrijven als ik iemand in nl ken en dan daar laten inschrijven als een 2.0 en dan terug laten doen naar belgië
      en dan gewoon hier laten keuren als een 2.0 die al op papier stond van in nl dan?
      of is dit echt niet mogelijk?
      want een 1.2 vind ik niet snel genoeg.
      trek wel een focus 1.8 turbo diesel er uit tot de 80 maar dan stopt het…
      en de top is 155 op de gps
      maar mijn mate hebben boven de 100 pk en hun top liggen boven de 200
      dus ik wil mee kunne gaan en bij een stoplicht het eerste kunnen zijn en niet het eerste en dan voorbij gereden worden xd

hoop dat jullie iets weten (:

wim-v6
      Deelnemer

Jij trekt een focus tot de 80 eruit, Dan is er toch knap wat mis met die Focus…..

en jij hebt een 1.2SE?? leg eens uit:

Geleverde 1.2 motoren Corsa-B

1.2i 8V: C12NZ 45pk vanaf 1993 t/m 1995
        1.2i 8V: X12SZ 45pk vanaf 1994 t/m 2001
        1.2 16V: X12XE 65pk vanaf 1997 t/m 2001

Willem

noppe889

Zou het niet weten en ja heb een sz
          Maar bij mijn weten was er niks mis mee ;p

joop1970
          Deelnemer

ik vond zon 1.2 toch echt rete traag.

mattemaker

@noppe889 wrote:

ik heb een corsa b uit 1998 een 1.2 SE
              maar ik woon dus in belgië
              maar kan ik miss een swap doen en laten inschrijven als ik iemand in nl ken en dan daar laten inschrijven als een 2.0 en dan terug laten doen naar belgië
              en dan gewoon hier laten keuren als een 2.0 die al op papier stond van in nl dan?
              of is dit echt niet mogelijk?
              want een 1.2 vind ik niet snel genoeg.
              trek wel een focus 1.8 turbo diesel er uit tot de 80 maar dan stopt het…
              en de top is 155 op de gps
              maar mijn mate hebben boven de 100 pk en hun top liggen boven de 200
              dus ik wil mee kunne gaan en bij een stoplicht het eerste kunnen zijn en niet het eerste en dan voorbij gereden worden xd

hoop dat jullie iets weten (:

dat gaat niet.. (tenminste een paar jaar terug niet) als de auto eens op belgisch kenteken heeft gestaan.
              en dan voor export gaat .. en daarna weer terug.. gaan ze uit van de oude gegevens
              zover ik weet..
              het is al eens met een belgische manta gedaan.. en dat ging ook niet goed..
              ze hebben toen een nl manta gekocht ..2.0 erin.. omgekeurt..
              en toen naar belgie geexporteerd.. en chassis overgezet.. dat mag weer wel.. :wtf

misschien dat het nu weer verandert is.. (denk het niet)

Opel_Bjorn
              Deelnemer

Gaat niet, ge krijgt geen pvg. En ik kant wete want ik werk op de control :)

noppe889

Hmm spijtig..
                  Dan word het er gewoon in doen xd

wim-v6
                  Deelnemer

Zoals ik al eerder gezegd heb..

hang er een X14SZ X16Sz of X16SZR in, niemand die dat ziet, zeker niet als je motornummer lekker vuil is (vaak is dat wel zo omdat de onstekings ringen vaak zweten

Willem

marijnl1988
                    Deelnemer

mmmm net stond er een peugot naast me
                      maar die reed me er wel uit ( ik vermoef toch een gti )
                      hield hem zeker wel bij alleen miste net een ietsiepietsie koppel en vermogen
                      ik heb een x20xev blok in mijn astra g

1.8 turbo diesel en je rijd met je 1.2 hem eruit ?????

lijkt mij toch echt onmogelijk chef

devries_met_ck

Zeker nog nooit met een focus tdi gereden? :shock: :shock:
                        Die dingen zijn echt nog trager als dikke stront door een trechter :wtf

Mijn buurman heeft er eentje en leen die nog wel eens
                        om met de aanhanger naar de stort te gaan.
                        Van 0 naar 100 in minstens 30 seconden :sleeping :sleeping :sleeping

wim-v6
                        Deelnemer

Ik zie op autoweek dat er ook nog een krentversie van de TDDI is geweest de 75pk, die doet 15,5 seconden naar de 100, die is wel traag ja..

Ik heb 2 focussen 1.8TDDI in onderhoud gehad.. die 90pk dingen lopen goed in een krappe 13seonden (eerder 12sec.) naar de 100, en de top ligt met de kat er nog onder rond de 180km/u.

Beuk je de roetkat leeg, dan lopen ze onproffecioneel gemeten in een 11 seconde naar de 100, en halen ze een goede 205km/u op de navigatie..

Geheel niet slecht vind ik..

Willem

marijnl1988
                          Deelnemer

nee voor mij geen ford king:
                            ik baalde alleen als een stekker dat ik tegen een peugeot 106 ( vermoed een gti ) verloor
                            dat ding was vrij snel :fy1
                            ik heb een keer tegen een bmw 1 serie gereden en ree ik er wel uit
                            dus waarom haakte mijn auto af tegen een peogeot !!!

dus zoon ford is bagger langzaam !!???

joop1970
                            Deelnemer

Die gti’s zijn redelijk vlot. Maar zou toch niet veel moeten verschillen met jouw 0-100 tijd. Gti is 8.7 sec, astra 9 sec.
                              Reservewiel en achterbank eruit en je houdt hem bij! Op het rechte stuk dan…

wim-v6
                              Deelnemer

@marijnl1988 wrote:

nee voor mij geen ford king:
                                ik baalde alleen als een stekker dat ik tegen een peugeot 106 ( vermoed een gti ) verloor
                                dat ding was vrij snel :fy1
                                ik heb een keer tegen een bmw 1 serie gereden en ree ik er wel uit
                                dus waarom haakte mijn auto af tegen een peogeot !!!

dus zoon ford is bagger langzaam !!???

Zet em eens langs een Fiasta ST!!! die dingen lopen wel hoor!!!!
                                Stuurt als een kart, en komt echt GOED weg, die 2.0 16V van zo’n ST heeft wel flink wat karaktereigenschappen die ze deelt met de C20XE (komt mede door de samenontwikkeling met Cosworth denk ik zo, die heeft ook samen met Opel en Lotus de C20XE ontwikkeld..

Benzine motoren is aan ford weldegelijk besteed, enig minpunt van Ford is het verbruik…

Willem

wim-v6
                                Deelnemer

@joop1970 wrote:

Die gti’s zijn redelijk vlot. Maar zou toch niet veel moeten verschillen met jouw 0-100 tijd. Gti is 8.7 sec, astra 9 sec.

Houd er rekening mee dat de Meeste Peugeots knap rapper zijn dan op papier word weergegeven..

Mijn Broer zijn Standaard 309GTI16 liep ook ipv effe 7,8 tellen in een krappe 7,2 seconden (profi gemeten) naar de 100…

en staar je niet blind op 0-100 cijfers, Veel sportieve peugeot’s halen de 100 in 2 net niet, en dat kost op papier een hoop seconden en geeft in werkelijk snellere acceleratie!!

Velen Opels halen juist WEL 100 in 2, en winnen daardoor tijd op papier, maar leveren daardoor meer in op de Korter sprintjes…

Peugeot 106 generatie 1:

106Rallye 1.3: 0-100 10,3 seconden (Geniaal motortje (een 1.3 8klepper een goede 7500 toeren laten draaien (102pk!!) klinkt echt lekker)
                                  106XSi 1.6: 0-100 10seconden

Peugeot 106 genratie 2:

106Rallye 1.6: 0-100 10,0 seconden (en daar heb je het met je lange gangen in je OPEL knap moeilijk mee op de korte stukjes kan ik je melden en zeker geen schande om op een sprint van te verliezen!!)
                                  106Sport 1.6 16V: 0-100 8,7 Seconden (en deze haalt de 100 NIET in 2, moet dus een keertje extra schakelen, kortom deze is Flink rap!!)
                                  106GTi 1.6 16V: Als Sport

Willem

noppe889

Was ik ook van plan dan voor zoon motor maar had liever een 2.0 mja ;d
                                    En miss kan ik het zo maken voor de 12 er zo in te kloppen maar eerst is goed kijken dan (:
                                    Bedankt alvast voor de info (:

reaceyourfears

@wim-v6 wrote:

@joop1970 wrote:

Houd er rekening mee dat de Meeste Peugeots knap rapper zijn dan op papier word weergegeven..

Mijn Broer zijn Standaard 309GTI16 liep ook ipv effe 7,8 tellen in een krappe 7,2 seconden (profi gemeten) naar de 100…

en staar je niet blind op 0-100 cijfers, Veel sportieve peugeot’s halen de 100 in 2 net niet, en dat kost op papier een hoop seconden en geeft in werkelijk snellere acceleratie!!

Velen Opels halen juist WEL 100 in 2, en winnen daardoor tijd op papier, maar leveren daardoor meer in op de Korter sprintjes…

Peugeot 106 generatie 1:

106Rallye 1.3: 0-100 10,3 seconden (Geniaal motortje (een 1.3 8klepper een goede 7500 toeren laten draaien (102pk!!) klinkt echt lekker)
                                      106XSi 1.6: 0-100 10seconden

Peugeot 106 genratie 2:

106Rallye 1.6: 0-100 10,0 seconden (en daar heb je het met je lange gangen in je OPEL knap moeilijk mee op de korte stukjes kan ik je melden en zeker geen schande om op een sprint van te verliezen!!)
                                      106Sport 1.6 16V: 0-100 8,7 Seconden (en deze haalt de 100 NIET in 2, moet dus een keertje extra schakelen, kortom deze is Flink rap!!)
                                      106GTi 1.6 16V: Als Sport

Willem

jaja onderschat die franse dingen maar niet, ooit eens een saxo 16v gehad, zelfde motor als in de peugeot gti, man wat was dat ding snel :shock:
                                      mijn calibra c20xe was er niet echt iets tegen, scheelde zefs weinig met mijn calibra turbo in de sprint, met een honda s2000 kon ik tot 140-150 mooi mee zelfs tot 80per uur was ik sneller king: geweldige auto’s voor in te raggen maar daar blijft het bij, betrouwbaar zijn ze al heel niet 3 versnellingsbakken in grut gereden met dat ding en een hoop elektrische storingen dus we houden het maar bij opel :thumb

@ts
                                      of van eerste keer corsa gsi kopen? of 1600tje erin

CorsaBBoomer
                                      Deelnemer

Ik hoop dat ge genoeg spaarcentjes hebt.
                                        Swap is in België zowiezo een big no no.
                                        En ja, ge kunt het proberen maar krijg maar eens iets voor met aan de lichten uw maten der af te trekken. De verzekering gaat u weigeren en de tegenpartij in hun handen wrijven want ze komen alles halen om hun partij tot in de puntjes te vergoeden.
                                        En op de keuring zijn ze nu ook wel niet zo dom meer…

Ik wil u niet demotiveren maar gewoon eens ff duidelijk zeggen dat het gewoon gevaarlijk is hier bij ons.
                                        Spaar uw centjes bij mekaar en koop u direkt iets met de juiste motor en in orde op papieren. Gaat ge 10 keer zoveel plezier van hebben dan dat ge elk jaar met een ei in uw broek naar de keuring moet. :thumbup

Andere tip: er staat een A te koop met C20XE op papieren. 1 van de weinige in België en alles deftig in orde.

otdh
                                        Deelnemer

Als je dan die gozer van die A eens belt en vraagt hoe hij dat op kenteken gekregen heeft

Want ik heb ooit ns een corsa a en n b aan n gozer uit belgie verkocht die in NL als 2l op kenteken stonden maar die kreeg ze niet ingevoerd in belgie

CorsaBBoomer
                                          Deelnemer

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar (want de huidige heeft die zo gekocht) de moeite gedaan om door de homologatieprocedure te worstelen zoals ik nu ook bezig ben voor mijn dakloze. ;) Kost trouwens een aardig centje en dat zal voor de meesten wel het struikelblok zijn…

http://nl.kapaza.be/limburg/corsa-gsi-2-0-16v-c20xe-met-papieren-68930833.htm

Corsa_GSi
                                            Deelnemer

@TS als je het echt ongezien wilt doen:

Neem je eigen motorblok
                                              Koop er een X16SZR bij
                                              Bouw alle internals over in jouw X12SZ.
                                              Neem kop, uitlaat- en inlaatspruitstuk van de X16SZ(R).
                                              Laat de kop eerst nog even goed bewerken (flowen, eventueel grotere kleppen erin).
                                              Doe er gelijk een goede sport nokkenas in.
                                              Als laatste op de rollenbank je chip laten afstellen (programmeren).
                                              Qua vermogen moet je dan ongeveer op de 100pk uitkomen.

Dan heb je matching numbers en geen keurmeester die het verschil kan zien, TENZIJ ze de boel open trekken en na gaan meten.

Maar goed dat kost dan wel wat geld!

noppe889

kan mijn X12SZ blok het wel aan als ik het allemaal omzet?
                                                en moeten de zuigers, krukas drijfstangen ook mee genomen worden?
                                                of wat bedoel je met internals?
                                                want dit vind ik een goed idee ;d

Corsa_GSi
                                                Deelnemer

internals = krukas, drijfstangen, zuigers etc. ;)

Blok kan dat prima aan, zolang de cilinderwanden maar niet te dun worden, maar dat kan elke goede motorenbouwer / revisiebedrijf je vertellen.

Reken natuurlijk wel op dat dit flink in de papieren kan lopen qua kosten zo’n revisie / tuning.

Looney
                                                  Deelnemer

Dan is het makkelijker een corsa te pakken waar al een x16xe in ligt…
                                                    Dan hoef je niet te gaan spelen met boren, honen, meten, andere uitlaat, een goed donorblok etc. Kost je al bij al wss meer geld dan een andere corsa met x16xe die je netjes maakt maar levert je minder op… Want bedenk dat je als je die 1.2 aan gaat pakken je ook moet gaan denken aan veiligheid. Dus andere schokbrekers, gsi remmen, stabi-stangen etc.

Je zet alles van je eigen auto over. Desnoods gooi je er nog andere nokkenassen, een powerbox, een mooie uitlaat en een chip tegenaan en je houd een corsa c20xe gewoon bij.
                                                    (ervaring, want mijn vriendin met der helemaal aangepakte tigra houdt mij bijna bij met sprintjes vanaf 0 en houdt mij bij op de snelweg..)

En je past in principe de cilinderinhoud van je 1200 aan, en met die internals zou je met een ongeluk en onderzoek toch pech kunnen hebben. Ze zijn in Belgie wat dat betreft best streng en je moet er niet aan denken.

Corsa_GSi
                                                    Deelnemer

Looney de TS vraagt zelf naar het upgraden van zijn 1200, dus daar geeft ik antwoord op.

En vind maar is een goede X16XE, deze moet je eigenlijk ook gewoon uit elkaar trekken en reviseren.
                                                      Daarnaast is een Powerbox enz. in Belgie ook niet toegestaan.

En daarnaast is een Tigra lichter dan een Corsa B, zeker met C20XE erin.
                                                      Daar heb je je verschil al, qua pk’s zal er weinig verschil in zitten, beiden zo’n 150pk.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.